Hesburger vahvistaa digiosaamistaan merkittävällä sijoituksella, kohteena teknologiayritys Taiste

Ravintolaketju Hesburger on tehnyt tiivistä yhteistyötä turkulais-helsinkiläisen, digitaalisia palveluja rakentavan Taiste Oy:n kanssa vuodesta 2017. Nyt Hesburger vahvistaa sidettä tekemällä merkittävän sijoituksen vähemmistöosuuteen Taisteesta. Jatkossa Taiste suunnittelee ja toteuttaa merkittävän osan Hesburgerin teknologiaratkaisuista.
Yhteistyötä tehdään data-analytiikan, palvelumuotoilun ja teknologian saralla. Merkittävin kohde on tällä hetkellä Hesburgerin toiminnanohjausjärjestelmän kokonaisuudistus.
Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela näkee yhteistyön osana ravintolaketjun historiaa.
"Hesburger on jo varhaisessa vaiheessa yhdistänyt tietotekniikan ravintoloiden toimintaan ja se on meille tänäkin päivänä valttikortti", Salmela toteaa.
"Teknologian rooli ravintola-alalla kasvaa koko ajan. Siksi tarvitsemme ketterän ja pitkäaikaisen kumppanin, joka ymmärtää pikaruoka-alan erityispiirteet. Läheisen yhteistyön avulla uskomme saavamme vieläkin enemmän hyötyjä muun muassa data-analytiikan ja tekoälyn kautta.”
Taisteen toimitusjohtaja Oscar Salonaho jatkaa:
“Kyse on huikeasta mahdollisuudesta viedä perinteisen suomalaisen brändin järjestelmiä niin bisnes- kuin kuluttajapuolellakin seuraavaan vaiheeseen. Samalla ratkaisu mahdollistaa investoinnit Taisteen kiihdytettyyn kasvuun ja hyvinvointiin.”
“Yhteinen etumme on, että pysymme muutoksen jälkeenkin itsenäisenä toimijana. Tarkoituksena on muun muassa kasvattaa merkittävästi henkilöstön määrää seuraavien vuosien aikana.”
Hesburger-ravintoloissa työskentelee yli 7 900 ihmistä ja niissä palvellaan päivittäin lähes 200 000 asiakasta. Hesburger-sovellus on yksi Suomen suosituimmista: sovellus on asennettu jo yli 2,2 miljoonaan laitteeseen.
Taiste on perustettu vuonna 2009. Yrityksessä on 34 työntekijää ja sen toimistot sijaitsevat Turussa ja Helsingissä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Viestintäpäällikkö Tuomas Jalamo, Taiste Oy
tuomas@taiste.fi / 044 295 7710
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat






Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 7 900 henkilöä. Vuoden 2019 verollinen myynti Suomessa oli 236 miljoonaa euroa ja ulkomailla 111 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon21.5.2025 11:16:02 EEST | Tiedote
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.
Hesburger uudistaa henkilöstön koulutusta ja ravintola-arkea tekoälyn ja pelillisen oppimisen avulla – investoi yli 760 000 euroa9.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin henkilöstö saa tänä vuonna käyttöönsä tekoälybotin ja pelillisen oppimisympäristön. Viime vuonna koulutukseen suunnattiin yli 760 000 euroa.
Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua5.3.2025 09:12:55 EET | Tiedote
Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme