Hesburger vahvistaa digiosaamistaan merkittävällä sijoituksella, kohteena teknologiayritys Taiste

Ravintolaketju Hesburger on tehnyt tiivistä yhteistyötä turkulais-helsinkiläisen, digitaalisia palveluja rakentavan Taiste Oy:n kanssa vuodesta 2017. Nyt Hesburger vahvistaa sidettä tekemällä merkittävän sijoituksen vähemmistöosuuteen Taisteesta. Jatkossa Taiste suunnittelee ja toteuttaa merkittävän osan Hesburgerin teknologiaratkaisuista.
Yhteistyötä tehdään data-analytiikan, palvelumuotoilun ja teknologian saralla. Merkittävin kohde on tällä hetkellä Hesburgerin toiminnanohjausjärjestelmän kokonaisuudistus.
Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela näkee yhteistyön osana ravintolaketjun historiaa.
"Hesburger on jo varhaisessa vaiheessa yhdistänyt tietotekniikan ravintoloiden toimintaan ja se on meille tänäkin päivänä valttikortti", Salmela toteaa.
"Teknologian rooli ravintola-alalla kasvaa koko ajan. Siksi tarvitsemme ketterän ja pitkäaikaisen kumppanin, joka ymmärtää pikaruoka-alan erityispiirteet. Läheisen yhteistyön avulla uskomme saavamme vieläkin enemmän hyötyjä muun muassa data-analytiikan ja tekoälyn kautta.”
Taisteen toimitusjohtaja Oscar Salonaho jatkaa:
“Kyse on huikeasta mahdollisuudesta viedä perinteisen suomalaisen brändin järjestelmiä niin bisnes- kuin kuluttajapuolellakin seuraavaan vaiheeseen. Samalla ratkaisu mahdollistaa investoinnit Taisteen kiihdytettyyn kasvuun ja hyvinvointiin.”
“Yhteinen etumme on, että pysymme muutoksen jälkeenkin itsenäisenä toimijana. Tarkoituksena on muun muassa kasvattaa merkittävästi henkilöstön määrää seuraavien vuosien aikana.”
Hesburger-ravintoloissa työskentelee yli 7 900 ihmistä ja niissä palvellaan päivittäin lähes 200 000 asiakasta. Hesburger-sovellus on yksi Suomen suosituimmista: sovellus on asennettu jo yli 2,2 miljoonaan laitteeseen.
Taiste on perustettu vuonna 2009. Yrityksessä on 34 työntekijää ja sen toimistot sijaitsevat Turussa ja Helsingissä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Viestintäpäällikkö Tuomas Jalamo, Taiste Oy
tuomas@taiste.fi / 044 295 7710
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat






Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 7 900 henkilöä. Vuoden 2019 verollinen myynti Suomessa oli 236 miljoonaa euroa ja ulkomailla 111 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme