Ylpeästi lande -kampanja on tavoittanut jo noin miljoona suomalaista – Myös kansanedustajat ovat innostuneet käpylehmistä

Nurmijärven Ylpeästi lande -kampanja alkoi lokakuussa kuntasimulaattorin julkaisulla kampanjasivustolla ja muun muassa YouTubessa ja Spotifyssa. Simulaattori mahdollistaa rentotutumisen Nurmijärven maisemissa ja äänimaailmassa. Lisäksi kampanjassa on julkaistu neljä humoristista Nurmijärveä esittelevää videota.
Ylpeästi lande -kampanja tapahtuu vahvasti digitaalisessa ympäristössä, ja kampanja on tavoittanut mainonnan, sosiaalisen median sisältöjen ja ansaitun medianäkyvyyden kautta pian jo lähes miljoona suomalaista.
Osana markkinointikampanjaa kunta on jakanut myös käpylehmäpakkauksia esimerkiksi erilaisissa tapahtumissa. Pakkauksessa on käpylehmän tai -lampaan osat – käpy ja tikkujalat – ja kehotus tutustua digitaaliseen Nurmijärvi-simulaattoriin. Viime viikkoina myös kansanedustajat ovat innostuneet askartelemaan Ylpeästi lande -käpylehmiä omien someseuraajiensa iloksi.
”Käpylehmät ovat löytäneet ystävänsä ja moni aikuinenkin on innostunut askartelemaan, sillä käpylehmä tuo mieleen hauskoja muistoja lapsuuden maalaishetkistä”, Nurmijärven kunnanjohtaja Outi Mäkelä iloitsee. ”On ollut mukava huomata, että muun muassa entiset pääministerimme Juha Sipilä ja Matti Vanhanen ovat luoneet omat käpyolionsa.”
Simulaattori on kerännyt niin ikään positiivista palautetta. Luontovideoita on kehuttu kauniiksi ja rentouttaviksi. Kuuleman mukaan Spotifyssa julkaistua levyä on pyydetty soittamaan työpaikoilla tunnelman luojana.
”Suurin osa palautteesta on ollut hyvää: on naureskeltu kampanjan huumorille ja nyökytelty viestille, että Nurmijärvellä voi asua ja olla niin kuin haluaa, kuten urbaani kaupunkilainen kerrostalossa tai rento landeihminen luonnonrauhassa.”
Huumoria maaseudun ja kaupungin teennäisestä vastakkainasettelusta
Voiko pääkaupunkiseudun kehyskunta sanoa olevansa maaseutua – etenkin kun moni muu kunta korostaa kaupunkimaisuutta markkinoinnissaan?
”Helsingin slangia olevalla lande-sanalla haluamme kertoa, että oma, rakas ja monipuolinen Nurmijärvemme on ihan pääkaupunkiseudun kupeessa”, Outi Mäkelä sanoo. ”Vaikka meillä on paljon urbaania aktiivisuutta, haluamme tällä sanalla ja viestillä kertoa myös, että osaamme nauraa itsellemme ja toisaalta kaupunkien ja maaseudun teennäiselle vastakkainasettelulle.”
Nurmijärven paikallislehden gallupissa yli 70 % vastaajista oli sitä mieltä, että Ylpeästi lande -kampanja on onnistunut. Mäkelästä on hienoa, että kunnan kampanja herättää keskustelua.
”Nurmijärvi on varsin yhteisöllinen paikka, ja monet kuntalaiset ovat todella kotiseuturakkaita. Olemme iloisia, että kuntalaisia kiinnostaa, miten viestimme seudusta ja sen palveluista ulospäin. Tämä on omalaatuinen paikka, ja haluamme kertoa siitä persoonallisella ja erottuvalla tavalla.”
Tavoitteena houkutella muuttajia
Hauska kuntamarkkinointi voi olla myös tavoitteellista. Yksi Ylpeästi lande -kampanjan tavoite on myydä tontteja uusille asukkaille ja yrittäjille. Kampanjan kautta Nurmijärvestä kiinnostuneet löytävät myös vuokra-asuntoja ja paikallisten kiinteistönvälittäjien yhteystiedot.
”Kyselyjä kuntaan on jo tullut”, Outi Mäkelä paljastaa. ”Kampanjan alkuvaiheessa viestintä on kohdennettu erityisesti potentiaalisille uusille asukkaille, mutta seuraavaksi lähestymme myös mahdollisia uusia yrittäjiä Ylpeästi lande -yllätyksellä.”
Tutustu Nurmijärvi-simulaattoriin: https://ylpeastilande.fi/simulaattori/
Yhteyshenkilöt
Outi Mäkelä
Nurmijärven kunnanjohtaja
040 317 2100
outi.makela@nurmijarvi.fi
Teemu Siltanen
Nurmijärven viestintäpäällikkö
040 317 2020
teemu.siltanen@nurmijarvi.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Nurmijärven Kunta
Nurmijärvi lähettää yrityspäättäjille kiviä suoraan landelta14.11.2019 16:03:57 EET | Tiedote
Nurmijärven kunta julkaisi lokakuussa digitaalisen Nurmijärvi-simulaattorin. Sen tarkoitus on ilahduttaa kaikkia rentoutumisen tarpeessa olevia ihmisiä. Simulaattori on osa Ylpeästi lande -kampanjaa, jolla kunta kertoo humoristisin keinoin, millainen paikka se on ihmisille ja yrityksille. Nyt kampanja laajenee kohdennetusti koskemaan muualla Suomessa toimivia yrityksiä. Niiden päättäjät ovat saamassa kunnalta kiviä.
Nurmijärvi myy tontteja YouTube-simulaattorin ja käpylehmien avulla – ”Olemme ylpeästi lande”24.10.2019 12:15:00 EEST | Tiedote
Oletko kuullut Nurmijärvestä – siitä kunnasta, jossa on kansainvälisiä huipputeknologian yrityksiä, lehmät laiduntavat taajama-alueella, ihmisillä on pilkettä silmäkulmassa ja niin puhdas jääkauden aikainen vesi, että siitä voi suoraan tehdä vaikka vodkaa? Nurmijärven kunta haluaa tarjota kaikille mahdollisuuden kokea Nurmijärvellä olemista. Kunta on julkaissut digitaalisen Nurmijärvi-simulaattorin YouTubessa ja Spotifyssa. Kuntasimulaattorin tarkoitus on kertoa Nurmijärvestä sekä tuoda hyvää oloa kaikille ihmisille. Simulaattori on osa Ylpeästi lande -markkinointikampanjaa, jonka muita elementtejä ovat muun muassa käpylehmäpakkaukset. Kampanjan tavoitteena on saada uusia asukkaita ja yrityksiä kuntaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme