Hartwall

Freixenet’n The Premiere Italian Wine Collection laajenee kahdella italialaisella still-viinillä

Hartwall tuo Alkon valikoimiin maailman suurimman kuohuviinitalo Freixenet’n uutuudet. The Premiere Italian Wine Collection täydentyy kahdella italialaisviinillä, jotka ovat kuin lupaus ikuisesta kesästä lumoavan Gardajärven rannoilta ja Veneton pittoreskeilta viinialueilta. Näyttäviin erikoispulloihin pullotetut korkealaatuiset vegaaniset still-viinit, Pinot Grigio ja Italian Rosé, ovat saatavilla Alkon tilausvalikoimasta syyskuusta 2020 alkaen.

Huippumenestyneiden kuohuviinien, Freixenet Proseccon ja Sparkling Italian Rosén, vanavedessä espanjalaisbrändi laajentaa 150-vuotisen viininvalmistusosaamisensa ja globaalisti tunnetun nimen korkealaatuisiin italialaisiin kuplattomiin viineihin. Sekä Pinot Grigio että Italian Rosé on pakattu säihkyvään pulloon, jonka tyyli on ennestään tuttu Freixenet Prosecco -pullosta. Molemmissa viineissä yhdistyvät espanjalaisen viinitalon sukupolvia kestänyt rakkaus laadukkaiden viinien valmistamiseen ja suosiotaan kasvattavien italialaisten rypäleiden raikkaat ja luonteikkaan hedelmäiset maut.

Freixenet Pinot Grigio 2019 on elegantti kuiva valkoviini kuvankauniilta Gardan alueelta Italiasta. Pinot grigio -rypäleessä on pirteää hapokkuutta, joka tasapainottaa viinin hedelmäisyyttä. Rypäle on kasvattanut tasaisesti suosiotaan, ja monet sauvignon blanc -rypäleestä valmistetuista viineistä pitävät ovat löytäneet pinot grigiosta hyvän ja hieman raikkaamman vaihtoehdon.

Freixenet Pinot Grigio on kuivan hapokas viini, jossa on hedelmän ja päärynän piirteitä sekä raikasta sitrusta. Vegaanisen viinin kumppanina maistuvat erityisesti vähärasvainen kala, salaatit, kasvisruoat, sushi ja äyriäiset. Lisäksi se on erinomainen seurustelujuoma.

• Alkuperä: Italia, Garda DOC (vegaaninen)
  • Rypäle: 100 % Pinot Grigio
  • Alkoholi: 11,5 %
  • Sokeri: 4 g/l
  • Hinta: 12,48 euroa

Freixenet Italian Rosé 2019 on charmikas roseeviini, joka on valmistettu Veneton alueella perinteisesti kasvavista rypäleistä. Koillis-Italiassa sijaitsevan alueen rypäleiden aromit ja raikkaus on ovat säilyneet hitaan ja viilennetyn ensimmäisen käymisen ansiosta.

Freixenet Italian Rosé on kuiva ja hapokas, jonka maussa toistuu herkkä paletti punaisten kirsikoiden ja mansikoiden makua sekä häivähdys hienostunutta parfyymimäisyyttä. Italian Rosé on oivallinen seurustelujuoma. Sen makupareiksi sopivat salaatit ja kasvisruoka, äyriäiset, tapakset ja antipasti sekä välimerelliset mausteiset ruoat.

• Alkuperä: Italia, I.G.T. Veneto (vegaaninen)
  • Rypäle: perinteiset venetolaiset rypälelajikkeet
  • Alkoholi: 11,5 %
  • Sokeri: 4 g/l
  • Hinta: 12,48 euroa

Jälleenmyynti:
Alko, tilausvalikoima

Lisätiedot ja tuotenäytteet:
Ville Porkka, Brand Manager
ville.porkka@hartwall.fi

Viestintä ja tuotekuvat:
Karri Harju, Mainostoimisto Ilme
karri.harju@ilme.fi

Hartwall
Hiomotie 32

+358 20 717 111https://www.hartwa-trade.fi

Vuonna 1889 kahden tunnetun viinisuvun jäsenet Dolores Sala Vivé ja Pedro Ferrer Bosch rakastuivat ja siitä alkoi tarina, joka myöhemmin tuli näyttämään suuntaa koko maailman viinintuottajille. Nuoripari päätti rohkeasti aloittaa viinin valmistusta huomattavasti haastavamman kuohuviinin valmistamisen Sant Sadurní d´Anoian pikkukylässä Katalonian sydämessä. Kuohuviini nimettiin Pedron lempinimen mukaan, el Freixenet. Nimi juonsi alkuperänsä Pedron kotitilaan, La Freixenadaan, saarnilehtoon. Doloresin verraton viininvalmistustaito ja Pedron vahva näkemys yrityksen tulevaisuudesta loivat yhdessä perustan, joka kantaa yritystä yhä tänäkin päivänä. 1980-luvulla unelma kävi toteen – Freixenet’stä oli tullut maailman johtava perinteisen menetelmän mukaan valmistettujen kuohuviinien tuottaja. Läpi historiansa ennakkoluulottomasti rajoja rikkoneen yrityksen kuohuviinejä myydään ympäri maailmaa.