Vetcare Oy

Lemmikkiruoan alkuperä ja raaka-aineiden puhtaus huolettaa

Lemmikkiruoan turvallisuus huolettaa suurinta osaa suomalaisista koiranomistajista. Tämä käy ilmi Vetcare Oy:n teettämässä kyselyssä.

Vetcare Oy toteutti lokakuussa 2019 verkkokyselyn suomalaisille koiranomistajille. Kyselyyn saatiin lähes 800 vastausta (n=771). Vastanneista 60 prosenttia kantaa huolta lemmikkiruoan turvallisuudesta melko tai erittäin paljon. Yhdeksän kymmenestä kertoi kantavansa huolta lemmikkiruoan turvallisuudesta ainakin jonkin verran. Alkuperältään turvallisten ja jäljitettävien tuoteainesosien lisäksi yhä useampi lemmikinomistaja toivoo laadukkaita sekä allergiat huomioivia raaka-aineita.

"Lisäaineeton ja laadukas ruoka edistää lemmikin terveyttä. Mikä tahansa ainesosa voi myös aiheuttaa lemmikille allergiaa. Allergisoivia ainesosia voivat olla esimerkiksi viljat, soija, maissi, maitotuotteet, naudanliha, kananmunat ja kala. Yleensä allergian aiheuttaja löydetään poissulkemalla ainesosa kerrallaan", kertoo eläinlääkäri ja Vetcare Finland Oy:n eläinlääketieteellinen johtaja Petri Bäcklund.

Vetcaren kyselyssä selviteltiin myös kuluttajien toiveita ja asenteita lemmikkien makupalojen suhteen. Kyselyn tuloksien mukaan makupaloja käytetään enimmäkseen koulutus- ja palkitsemistilanteissa. Makupalan valinnassa korostuvat raaka-aineet, hinta-laatusuhde sekä tuotteen koostumus ja koko. Lemmikin makupalojen hankintaan vaikuttaa myös kaupan sijainti ja hankinnan helppous muiden ostosten ohessa.

Vetcare pyrkii huomioimaan nämä kuluttajien toiveet ja huolenaiheet omassa tuotekehityksessään. Vuodesta 1992 asti eläinten hyvinvoinnin puolesta toiminut yritys lanseeraa loppuvuodesta 2019 makupalatuotesarjan NousNous – kyllä kuono kertoo.

"Kehittämämme koirien ja kissojen makupalatuotesarja NousNous ei sisällä viljaa eikä väri- tai säilöntäaineita, vaan ne on valmistettu korkealaatuisesta, eurooppalaisesta lihasta. Tuotteet löytyvät päivittäistavarakaupoista, mikä helpottaa lemmikinomistajien elämää," markkinointi- ja avainasiakaspäällikkö Päivi Klemm kertoo.

Vain yhtä eläinproteiinia kerrallaan sisältävät NousNous-makupalatuotteet sopivat erityisesti allergisille lemmikeille. Viljattomuuden lisäksi tuotteisiin käytettävät raaka-aineet ovat 100% eurooppalaista alkuperää.

Taustatietoa tutkimuksesta ja NousNous -tuotesarjasta: www.nousnous.fi

Lisätietoja:

Petri Bäcklund
petri.backlund@vetcare.fi

Päivi Klemm
paivi.klemm@vetcare.fi

Vetcare Oy
Hiomotie 3 A

Vetcare Oy on yksi Suomen suurimmista eläinlääkealan yrityksistä. Vetcare tutkii, kehittää ja myy eläinlääkkeitä ja eläimille tarkoitettuja vapaan kaupan valmisteita. Täysin suomalaisessa omistuksessa oleva yritys työllistää yli 40 eläinlääketieteen, farmasian sekä myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Toiminnan periaatteena on palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin ja edesauttaa eläinten hyvinvointia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Vetcare Oy