Bio-Rad Laboratories

Bio-Rad lisää Platelia SARS-Cov-2 Total Ab -vasta-ainetestin valmistusmääriä merkittävästi – testin diagnostinen tarkkuus yli 99% ja diagnostinen herkkyys 100%

Maailmanlaajuinen, johtava biotieteiden tutkimuksen ja kliinisten diagnostiikkatuotteiden kehittäjä ja valmistaja Bio-Rad Laboratories on lisännyt Platelia SARS-Cov-2 Total Ab -vasta-ainetestien valmistusta merkittävästi. Testi perustuu verinäytteestä tutkittaviin vasta-aineisiin, jotka auttavat määrittämään, onko henkilöllä vasta-aineita SARS-CoV-2-virukselle, joka on covid-19-taudin aiheuttava virus.
Bio-Radilla on vankka jalansija Euroopassa. Yrityksellä on Ranskassa tuotekehitysyksikkö Marnes-la-Coquettessa ja tuotantolaitos Steenvordessa. Tehdas valmistaa mm. SARS-CoV-2-vasta-ainetestejä.

Bio-Rad aloitti vasta-ainetestin kaupallisen valmistuksen huhtikuun lopussa. Tämän jälkeen Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto FDA myönsi testille hätäkäyttöluvan (EUA), ensimmäisenä kaikkia kolmea vasta-ainetta jäljittävälle testille. Platelia SARS-CoV-2 Total Ab -testi täyttää eurooppalaisen CE-merkinnän vaatimukset. Pariisin Centre National de Référence on lisännyt testin viralliseen serologisten testien luetteloon, joita Ranskan hallitus suosittelee käytettäväksi SARS-CoV-2-viruksen määrittämiseksi.

Platelia SARS-CoV-2 Total Ab -testi voi auttaa lääkäreitä tunnistamaan, onko henkilö saanut SARS-CoV-2-tartunnan ja onko hänelle kehittynyt immuunivaste virusta vastaan. Testi jäljittää IgG-, IgM- ja IgA-vasta-aineita, ja näyttää olevan luotettavampi kuin yksittäisen vasta-aineen määrittämiseen perustuva testi.

Platelia SARS-CoV-2 Total Ab -testin kliinisessä arvioinnissa todettiin sen kliinisen tarkkuuden olevan 99% ja kliinisen herkkyyden jopa 100%.* (50 potilaan testaus 127 näytteellä kahdeksan päivää oireiden alkamisen jälkeen) Testin tarkkuus on korkea, sillä ristireaktioita muita häiriötekijöitä ja koronaviruksia (ei SARS-CoV-2) vastaan ei tutkimuksessa havaittu.

Laaja vasta-ainetestaus voi antaa täsmällisemmän kuvan tartuntojen määrästä ja immuniteetista väestössä. Tieto epidemian levinneisyydestä auttaisi terveysviranomaisia määrittämään sopivia rajoitustoimia sekä hallitsemaan paremmin mahdollista covid-19-taudin toista aaltoa.

– Tuomme markkinoille Platelia SARS-CoV-2- Total Ab- testimme tukemaan covid-19-diagnosointia ja väestönseulontaa, kertoo Bio-Radin varatoimitusjohtaja Dara Wright.

– Bio-Radin kokonaisvaltainen testi mahdollistaa vasta-aineiden jäljittämisen jo kahdeksan päivää oireiden alkamisen jälkeen, hän jatkaa.

Platelia SARS-CoV-2 Total Ab -testin tulos voidaan analysoida joko manuaalisesti tai automaattisesti immunomäärityslaitteissa, kuten Bio-Radin EVOLIS-järjestelmässä. EVOLIS-järjestelmällä on korkea suorituskyky prosessoinnissa ja näytteiden jäljitettävyydessä. Bio-Rad tarjoaa laajan tuotevalikoiman covid-19-diagnostiikan seulontaan, testitulosten vahvistamiseen, seurantaan sekä hoitoon. Lisäksi Bio-Rad tukee osaltaan covid-19-rokotteiden kehitystyötä.

Bio-Radilla on laaja valikoima reaaliaikaisia PCR-testejä sekä Droplet Digital PCR-testejä, jotka tarjoavat ensiluokkaisen herkkyyden ja tarkkuuden diagnostiikkaan.
Englanninkielistä lisätietoa covid-19-taudin torjuntaan käytetyistä Bio-Radin tuotteista löydät kotisivuilta sekä uutishuoneesta.

www.bio-rad.com

Bio-Radin uutishuone

Tutkimus: *https://doi.org/10.1101/2020.03.02.20030189

BIO-RAD ja EVOLIS ovat Bio-Rad Laboratoriesin tuotemerkkejä.

This release may be deemed to contain certain forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements include, without limitation, statements we make regarding our expectations about our products. Forward-looking statements generally can be identified by the use of forward-looking terminology such as "plan", "believe," "expect," "anticipate," "may," "will," "intend," "estimate," "continue," or similar expressions or the negative of those terms or expressions, although not all forward-looking statements contain these words. Such statements involve risks and uncertainties, which could cause actual results to vary materially from those expressed in or indicated by the forward-looking statements. These risks and uncertainties include the duration and severity of the COVID-19 pandemic, our ability to develop and market new or improved products, our ability to compete effectively, international legal and regulatory risks, and product quality and liability issues. For further information regarding our risks and uncertainties, please refer to the "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operation" in Bio-Rad’s public reports filed with the Securities and Exchange Commission, including our most recent Annual Report on Form 10-K and our Quarterly Reports on Form 10-Q. Bio-Rad cautions you not to place undue reliance on forward-looking statements, which reflect an analysis only and speak only as of the date hereof. We disclaim any obligation to update these forward-looking statements.

Tina Cuccia
Bio-Radin viestintäjohtaja
+1-510-741-6063
tina_cuccia@bio-rad.com

Maria Pecoraro
Viestintätoimisto Medita Oy
tel:+358447749068
maria@medita.fi

Kuvat

Bio-Rad Laboratories
1000 Alfred Nobel Drive
94547 Hercules, California

+1 510-741-6063https://www.bio-rad.com/

Bio-Rad Laboratories, Inc. on maailman johtava bioteknologian alan yritys, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi laajaa tuotevalikoimaa biotieteiden tutkimukseen ja kliinisen diagnostiikan  alalle. Bio-Radin vahvuuksia ovat olleet jo 65 vuoden ajan laatu ja asiakaslähtöisyys. Bio-Radin tuotteet helpottavat sairauksien diagnosointia sekä parantavat terveydenhuoltoa.

Asiakkaitamme ovat yliopistot, tutkimuslaitokset, sairaalat, julkinen terveydenhuolto, yksityiset laboratoriot sekä bioteknologian ja lääkealan yritykset. Lisäksi elintarviketurvallisuutta ja ympäristön tilaa valvovat laboratoriot kuuluvat asiakaskuntaamme.

Bio-Rad Laboratories, Inc. on perustettu vuonna 1952 ja sen kotipaikka on Hercules Kaliforniassa. Yrityksellä on yli 8100 työntekijää maailmanlaajuisesti ja sen liikevaihto oli viime vuonna (2019) yli 2,3 miljardia Yhdysvaltain dollaria (USD).

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi