Redstone AERO Oy

MEDIAKUTSU - Tervetuloa ”Tech Runway” tulevaisuuden ilmailuteknologioiden ammattitapahtumaan Helsinki-East Aerodromella Pyhtäällä, torstaina 27.8. kl 12-17.

Tech Runway sisältää näyttely- ja kongressiosuudet. Tilaisuuden ohjelma on liitteenä. Paikalle odotetaan noin 200 toimialan edustajaa.

Tilaisuudessa julkistetaan professori Jorma Mäntysen selvitys tulevaisuuden ilmaliikenneratkaisuista. Selvityksessä esitetään uusia malleja mm. julkisuudessa olleisiin kotimaan lentoliikenne- ja lentoasemaverkostoa koskeviin ratkaisuihin.

Paikalla on täyssähköinen Pipistrel Electro –lentokone, joka suorittaa myös esittelylentoja.

Näyttelyalueella esitellään noin 20 ilmailuteknologian yhtiön tuotteita ja toimintaa.

Tilaisuuden järjestäjänä toimii kehitysyhtiö Cursor yhdessä Business Finlandin, Puolustus- ja Ilmailuteollisuus ry:n ja lentokenttäoperaattori Redstone AERO Oy:n kanssa.

Tilaisuuteen osallistuminen edellyttää myös medialta rekisteröitymistä oheisen linkin kautta. Klikkaa tästä!

Helsinki-East Aerodromesta rakentuu pääkaupunkiseudun ja etelärannikon ilmaliikenteen kakkoskenttä, joka tarjoaa sijoituspaikan toimialan yrityksille ja logistiikkatoimijoille. Helsinki-Eastin toiminnan painopiste on erityisesti tulevaisuuden ilmaliikenneratkaisuissa ja tuotekehityksessä. Jo toiminnassa olevan lentokentän ICAO-tunnus on EFPR.

Lisätiedot:

Kunnanjohtaja Jouni Eho