Kymppi-Maukkaat OyKymppi-Maukkaat Oy

Kun kypsyt kinkkuun

Tiedote 21.11.2019. Hernekeiton sesonki kestää joulukuusta pitkälle kevääseen. Laskiaista pidetään vahvana sesonkina, mutta todellisuudessa itse tehdyn hernekeiton huippu on heti joulun jälkeen. Kinkku hyödynnetään hernekeitossa tehokkaasti ja saadaan koko perheelle maistuvaan muotoon. Kun kypsyt kinkkuun, torju ruokahävikkiä ja käytä viimeiset viipaleet itse tehtyyn tai valmiiseen hernekeittoon.
Itse tehty tai säilykkeenä ostettu hernekeitto on hyvän arjen ratkaisija, sopivan hintainen ja ruokaperinnettä parhaimmillaan.

Hernekeitto – itse tehty tai säilykkeenä ostettu on hyvän arjen ratkaisija, sopivan hintainen ja ruokaperinnettä parhaimmillaan. Kymppi-Maukkaat Oy on uudistanut Kymppi Hernekeitot ja sen lisäksi tuonut markkinoille Kymppi Kuivattu Herne- tuotteen.

Kymppi 435g Hernekeitot – Jauheliha, Kasvis ja Palvi
UUTUUS: Kymppi 435g Jauheliha Hernekeitto
Perinteinen Hernekeitto kuuluu suosituimpiin valmisruokiin Suomessa – nyt sitä saa myös jauhelihasta valmistettuna. Suomalaisesta naudan jauhelihasta valmistetun keiton lihapitoisuus on 6%.

VEGAANINEN: Kymppi 435g Kasvis Hernekeitto
Kasvis Hernekeitto on muutakin kuin lihaton hernekeitto. Hernekeittotiiviste on monipuolinen raaka-aine, sillä se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi hernepyöryköiden tai kasvispihvien pohjaksi.

SAVUNMAKUINEN: Kymppi 435g Palvi Hernekeitto
Palvi Hernekeitto on miedosti savunmakuinen perinneruoka. Palvisaunassa palvattu suomalainen sianliha on perinneruokaa parhaimmillaan. Lihapitoisuus 6 %.

Kymppi 500g Kuivattu Herne
Kymppi Kuivattu Herne on suomalaista hernettä, joka lajitellaan ensimmäisen kerran jo tilalla. Herneen lajittelua jatketaan tehtaalla ja jokaisen herne-erän laatu varmistetaan keittokokeella. Kuivatussa herneessä on aina riski, että mukana on viljan jyviä tai muuta gluteenia sisältävää viljasta lähtöisin olevaa ainesta. Varmistamme herneen gluteenittomuuden:

-       herneen laatu: sopimusviljelijät, esinäytteet, raaka-aineen vastaanottotarkistukset
-       käsittelyohje herneiden huuhtelemiselle ja mahdollisten roskien poistamiselle
-       säännölliset gluteenitestaukset

Hernekeiton uudet maustajat:
wasabilla ja piparjuurella voi korvata perinteisen sinapin
pannulla paistettu pekoni saaristolaisleipä kuutiot
leipäjuustokuutiot + pesto

Kymppi 435g Jauheliha Hernekeitto
Kymppi 435g Palvi Hernekeitto
Kymppi 435g Kasvis Hernekeitto
Kymppi 500g Kuivattu Herne

Hernelaatikko-resepti: https://lahiruokaamaalta.fi/reseptit/hernelaatikko/

Kasvishernekeiton tuunaus: https://lahiruokaamaalta.fi/reseptit/helppo-kasvishernekeitto-kikherneilla/

Julkaisuvapaita kuvia tuotteista:https://kymppi.fi/materiaalipankki/

Tuotetiedot hernekeitot: https://kymppi.fi/tuoteryhma/hernekeitot/

Tuotetiedot herneet: https://kymppi.fi/tuoteryhma/kuivaherneet/

markkinointipäällikkö
Anna Mollberg
anna.mollberg@kymppi.laihianmallas.fi

Lataa
Kun kypsyt kinkkuun, torju ruokahävikkiä ja käytä viimeiset viipaleet hernekeittoon.
Lataa
Kinkku on pääosassa suomalaisessa joulupöydässä ja ruokapuheissa, eikä se sivuosaan jää itse tehdyssä hernekeitossakaan.

Ilomäentie 25