Pågå Oy

Pågå ja HIILI yhdistyvät Suomen suurimmaksi tapahtumatoteuttajaksi

Tapahtumatoteutuksia tekevä Pågå Oy sekä lavasteisiin ja erikoisrakenteisiin keskittynyt Production Mill HIILI Oy yhdistyvät vuoden 2020 alussa. Yhdistymisen jälkeen Pågå tulee olemaan Suomen suurin kalustevuokrausta, esiintymislavoja ja erikoisrakenteita tarjoava yritys niin projektien määrällä kuin liikevaihdolla mitattuna.

”Meitä on aina yhdistänyt halu vetää koko ajan paremmin, tehdä asioita näyttävämmin ja isommin. Yhdessä meillä on jäätävä osaaminen tapahtumien suunnittelusta ja niiden toteutuksesta oli kyse sitten kalustevuokrauksesta tai huimista erikoisratkaisuista. Jatkossa samasta osoitteesta saa kaiken”, Pågå Oy:n toimitusjohtaja Miikka Valtonen sanoo.

Pågån asiakkaita ovat Suomen suurimmat tapahtumatoimistot, Slushin ja Nordic Business Forumin kaltaiset yleisötapahtumat sekä erilaiset festivaalit ja tapahtumatilat. HIILI on toteuttanut näyttäviä messuosastoja ja erikoisratkaisuja tapahtuma- ja markkinointitoimistoille sekä erikoisrakenteita ja lavasteita muun muassa Merikeskus Vellamoon, Helsingin kaupunginmuseoon, Voice of Finlandiin ja SuomiLOVEen.

Tapahtumien merkitys kasvaa

Tapahtumien merkitys yritysten markkinoinnissa ja viestinnässä on kasvanut viime vuosina. ”Viimeisen kymmenen vuoden aikana toimiala on ammattimaistunut ja kehittynyt mielettömästi. Tilaajat osaavat vaatia enemmän ja ymmärtävät tapahtumien merkityksen, mikä näkyy isompina satsauksina. Samaan aikaan meiltä odotetaan yhä suurempia ihmeitä. Juuri tähän tarpeeseen halusimme vastata entistä paremmin”, Valtonen sanoo.

HIILI on tehnyt lavasteita ja erikoisrakenteita moniin tv-ohjelmiin, festivaaleille ja yleisötapahtumiin. Niissä näkyvät globaalit trendit. ”Tv-ohjelmista tulee yhä enemmän yleisötapahtumia, joihin mennään kuin teatteriin tai konserttiin. Festivaaleilla taas korostuu kokonaisvaltaisuus ja elämyksellisyys. E-sport-tapahtumissa lavasteet ovat todella näyttäviä. Maailmalla visuaalisuuden ja kokonaiselämyksen merkityksen korostuminen on megatrendi, joka näkyy jo nyt meidän markkinoilla”, Hiilen Janne Räsänen sanoo.

Pågå ja HIILI työllistävät vakituisesti noin 30 ihmistä ja niiden yhteenlaskettu liikevaihto on yli 5 miljoonaa euroa. Yhdistymisellä tavoitellaan paitsi nykyisten asiakkaiden kokonaisvaltaisempaa palvelua niin myös parinkymmenen prosentin kasvua liikevaihtoon ja lisää kansainvälisiä projekteja. ”Olemme tehneet jo nyt pistokeikkoja Aasiaan ja Keski-Eurooppaan. Kun Suomessa alkaa tulla rajat vastaan niin seuraavaksi lähdetään sitten maailmalle”, Valtonen virnistää.

Yhdistyminen hoidetaan ilman henkilöstövaihdoksia tai toimenkuvien merkittäviä muutoksia. Virallisesti yhdistyminen tapahtuu 1.3.2020, mutta toimintojen yhdistäminen aloitetaan välittömästi.

Tuotanto- ja työntekoyhtiö Pågå Oy
Miikka Valtonen
miikka@paga.fi

Production Mill HIILI Oy
Janne Räsänen
janne@hiili.fi

Pågå Oy
Ruosilantie 14 E

029 370 0770http://www.paga.fi

Pågå Oy on mitä erilaisimpien tapahtumien rakenteiden suunnitteluun, toteutukseen ja kalustevuokraukseen erikoistunut perheyritys.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi