SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän Syökotona.fi-verkkopalvelu laajentuu useaan uuteen kaupunkiin

Jaa
Syökotona.fi aloitti toimintansa Helsingistä huhtikuun alussa ja laajentui kuun lopulla Espooseen, Kauniaisiin ja Vantaalle. Nyt toukokuussa ruuan kasvaneeseen verkkotilaamisen ja kotiinkuljetuksen kysyntään vastaava palvelu laajentuu usean eri osuuskaupan alueelle ympäri Suomea.

Pääkaupunkiseudulla toimivan HOK-Elannon asiakkailta saadun rohkaisevan palautteen myötä uusina kaupunkeina ja alueosuuskauppoina palvelun piiriin tulevat 7.5. Kajaani Osuuskauppa Maakunnasta, Lappeenranta Etelä-Karjalan Osuuskaupasta, Mikkeli ja Savonlinna Osuuskauppa Suur-Savosta sekä Turku Turun Osuuskaupan alueelta. 19.5. mukaan liittyy Satakunnan Osuuskaupan Pori.

− Tehtävänämme on huolehtia ihmisten arjen sujuvuudesta. Haluamme tuoda suunnitelmallisuutta ja hallinnantunnetta arkeen, joka tällä hetkellä näyttäytyy epävakaana ja ennustamattomana. Kokemukset pääkaupunkiseudulla ovat olleet hyviä, joten nyt on aika laajentaa palvelua uusille alueille, sanoo digitaalisuuden johtaja Visa Jaatinen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Syökotona.fi-palvelu koostuu kokkien valmiiksi suunnittelemista annoskokonaisuuksista, jotka tuotetaan ja toimitetaan vastuullisesti ja turvallisesti. Ruoat on jaoteltu kahteen osioon: Kotiruokaa-osiossa on tarjolla suosituimpia arkiruokia ja Ravintola-annokset-osiossa tuttujen ravintoloiden suosikkiannoksia.

− Palvelun Kotiruokaa-osio tehtiin asiakaskyselyn perusteella. Toiveena oli erityisesti arkea helpottavat ruokaratkaisut, mihin vastaamme reilun kokoisilla yksittäisannoksilla sekä isommilla perheannoksilla, joissa riittää syötävää kerralla useammalle tai vaikkapa yhdelle useammaksi päiväksi. Toki kaikkia palvelun annoksia voi tilata myös kerralla useamman päivän tarpeisiin.  Ravintola-annokset-osiossa on tarjolla S-ryhmän usean eri ravintolaketjun suosikkiannoksia. Tähän kokonaisuuteen asiakkaat toivoivat erityisesti hampurilaisia, ryhmäpäällikkö Tuomo Keskinen SOK Matkailu ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Annosten suunnittelussa huomioidaan aina raaka-aineiden tuoreus, terveellisyys, kestävä tuotanto- ja hankintatapa sekä kotimaisuusaste. Palvelun jokaisessa vaiheessa noudatetaan muun muassa hygieniaan ja elintarviketurvallisuuteen liittyviä S-ryhmän yhteisiä vastuullisuusperiaatteita ja niistä johdettuja tarkkoja ohjeita. Sekä oma henkilökunta että mukana olevien yhteistyökumppanien työntekijät on perehdytetty ohjeistuksiin.

− Kun palvelu nyt laajentuu, lähdemme kehittämään valikoimaa edelleen saadun asiakaspalautteen perusteella. Kehitystä tulee kaikkiin tuoteryhmiin ja myös itse palveluun, Tuomo Keskinen lupaa.

Palvelu halutaan tuoda mahdollisimman monen ulottuville, joten annosten hinnat alkavat 8,90 eurosta. Asiakasomistaja saa tilauksestaan lisäksi Bonusta.

Syökotona.fi palvelee osoitteessa: https://syokotona.fi/

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Visa Jaatinen, digitaalisuuden johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, 010 76 80255
Tuomo Keskinen, ryhmäpäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, 010 76 82766

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye