Prisma Holman mittava uudistus teki asioinnista entistä helpompaa ja nopeampaa

Myymälä sai mittavassa uudistuksessa ison nipun uusia palveluita, kuten Mehustamon, Ruokatorin, sushibaarin ja asiointia sujuvoittavat liukuhihnalliset itsepalvelukassat.
Uusien kylmälaitteiden ansiosta Prisma Holma on nyt entistä energiaystävällisempi ja samalla nykyaikaisempi. Uudesta ajasta kielivät myös myymälään asennetut diginäytöt.
Itsepalvelukassat kärryasiakkaille
Entinen palvelutori sai tehdä remontissa tilaa Ruokatorille, joka tarjoaa asiakkaille modernia ruokakulttuuria ja entistä laajemman valikoiman. Lisäksi myymälään avattiin sushibaari, jollainen on avattu kevään aikana myös muihin Hämeenmaan Prismoihin. Sushibaarien paikan päällä tehdyille, raikkaille sushiannoksille on riittänyt kysyntää.
Prisman päivittäistavaraosasto uudistui remontissa täysin.
– Kaikki kalusteet ovat uusia, ja laajennuksen myötä saimme noin 800 neliön verran lisätilaa. Näin ollen pystyimme myös kasvattamaan valikoimaa useissa tuoteryhmissä, prismajohtaja Satu Piiroinen kertoo.
Käyttötavaraosastolla tuotteiden sijaintia ja esillepanoa on päivitetty asiakkaiden tarpeita paremmin mukaileviksi.
– Käyttötavarapuolella on uusi konsepti ja tuotteissa uuden konseptin mukainen esillepano, Satu Piiroinen sanoo.
Ensimmäisenä asiakkaita on vastassa kodin tuotteiden laaja kirjo, josta kukin voi bongata juuri omannäköiseensä kotoiluun sopivat tuotteet.
Puutarhaosaston valikoima kasvoi, kun taimille tehtiin lisätilaa ulos. Lisäksi Prisman pihalle asennetaan myöhemmin kesällä kuusi sähköauton latauspistettä.
Kassa-alueen uudistuksista näkyvin on liukuhihnallinen itsepalvelukassa.
– Meillä käynnistyi keväällä kahden uudenlaisen itsepalvelukassan pilotti. Suurin ero vanhempiin itsepalvelukassoihin on se, että omat ostokset kulkeutuvat skannaamisen jälkeen liukuhihnaa pitkin kassapäätyyn, eikä ostoksia tarvitse pakata ennen kuin kaikki tuotteet on skannattu. Tämä on huikea parannus erityisesti kärryostajille, Piiroinen iloitsee.
Rajatonta yhteistyötä
Remonttiaikataulussa pysyminen ei ollut mikään läpihuutojuttu: helmikuussa jännitystä toi Prismojen lakonuhka, ja jo heti seuraavassa kuussa hyllyt alkoivat tyhjentyä ennätysvauhtia koronan aiheuttaman hamstrauksen myötä.
– Haasteilta ei ole vältytty, mutta yhdessä niistä on selvitty. Olen sydämestäni kiitollinen sekä koko henkilöstölle että asiakkaille, jotka jaksoivat olla kärsivällisiä koko pitkän kevään. Saimme lisäksi tärkeällä hetkellä avuksemme muiden Hämeenmaan toimialojen ihmisiä. Myös heille kuuluu lämmin kiitos korvaamattomasta avusta.
Satu Piiroinen kehuu, miten hienosti Holman Prisman työntekijät huomioivat kiireen keskellä kaupan asiakkaat ja kuinka ansiokkaasti perehdytystiimi opasti uudet tekijät markettyöskentelyn saloihin.
Muilta toimialoilta väliaikaisesti marketiin siirtyneiden työntekijöiden otteissa näkyi piinkova ammattitaito, vaikka kaikki kaupan työtehtävät eivät entuudestaan tuttuja olleetkaan.
– Eri toimialojemme ihmisiä yhdistää ennen kaikkea se, että työtä tehdään asiakkaita varten.
Holman Prismassa työskenteli parhaimmillaan 20 ”vierailevaa tähteä”.
Yhteyshenkilöt
Osuuskauppa Hämeenmaa, prismajohtaja Satu Piiroinen, 050 432 2801
Osuuskauppa Hämeenmaa, markettoimialajohtaja Taina Penttinen, 050 420 3087
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Hämeenmaa – 170 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys
Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3300 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 170 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Osuuskauppa Hämeenmaa
Robokuljetukset S-marketeista alkavat Lahdessa, Heinolassa, Riihimäellä, Hämeenlinnassa ja Forssassa28.4.2025 14:45:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruoan verkkokaupan pikatoimitusmahdollisuudet täydentyvät Osuuskauppa Hämeenmaalla 14. ja 15. toukokuuta alkaen erittäin suosituilla robokuljetuksilla. Kuljetukset alkavat viidestä Hämeenmaan S-marketista.
Alex & Ines ja Hesburger on avattu Lahden Sokoksen yhteyteen 25. huhtikuuta25.4.2025 12:56:13 EEST | Tiedote
Tervetuloa herkuttelemaan Alexin pizzoilla, Inesin ihastuttavilla kahvilatuotteilla ja Hesburgerin hampurilaisilla!
Äänestäminen Hämeenmaan osuuskauppavaaleissa alkaa – ehdolla 160 asiakasomistajaa16.4.2025 09:46:12 EEST | Tiedote
Osuuskauppa näkyy monin tavoin jäsentensä arjessa ja alueellisen elinvoiman kehittäjänä. Mihin osuuskaupan tulisi keskittyä oman toimialueensa kehittämisessä? Tähän pääsee osaltaan vaikuttamaan osuuskaupan edustajisto, joka Hämeenmaalla valitaan kevään vaaleissa. Äänestäminen alkaa 22.4.2025 ja onnistuu helpoimmin verkossa.
Sale Hämeenkoski uudistui asiakkaita kuunnellen8.4.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
Sale Hämeenkoskella on raikas ilme, laajempi valikoima ja asiakkaiden toivoma pikakassa. Myymälän avajaisia vietetään torstaina 10. huhtikuuta.
71 000 euroa Kannustajat-tukea alueen lasten ja nuorten hyväksi5.4.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Hämeenmaa tukee vuosittain Kannustajat-ohjelman kautta alueellisia toimijoita, jotka edistävät lasten ja nuorten harrastamista ja hyvinvointia. Nostimme tuen määrän tänä vuonna 70 000 euroon. Lisäksi jaamme tuhat euroa tavallista enemmän tukea tasaväkisen äänestystuloksen jälkeen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme