Mediatiedote: Ayurvedaa pohjoisiin oloihin

Pohjoista ayurvedaa – Keholle, mielelle, iholle (Gummerus) soveltaa perinteistä intialaista terveydenhoitofilosofiaa Suomen oloihin sopivaksi. Kirjassa on huomioitu pohjoisen luonnon ja vuodenaikojen erityispiirteet. Se kertoo, miten tunnistaa oman keho- ja ihotyypin, ja kuinka tehdä hyvinvoinnin kannalta järkeviä ruokavalioon, ihonhoitoon ja elintapoihin liittyviä valintoja.

Oppaan helpoilla ohjeilla oppii lempeän ja luonnollisen tavan elää, mutta se tarjoaa uutta tietoa ja inspiraatiota myös ayurvedista elämäntapaa jo noudattaville. Kirjan kirjoittajilla on laaja kokemus ayurvedan oppien soveltamisesta Suomeen.

Mandip Kaur on Surya Ayurveda Hyvinvointikeskuksen perustaja ja luennoija, joka on soveltanut ayurvedan oppeja pohjoisen oloissa lähes koko ikänsä.

Jaana Pokka on ayurvedahoitaja, ekokosmetologi ja yksi ayurvedisen ihonhoidon edelläkävijöistä Suomessa.

Dr Pardaman Sharma on arvostettu ayurveda-asiantuntija, kouluttaja ja luennoija. Hän on suorittanut ayurvedalääketieteen tutkinnon intialaisessa yliopistossa, mutta parhaat opit hän on perinyt isoisältään ja isältään.

Rosi Sotkasiira on ekokosmetologi ja ayurvedisen ihonhoidon asiantuntija.

Pohjoista ayurvedaa - Keholle, mielelle, iholle
Pardaman Sharma, Jaana Pokka, Mandip Kaur ja Rosi Sotkasiira, kuva: Johanna Rontu

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Ennakkotiedote: Mistä liiallinen miellyttäminen johtuu ja miten siitä pääsee eroon? Johanna Pohjolan Vapaaksi miellyttämisestä on ensimmäinen kotimainen tietokirja aiheesta19.6.2024 09:13:34 EEST | Tiedote

Johanna Pohjolan Vapaaksi miellyttämisestä – Toipumiskirja hyväksynnän hakijoille (Gummerus) on ensimmäinen kotimainen tietokirja liiallisesta miellyttämisestä. Se purkaa miellyttämisen juurisyitä, joihin liittyy pelkoa, häpeää ja syyllisyyttä, tarjoaa vertaistukea ja valottaa myös ilmiön neurobiologista puolta. Vapaaksi miellyttämisestä ilmestyy 31.7.