Kutsu: BRÄNDIKÄSIKIRJA – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen!

Tervetuloa Brändikäsikirjan julkistamistilaisuuteen pe 4.9. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi Voit ilmoittautua myös mukaan seuraamaan tilaisuutta striiminä.
Brändistä erottuvana menestystekijänä puhutaan yhä enemmän, mutta vielä ei tiedosteta riittävän hyvin, mitä se tarkoittaa ja vielä harvempi ymmärtää, miten siitä voi saada vahvan kilpailukeinon yhä kovenevassa kilpailussa.
Brändikäsikirja tarjoaa lukijoilleen yksinkertaisen Brändin kirkastus -mallin, jonka avulla on helppo kehittää yrityksen brändiä kilpailukeinona siten, että se motivoi omistajia, innostaa henkilöstöä ja auttaa potentiaalista asiakasta erottamaan yritys sen kilpailijoista.
Brändin kirkastus -malli on tehty yrityksille, jotka haluavat nostaa koko toiminnan, kaikilla mittareilla mitattuna, seuraavalle tasolle, jossa brändi on asiakkaiden silmissä tunnettu ja vakuuttava tuotteiden tai palvelujen tarjoaja. Malli on kokonaisvaltainen ja käytännönläheinen tapa kehittää brändistä menestystekijä.
Tilaisuudessa kerrotaan, kuinka yritys voi kehittää yritysbrändiään Brändin kirkastus -ohjelman avulla. Lisäksi se kertoo laajemmin brändistä, sen tarkoituksesta ja merkityksestä.
Tilaisuus sopii yrittäjille, toimitusjohtajille, markkinoinnista vastaaville sekä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijoille, joiden tehtävänä on jatkuvasti tutkia, mihin oma yrityskuva on kehittymässä ja miten muut kokevat yrityksen brändin. Lisäksi aiheesta hyötyvät niin aloittelijat, kuten opiskelijat, kuin kokeneemmat konkaritkin, tai ketkä tahansa, jotka ovat kiinnostuneita markkinoinnista ja viestinnästä.
Pekka Ruokolainen on markkinoinnin ja mainonnan suunnittelija, jolla on oma yritys nimeltä Happy Branding Company. Hän on työskennellyt koko uransa eri mainostoimistoissa ja vuodesta 2013 yrittäjänä auttaen pk-yrityksiä löytämään oma tapansa viestiä. Uransa aikana hän on saanut tehdä markkinointia eri muodoissaan kymmenien suomalaisten yritysten kanssa sadoille brändeille, lakritsasta paperikoneen tuotannonhallintajärjestelmään ja veneistä matkailunedistämiseen.
Lisätiedot: kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/brandikasikirja.html
ja julkistamistilaisuudesta:
https://www.kauppakamarikauppa.fi/tapahtumat/brandikasikirjan-julkistamistilaisuus-4-9-2020.html
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi
Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 773 32978, katariina.suominen@chamber.fi
Kuvat
Linkit
- Kauppakamari julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta.
- KauppakamariTieto on ammattilaisen työkalu. Palvelusta vastaavat asiantuntijat pitävät huolen, että käytettävissäsi on ajantasainen ja luotettava tieto niin kirjanpidosta, palkanlaskennasta, verotuksesta kuin yhtiöoikeudesta.
Tietoja julkaisijasta
Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot. www.kauppakamarikauppa.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari
Ennakointikamari selvitti: yritykset pitävät henkilökunnan jatkuvaa oppimista tärkeänä laajalti27.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Yritykset pitävät henkilöstön jatkuvaa oppimista merkittävänä – riippumatta siitä, onko yrityksen liiketoiminnan tavoitteena esimerkiksi kasvu, kannattavuus tai liiketoimintamallin muuttaminen, käy ilmi Ennakointikamarin tilaamasta laadullisesta tutkimuksesta. Yritykset kokevat, että osaamisen kehittämisen hyötyjä yrityksille ovat muun muassa yrityksen toiminnan tehostaminen, regulaatioon vastaaminen ja potentiaalisten työntekijöiden houkuttelu.
Muistutuskutsu medialle: Kansainvälisen rekrytoinnin hyödyt8.5.2025 08:05:00 EEST | Kutsu
Helsingin seudun kauppakamari, Work in Finland ja Suomen kuusi suurinta kaupunkia kutsuvat toimittajat kuulemaan, miksi työskentely Suomessa kiinnostaa kansainvälisiä osaajia ja rekrytointitoimijoita sekä miten kansainväliset osaajat vahvistavat yritysten kasvua.
Muistutuskutsu medialle: Kansainvälisen rekrytoinnin hyödyt6.5.2025 08:48:37 EEST | Kutsu
Helsingin seudun kauppakamari, Work in Finland ja Suomen kuusi suurinta kaupunkia kutsuvat toimittajat kuulemaan, miksi työskentely Suomessa kiinnostaa kansainvälisiä osaajia ja rekrytointitoimijoita sekä miten kansainväliset osaajat vahvistavat yritysten kasvua.
Kutsu medialle: Kansainvälisen rekrytoinnin hyödyt29.4.2025 13:31:16 EEST | Kutsu
Helsingin seudun kauppakamari, Work in Finland ja Suomen kuusi suurinta kaupunkia kutsuvat toimittajat kuulemaan, miksi työskentely Suomessa kiinnostaa kansainvälisiä osaajia ja rekrytointitoimijoita sekä miten kansainväliset osaajat vahvistavat yritysten kasvua.
Osaajien löytäminen yhä ongelma Uudenmaan yrityksissä29.4.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Helsingin seudun yrityksistä 35 prosenttia kokee pulaa osaavasta työvoimasta, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin jäsenyrityksilleen tekemästä kyselystä. 46 prosenttia yrityksistä kokee, että työvoiman saatavuus on tasapainossa ja 20 prosenttia, että osaavasta työvoimasta on ylitarjontaa. ”Vaikka työttömyys on todella korkealla, on osaavista tekijöistä pulaa kokevien yritysten osuus silti yllättävän suuri. Kohtaanto-ongelma vaatii välittömiä ratkaisuja”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin johtava asiantuntija Riikka Vataja. Uudenmaan työttömyysprosentti on jo yli 10 ja se on korkeimmillaan yli kymmeneen vuoteen. Kyselyyn vastanneista yrityksistä 30 prosenttia kertoo rekrytointitarpeensa kasvavan seuraavan puolen vuoden aikana. 57 prosentilla rekrytointitarve pysyy samalla tasolla kuin nyt ja 12 prosentilla vähenee.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme