Suomalaisen Lola&Lykken rintapumppu valittiin vuoden parhaimmaksi Brittien Mother&Baby Awardseissa 2021
Ystävykset Kati Hovikari ja Laura McGrath perustivat vuonna 2018 äitiystarvikkeita valmistavan Lola&Lykken, jonka valikoimista löytyy imetystarvikkeiden lisäksi mm. fysioterapeuttien suosittelemia tukivöitä raskauteen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan.
Koronapandemian aikaansaaman digiloikan myötä yritys on myös alkanut rakentaa kokonaisvaltaista, digitaalista hyvinvointi- ja terveyspalvelua äideille. Tarkoituksena on, että äiti löytäisi kaiken tarvitsemansa tuen ja avun saman katon alta, aina asiaperäisestä tiedosta verkkokoulutukseen ja fyysisiin tuotteisiin asti.
Rintapumpun voittosija on pitkän suunnittelu- ja kehitystyön tulos.
- Hämmästelimme sitä, että perinteisten rintapumppujen suunnittelu ei tahtonut muuttua, vaikka muut digitaaliset laitteet ympärillämme kehittyvät jatkuvasti, sanoo Hovikari.
- Halusimme luoda rintapumppujen iPhonen, toteaa McGrath hymyillen. Pumppumme avulla äidit voivat pumpata kätevästi ja vaivattomasti missä tahansa.
Yrittäjät löysivät pumpun testauskumppaniksi viime keväänä suomalaisen laboratorioanalyysejä ja materiaalien testausta tekevän ja välittävän teknologiayhtiön. Lähdettyään kartoittamaan pumpun testaussuunnitelmaa, kävi selväksi, ettei edessä ollut mikään ihan tavallinen testausprosessi.
- Testauskumppani totesi meille heti alkumetreillä, että monimutkaisempaa testattavaa ei oikeastaan ole olemassa, naurahtaa McGrath. Kun on kysymyksessä vauvojen ruokintaan liittyvä laite, Europaan tason turvallisuusvaatimukset ovat luonnollisesti todella korkealla tasolla.
Pitkän prosessin päätteeksi pumppu päästiin viimein lanseeraamaan syksyllä 2020 ja sen palkitseminen parhaimpana rintapumppuna on yritykselle merkki onnistuneesta kehitystyöstä.
Pumpun kehittämisen lisäksi Lola&Lykke on keskittynyt tänä vuonna rahoituksen hakemiseen. Rahoittajiksi onkin jo saatu kaksi kotimaista sijoittajaa, ja keskustelut ovat vielä käynnissä useiden ulkomaalaisten sijoittajatahojen kanssa. Rahoitus on tarpeen, jotta tulevaisuuden kasvu- ja kehityssuunnitelmat voivat toteutua ja jotta yritys pystyy avaamaan toimintaansa uusilla markkina-alueilla.
Koronavuosi 2020 käynnistyi hitaasti tukkukaupan epävarmuudesta johtuen, mutta onneksi yrityksen verkkomyynti lähti hyvään kasvuun digiloikan yhteydessä.
- Uskomme, että nyt voittamamme palkinto saattaa hyvinkin olla se mullistava käännekohta, jota yrityksemme kaipasi, sanoo Hovikari. Rintapumppumme pääsee tätä kauttaa miljoonien äitien tietoisuuteen.
Britannian suurimmalla vauva- ja äitiystuotteiden arviointisivustolla Mother&Baby:llä www.motherandbaby.co.uk/ on yli 60 vuoden kokemus äitiysmarkkinoilla. Sivustolla käy kuukausittain 5.4 miljoonaa vierailijaa ja yli miljoona aktiivista käyttäjää, jotka luottavat sivuston arvosteluihin ja parhaimpina palkittuihin tuotteisiin. Yli 2/3 Iso-Britannian äideistä tekee ostopäätöksiä Mother&Baby sivuston listausten pohjalta, eli sivuston arvosteluhin uskoo valtaosa Brittiäideistä. Palkinnot ovat tunnettuja ja arvostettuja Euroopan laajuisesti.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kati HovikariBrand Lead/ Co- Founder
Puh:050 532 6004kati.hovikari@lolalykke.comLaura McgrathCEO/ Co- Founder
Puh:040 569 6491laura.mcgrath@lolalykke.comKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Lola&Lykke suunnittelee ja kehittää ainutlaatuisia terveys- ja hyvinvointituotteita äideille.
Lola&Lykke perustettiin ajamaan positiivista yhteiskunnallista muutosta, jossa keskitytään tukemaan uusien äitien hyvinvointia ja terveyttä. Tavoitteenamme on kasvattaa tietoisuutta ja kertoa äidin terveyden sekä synnytyksen jälkeisen toipumisen merkityksestä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lola&Lykke Oy
Eva Wahlström mukaan suomalaisen äitiysbrändin maailmanvalloitukseen3.11.2021 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalainen äitiysbrändi Lola&Lykke, jonka missio on tukea äitien kokonaisvaltaista hyvinvointia, on avaamassa Euroopan lisäksi uusia markkinoita Lähi-Itään sekä Pohjois-Amerikkaan. Brändi pyrkii tänä vuonna jo lähes miljoonan Euron liikevaihtoon, jota on vauhdittanut suuri menestys etenkin rintapumppumarkkinoilla. Yrityksen älykäs langaton rintapumppu kruunattiin vuoden 2021 parhaimmaksi Euroopan suurimmilla äitiyspalkinnoilla (Mother & Baby Awards, UK).
Eva Wahlström ja suomalainen äitiysbrändi Lola&Lykke yhteistyöhön28.10.2021 07:10:00 EEST | Tiedote
Äitien holistiseen hyvinvointiin keskittyvä suomalainen kasvuyritys Lola&Lykke ja Eva Wahlström ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyö kulminoituu keväällä 2022 lanseerattavaan uuteen Lola&Lykke® by Eva Wahlström rintapumppuun.
Huoli äitien hyvinvoinnista kasvaa27.5.2021 07:15:00 EEST | Uutinen
Pääkaupunkiseutulaiset kasvuyrittäjät Laura McGrath ja Kati Hovikari rakentavat äideille suunnattua digitaalista hyvinvointi- ja terveyspalvelua. Akuutti huoli synnytyskokemuksen turvaamisesta ja vahva usko omaan visioon on vauhdittanut startup-yrityksen kehitystä. Yhdistämällä teknologian, terveydenhuollon asiantuntijuuden sekä innovatiivisen tuotekehityksen, Lola&Lykken tavoitteena on auttaa äitejä voimaan kokonaisvaltaisesti hyvin.
Suomalaista hyvinvointia maailmalle vievä Lola&Lykke vie äitiyspalvelut digitaaliselle alustalle ja tarjoaa äideille maksuttoman tavan saada asiantuntija-apua verkon välityksellä24.11.2020 07:15:00 EET | Tiedote
Naisten terveyttä ajavat kasvuyrittäjät Kati Hovikari ja Laura McGrath rakentavat digitaalista hyvinvointi- ja terveyspalvelua äideille. Vahva usko omaan visioon ja tekemiseen auttoi selviämään koronavuodesta ja kasvattamaan liiketoimintaa vaikeinakin aikoina.