Picnic Finland Oy

Ruokavaikuttaja Hanna Gullichsen ja keittiömestari Sami Rekola uudistivat Picnicin salaatit

Picnicin salaattimenu uudistui. Samalla kotimaisten raaka-aineiden määrää kasvatettiin entisestään ja käyttöön otettiin biohajoavat take away -pakkaukset.

Picnicin asiakkaat ovat toivoneet valikoimaan ruokaisampia ja ravitsevampia salaatteja, jotka pitäisivät nälkää mahdollisimman pitkään. Picnic päätti vastata toiveeseen ja lisätä samalla laadukkaiden kotimaisten raaka-aineiden määrää.

Salaattimenun uudistamiseen valjastettiin apuun tehotiimi, ruokavaikuttaja Hanna Gullichsen ja keittiömestari Sami Rekola. Kaksikon käsistä syntyi kolme uutta runsasta ja raikasta salaattia: savulohi-pottusalaatti, paahtopaistisalaatti ja marinoitu kanasalaatti.

”Me halusimme suunnitella salaatteja, joita itsekin kaipasimme tarjolle, ravitsevia, hyvää tekeviä ja värikkäitä. Sellaisia, joissa olisi paljon kotimaisia ja laadukkaita raaka-aineita, kuten perunaa ja kauraa. Ja tietenkin itse salaatin piti olla rapeaa ja kotimaista”, Gullichsen kertoo.

”Salaateissa tiettyjen asioiden tulee olla kunnossa. Niiden pitää olla raikkaita ja reiluja – sellaisia, että niitä haluaa syödä heti kaikilla aisteillaan. Uusien salaattien tuli olla niin ravitsevia, että nälkä lähtee kunnolla”, Rekola sanoo.

Kotimaisten raaka-aineiden osuus kasvaa

Kotimaisuus ja raaka-aineiden laatu ovat Picnicille tärkeitä arvoja, ja suomalaisia raaka-aineita käytetään ympäri vuoden aina kun mahdollista. Uudeksi salaattitoimittajaksi valittiin turkulainen puutarha DeliVerde, jonka salaatit ovat muhkeita ja rapeita. Liha tulee kotimaisilta perhetiloilta.

Uudistuksessa haluttiin pitää kiinni hinnoittelusta, joten kaikkia salaatteja saa jatkossakin lounassetelin hinnalla. Samalla kaikki take away -pakkaukset vaihdettiin biohajoaviksi, ja uusien salaattien myötä valikoimaan tuotiin Picnicille valmistetut salaattikastikkeet: omena-inkivääri, Dijon-sinappi ja Picnic-kastike.

”Oli todellinen ilo tehdä töitä Hannan ja Samin kanssa. Hienointa oli se, että he toivat meille uusia tekemisen tapoja ja raaka-aineita. Olemme todella tyytyväisiä uusiin salaatteihin. Tästä on hyvä jatkaa muidenkin eväiden kehittämistä”, Picnicin toimitusjohtaja Petteri Laurikainen sanoo.

Uudet Picnic-salaatit ovat:

Savulohi-pottusalaatti (L, G) 420 g

Lämminsavulohi, hernesose, paahdettu peruna, suippopaprika, pikkelöity porkkana, punakaali ja salaattisekoitus. Suosituskastikeena omena-inkiväärikastike L, G.

Paahtopaistisalaatti (L) 310 g

Paahtopaisti (Suomi), pestokaura, paahdettu parsakaali, pikkelöity porkkana, miniluumutomaatti, rucola ja salaattisekoitus. Suosituskastikkeena Dijon-sinappikastike L, G, VEG.

Marinoitu kanasalaatti (L,G) 330 g

Marinoitu maalaiskanaviipale (Suomi), paahdettu parsakaali, pikkelöity fenkoli, miniluumutomaatti, punakaali, rucola ja salaattisekoitus. Suosituskastikkeena Picnic-kastike L, G, VEG.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Petteri Laurikainen
Picnic Group | Picnic | La Torrefazione | Europicnic
Kalevankatu 12 | 00100 Helsinki | +358-400808636

Lataa
Ruokavaikuttaja ja ruokakirjailija Hanna Gullichsen.
Lataa
Picnicin uudet salaatit: savulohi-pottusalaatti, paahtopaistisalaatti ja marinoitu kanasalaatti.
Keittiömestari Sami Rekola.

Picnic Finland Oy
Kalevankatu 12

Picnic on tarjonnut jo vuodesta 1991 asti ruokaa, jota voi syödä hyvällä omallatunnolla. Sellaista, joka maistuu hyvältä syödessä ja tuntuu hyvältä vielä syömisen jälkeenkin. Sami Rekolalla on 20 vuoden kokemus kokin ja keittiöpäällikön työstä sekä suomalaisen kulinaarisen kulttuurin kehittämisestä. Rekola on kirjoittanut lukuisia keittokirjoja, toiminut Suomen Kokkimaajoukkueen jäsenenä, tuomarina sekä maajoukkueen johtajana maailman arvostetuimmassa kokkikilpailussa Bocuse d’Orissa. Hanna Gullichsen on kokki, menestynyt ruokakirjailija ja yksi Suomen seuratuimmista ruokavaikuttajista. Kolmen pojan äiti, yrittäjä ja intohimoinen harrastelijauimari panostaa laatuun kaikessa, luo ilmiöitä ja puhuu tasa-arvon, oikean voin ja hyvän arkiruoan puolesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi