Sokos Hotellit tarjoavat alustan maanlaajuisille hybriditapahtumille

Sokos Hotellien hybriditapahtumapalvelun avulla väki kootaan pienemmissä ryhmissä yhteisen asian äärelle, onpa sitten tarve suunnitella, juhlia tai oppia yhdessä. Tapahtuma voidaan toteuttaa useammalla Sokos Hotels -paikkakunnalla samalla kertaa, ja esitys striimata osallistujille mistä tahansa Sokos Hotellista. ”Lisäksi voimme tarjoilla yhtenäisen menun kaikille osallistujille, mikä lisää tapahtuman yhteisöllisyyttä”, konseptipäällikkö Jussi Haataja SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta kertoo.
”Hybridikokous on hyvä ja elämyksellinen vaihtoehto muun muassa palkitsemistapahtumiin, lanseerauksiin ja elämyksellisiin pikkujouluihin. Se on pelkkää virtuaalikokousta sosiaalisempi vaihtoehto”, Haataja jatkaa.
Sokos Hotelleissa hybriditapahtumat toteutetaan yhteistyössä paikallisten ja valtakunnallisten yhteistyökumppanien kanssa. Sujuvalla tekniikalla on erittäin olennainen rooli tapahtuman onnistumisessa.
Tapahtumatekniikkayritys Bright on yksi ketjun valtakunnallisista yhteistyökumppaneista. Myyntijohtaja Mika Smolanderin mukaan laadukas tapahtuma syntyy luovalla suunnittelulla sekä varmalla teknisellä ja tuotannollisella osaamisella. ”Asiakkaan tarvitsee vain huolehtia sisällöstä. Me hoidamme tekniikan ja aikataulutuksen. Asiakkaiden sietokyky on tänä päivänä todella pieni, joten kaiken pitää toimia moitteettomasti. Sokos Hotelleissa on laadukkaat fasiliteetit sekä hyvä saavutettavuus, mikä tuo toimitusvarmuutta tapahtumaan”, Smolander toteaa.
Mikä rooli asiakkaalle sitten jää tapahtuman onnistumisessa? ”Virtuaalisissa tapahtumissa asiasisältö on tärkeässä roolissa, jotta kiinnostus säilyy. Yrityksen tapahtumavaraajan kannattaakin nähdä vaivaa esiintyjien valinnassa ja sisällön suunnittelussa. Tapahtumatoimistot auttavat vaikuttavan ja kiinnostavan sisällön luomisessa”, Smolander vinkkaa.
”Lisäksi on tärkeää miettiä, miten tärkeyden tunne tuodaan etänä osallistuville. Eli mitä heille tarjotaan sillä välin, kun kokoukseen fyysisesti osallistuvat lähtevät lounaalle. Onko se keynote-puheenvuoro vai jotain muuta”, Smolander miettii.
Tätä mietitään myös Sokos Hotelleissa. ”Nyt pohdinnassa on, miten toimitamme ravintolatason kokous- ja juhlatarjoilut kotitoimistoissa istuville tapahtumavieraille”, Haataja kertoo ketjun suunnitelmista.
Varaukset: Sokos Hotels Myyntipalvelu, puh. 020 1234 600, ma-pe klo 8–18
Lisätietoja: Jussi Haataja, konseptipäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 050 576 4585, s-posti jussi-pekka.haataja@sok.fi
Tapahtuma hybridinä.
Termit:
Webcast = suora verkkolähetys, johon osallistutaan passiivisesti
Striimaus = esitys suoratoistetaan tekniikan avulla isolle joukolle osallistujia
Live-kokoontuminen = tapahtumavieraat tapaavat fyysisesti tapahtumatilassa
Virtuaalitapahtuma = puhuja tuodaan tapahtumaan livestriimin välityksellä. Tapahtumaan osallistutaan aktiivisesti myös etäpisteistä.
Hybriditapahtuma = live-kokoontumiset ja virtuaalitapahtuman yhdistävä tapahtumamalli:
- kokous-/tapahtumapäivä kuvataan livelähetyksenä ja etäosallistujat voivat seurata tapahtumaa omalta tietokoneeltaan, mobiililaitteeltaan tai yhteiseltä näytöltä yhteisessä tilassa
- etäosallistujat voivat helposti osallistua live-lähetykseen esimerkiksi chatin kautta
- etäpuheenvuorot voidaan ottaa helposti osaksi tapahtumaa eli puhujia/esiintyjiä voi olla useammalla paikkakunnalla
- tapahtuma voidaan jakaa toteutettavaksi useammalla Sokos Hotels -hotellipaikkakunnalla tai useammassa hotellissa samanaikaisesti
- livelähetys tallennetaan ja tallenne on jaettavissa 3 kk ajan; siitä voidaan tarvittaessa myös editoida lyhyempiä pätkiä
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 49 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.
Sokos Hotels on valittu Suomen arvostetuimmaksi, luotetuimmaksi ja vastuullisimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin, myös tänä vuonna. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.
Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi VitieMarkkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
Puh:0107682733outi.vitie@sok.fiKuvat

Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 49 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.
Sokos Hotels on valittu Suomen arvostetuimmaksi, luotetuimmaksi ja vastuullisimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin, myös tänä vuonna. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.
Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme