Igglo Operations Oy

Igglo mullistaa vuokravälityksen – vuokralainen voi tienata jopa satoja euroja

Suomalainen teknologiayhtiö Igglo lanseeraa palvelun, joka tekee vuokralaisista välittäjiä
Igglon toimitusjohtaja Matti Kanninen (vas.) ja hallituksen puheenjohtaja Jussi Nurmio.

Suomalainen teknologiayhtiö Igglo mullistaa jälleen vuokramarkkinoita. Yhtiö tarjoaa vuokralaisille mahdollisuuden tienata asunnonvälityksellä. Kun vuokralainen hoitaa oman vuokra-asuntonsa välityksen Igglon kautta, hän saa siitä itselleen 200 euron välityspalkkion.

“Kyse on uudesta alustatalouden innovaatiosta. Uber teki autonomistajista taksikuskeja, AirBnB asunnonomistajista majoitusyrittäjiä ja nyt me teemme vuokralaisista välittäjiä”, Igglon hallituksen puheenjohtaja Jussi Nurmio kiteyttää. ”Kyseessä on maailman ensi-ilta. Olisiko tässä palvelu, joka leviää Suomesta maailmalle eikä päinvastoin?”

Palvelu maksaa vuokranantajalle yhteensä 320 euroa, eli murto-osan normaalista välityspalkkiosta. Tästä summasta maksetaan 200 euron välityspalkkio vuokralaiselle. Lisäksi Igglo takaa vuokranantajalle ensimmäisen vuoden vuokranmaksun. Normaali välityspalkkio vuokra-asunnosta on kuukauden vuokra ja arvonlisävero.

Suomessa vuokralainen vaihtaa asuntoa keskimäärin kolmen vuoden välein. Jo nyt vuokralaiset usein vinkkaavat vapautuvasta asunnostaan sosiaalisessa mediassa tai ystävien kesken. Lisäksi vuokralainen on usein paikalla näyttämässä asuntoa uusille vuokralaisille tai ottaa kuvia vuokrailmoitukseen. Nyt Igglo siirtää koko välitysprosessin vuokranantajalta tai perinteiseltä välittäjältä vuokralaiselle.

“Me Igglossa uskomme, että vuokravälityksen siirtämisestä vuokralaiselle tulee nopeasti markkinoiden vallitseva toimintatapa. Igglon Vuokralainen Välittäjänä -palvelu on vuokranantajalle helpompi, halvempi ja turvallisempi tapa verrattuna perinteiseen vuokravälitykseen”, Igglon toimitusjohtaja Matti Kanninen kertoo.

Tavoitteena vuokramarkkinoiden sujuvoittaminen

Igglo keskittyy toiminnassaan ratkaisemaan vuokramarkkinoiden haasteita ja luomaan uudenlaisia ratkaisuja markkinoiden kehittämiseksi. Yhä useampi valitsee nykyään vuokralla asumisen oman asunnon sijaan, joten vuokramarkkinat tulevat käymään kuumana myös tulevaisuudessa. Viime keväänä yhtiö julkisti Igglo Vuokravakuuden, joka tarjoaa takuuvuokraa vastaavan vakuuden helposti ja edullisesti kuukausimaksullisena palveluna.

“Tavoitteenamme on tehdä Igglosta palvelu, jonka kautta kaikki vuokra-asumiseen liittyvät asiat voi hoitaa helposti ja nopeasti. Igglo Vuokravakuus ja vuokralaisten kannustaminen välittäjiksi on vasta alkua, ja uskomme, että palvelulle on kysyntää myös kansainvälisillä markkinoilla,” Kanninen sanoo.

Matti Kanninen, toimitusjohtaja, Igglo Operations Oy, p 040 528 5516
Jussi Nurmio, hallituksen puheenjohtaja, Igglo Operations Oy, p 050 511 5285

Kuvat

Igglo Operations Oy
Pursimiehenkatu 29–31 A

Igglo on suomalainen vuokra-asumiseen keskittyvä alustapalvelu, jolla on kymmeniätuhansia käyttäjiä. Igglo tekee vuokrausprosessista helpompaa poistamalla vuokrauksen kynnyksiä ja tarjoamalla vuokralaisille ja vuokranantajille oikeita palveluita oikeaan aikaan. Vuokranantajat voivat rekisteröityä ilmaiseksi palveluun osoitteessa igglo.com, samasta osoitteesta vuokralaiset voivat ladata mobiilisovelluksen Androidille ja Applen iOS:lle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Igglo Operations Oy