Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida FramPalveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram

Factory Ravintolat ja Ida Fram lanseeraavat noutoruoan pantillisen kestorasian

Jaa
Pääkaupunkiseudulla toimiva Factory-ravintolaketju tarjoaa jatkossa noutoruoan ostajille myös iskunkestävästä ja hygieenisestä lasista valmistettua astiaa, jonka asiakas voi palauttaa tiskaamatta ravintolaan. Idean taustalla ovat Factory Ravintolat sekä Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram.

Konseptilla avataan ovia entistä kestävämmälle kulttuurille noutoruoan pakkaamisessa ja nauttimisessa. Lasisen, Bring Back -nimellä markkinoitavan ruokarasian voi jatkossa valita perinteisen kertakäyttöisen take away -rasian tilalle, ja se toimii 8 euron pantilla. Tavoitteena on, että palvelun löytäisivät erityisesti säännöllisesti take away -ruokaa ostavat asiakkaat.

Palvelumalli on suunniteltu asiakaslähtöiseksi. Asiakas palauttaa rasian ravintolaan tiskaamatta, ja rasiat puhdistetaan ravintolassa jokaisen käyttökerran jälkeen. Uusi annos pakataan uuteen, puhtaaseen rasiaan.

- Ennen koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa Factory-ravintoloista myytiin viikoittain ulos satoja annoksia. Uuden pakkausvaihtoehdon myötä uskomme take away -annosten kysynnän kasvuun. Bring Back -ruokarasian avulla asiakkaamme voivat vähentää erilaisten pakkausmateriaalien käyttöä ja siitä kertyvää jätettä kotona ja toimistolla, sanoo Factory-ketjun toimitusjohtaja Matti Karvonen.

- Koronakriisin vuoksi palvelun lanseeraus hieman viivästyi, mutta toisaalta sen tarve on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Hanke on toteutettu täysin omakustanteisesti, ilman tukirahoitusta, Karvonen jatkaa.

Vastuullisuus osana liiketoimintaa

Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram tuli konseptin suunnitteluun mukaan idean varhaisessa vaiheessa.

- Keskitymme palvelualan yrityksien markkinointiin ja tavoitteemme on ohjata kulutusta kestävämpään suuntaan tarjoamalla palveluita tuotteiden sijaan. Siksi on hienoa löytää kumppanimme kanssa ratkaisuja, joilla vähennämme syntyvän jätteen määrää. Tietysti tavoitteena on myös kasvattaa liiketoimintaa, jolla on palvelualalla erityisen suuri työllistävä vaikutus, kertoo toimitusjohtaja Panu Laaksonen.

Pantillinen kestorasia lanseerataan Factory-ravintoloiden salaattibaareissa ja take away -valikoimassa heti kesäkuun alussa.

Info: Bring Back -ruokarasia

  • Bormioli Rocco Evolution -lasitiiviö on karkaistua iskunkestävää lasia
  • Lasi on hygieeninen, eikä siihen tartu ruoka-aineiden hajut tai värit
  • Ilma- ja nestetiivis muovinen kansi takaa ruoka-aineiden tuoreuden pidempään
  • Rasia on kansineen pakkasen ja konepesun kestävä
  • Kestää lämmittämisen ilman kanttaa mikrossa tai uunissa maks. 220 °C:ssa

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Matti Karvonen, toimitusjohtaja
Ravintotalot Oy
Puh. 0400 399 710
matti.karvonen@ravintolafactory.com


Panu Laaksonen, toimitusjohtaja
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram Oy
Puh: 040 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram
Lapinlahdenkatu 1 B
00180 Helsinki

http://www.idafram.fi

Ravintola Factory on perustettu vuonna 1994. Factory-ravintolat toimivat tällä hetkellä Helsingissä ja Espoossa. Palvelun kivijalkana toimivat 14 lounasravintolaa, catering ja omat juhlatilat. Työllistämme vakituisesti n. 120 henkilöä ja liikevaihtomme oli edellisellä tilikaudella n. 13 Meur. www.ravintolafactory.com

Ida Fram on Suomen ensimmäinen palveluiden markkinoinnin toimisto. Toimimme asiakkaidemme kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina ja teemme kasvua. Asiakkaitamme ovat esimerkiksi R-kioski, Laatutakuu ja Lomarengas. Työllistämme vakituisesti 8 ihmistä, ja liikevaihtomme on noin 1 Meur. www.idafram.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye