Suomalaisen Lola&Lykken rintapumppu valittiin vuoden parhaimmaksi Brittien Mother&Baby Awardseissa 2021

Lola&Lykken uusi älykäs sähköinen rintapumppu kätevällä USB-laturilla palkittiin vuoden parhaimpana rintapumppuna Brittien arvostetuilla Mother&Baby Awardseilla, joissa palkitaan vuoden parhaimmat vauva- ja äitiystuotteet. Pumppu voitti kilpaillussa kategoriassa markkinajohtajat Medelan sekä Philipsin, ja pääsee voittonsa myötä miljoonien äitien tietoisuuteen maailmanlaajuisesti. Lola&Lykken toimitusjohtaja toteaa, että nyt saatu tunnustus on merkki onnistuneesta pitkäjänteisestä työstä.

Ystävykset Kati Hovikari ja Laura McGrath perustivat vuonna 2018 äitiystarvikkeita valmistavan Lola&Lykken, jonka valikoimista löytyy imetystarvikkeiden lisäksi mm. fysioterapeuttien suosittelemia tukivöitä raskauteen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan.

Koronapandemian aikaansaaman digiloikan myötä yritys on myös alkanut rakentaa kokonaisvaltaista, digitaalista hyvinvointi- ja terveyspalvelua äideille. Tarkoituksena on, että äiti löytäisi kaiken tarvitsemansa tuen ja avun saman katon alta, aina asiaperäisestä tiedosta verkkokoulutukseen ja fyysisiin tuotteisiin asti.

Rintapumpun voittosija on pitkän suunnittelu- ja kehitystyön tulos.

-       Hämmästelimme sitä, että perinteisten rintapumppujen suunnittelu ei tahtonut muuttua, vaikka muut digitaaliset laitteet ympärillämme kehittyvät jatkuvasti, sanoo Hovikari.

-       Halusimme luoda rintapumppujen iPhonen, toteaa McGrath hymyillen. Pumppumme avulla äidit voivat pumpata kätevästi ja vaivattomasti missä tahansa.

Yrittäjät löysivät pumpun testauskumppaniksi viime keväänä suomalaisen laboratorioanalyysejä ja materiaalien testausta tekevän ja välittävän teknologiayhtiön. Lähdettyään kartoittamaan pumpun testaussuunnitelmaa, kävi selväksi, ettei edessä ollut mikään ihan tavallinen testausprosessi.

-       Testauskumppani totesi meille heti alkumetreillä, että monimutkaisempaa testattavaa ei oikeastaan ole olemassa, naurahtaa McGrath. Kun on kysymyksessä vauvojen ruokintaan liittyvä laite, Europaan tason turvallisuusvaatimukset ovat luonnollisesti todella korkealla tasolla.

Pitkän prosessin päätteeksi pumppu päästiin viimein lanseeraamaan syksyllä 2020 ja sen palkitseminen parhaimpana rintapumppuna on yritykselle merkki onnistuneesta kehitystyöstä.

Pumpun kehittämisen lisäksi Lola&Lykke on keskittynyt tänä vuonna rahoituksen hakemiseen. Rahoittajiksi onkin jo saatu kaksi kotimaista sijoittajaa, ja keskustelut ovat vielä käynnissä useiden ulkomaalaisten sijoittajatahojen kanssa. Rahoitus on tarpeen, jotta tulevaisuuden kasvu- ja kehityssuunnitelmat voivat toteutua ja jotta yritys pystyy avaamaan toimintaansa uusilla markkina-alueilla.

Koronavuosi 2020 käynnistyi hitaasti tukkukaupan epävarmuudesta johtuen, mutta onneksi yrityksen verkkomyynti lähti hyvään kasvuun digiloikan yhteydessä.

-       Uskomme, että nyt voittamamme palkinto saattaa hyvinkin olla se mullistava käännekohta, jota yrityksemme kaipasi, sanoo Hovikari. Rintapumppumme pääsee tätä kauttaa miljoonien äitien tietoisuuteen.

Britannian suurimmalla vauva- ja äitiystuotteiden arviointisivustolla Mother&Baby:llä www.motherandbaby.co.uk/ on yli 60 vuoden kokemus äitiysmarkkinoilla. Sivustolla käy kuukausittain 5.4 miljoonaa vierailijaa ja yli miljoona aktiivista käyttäjää, jotka luottavat sivuston arvosteluihin ja parhaimpina palkittuihin tuotteisiin. Yli 2/3 Iso-Britannian äideistä tekee ostopäätöksiä Mother&Baby sivuston listausten pohjalta, eli sivuston arvosteluhin uskoo valtaosa Brittiäideistä. Palkinnot ovat tunnettuja ja arvostettuja Euroopan laajuisesti.

Lola&Lykke Oy
Konepajankuja 1

info@lolalykke.comhttp://www.lolalykke.com

Lola&Lykke suunnittelee ja kehittää ainutlaatuisia terveys- ja hyvinvointituotteita äideille.

Lola&Lykke perustettiin ajamaan positiivista yhteiskunnallista muutosta, jossa keskitytään tukemaan uusien äitien hyvinvointia ja terveyttä. Tavoitteenamme on kasvattaa tietoisuutta ja kertoa äidin terveyden sekä synnytyksen jälkeisen toipumisen merkityksestä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Lola&Lykke Oy

Eva Wahlström mukaan suomalaisen äitiysbrändin maailmanvalloitukseen3.11.2021 07:45:00 EET | Tiedote

Suomalainen äitiysbrändi Lola&Lykke, jonka missio on tukea äitien kokonaisvaltaista hyvinvointia, on avaamassa Euroopan lisäksi uusia markkinoita Lähi-Itään sekä Pohjois-Amerikkaan. Brändi pyrkii tänä vuonna jo lähes miljoonan Euron liikevaihtoon, jota on vauhdittanut suuri menestys etenkin rintapumppumarkkinoilla. Yrityksen älykäs langaton rintapumppu kruunattiin vuoden 2021 parhaimmaksi Euroopan suurimmilla äitiyspalkinnoilla (Mother & Baby Awards, UK).

Huoli äitien hyvinvoinnista kasvaa27.5.2021 07:15:00 EEST | Uutinen

Pääkaupunkiseutulaiset kasvuyrittäjät Laura McGrath ja Kati Hovikari rakentavat äideille suunnattua digitaalista hyvinvointi- ja terveyspalvelua. Akuutti huoli synnytyskokemuksen turvaamisesta ja vahva usko omaan visioon on vauhdittanut startup-yrityksen kehitystä. Yhdistämällä teknologian, terveydenhuollon asiantuntijuuden sekä innovatiivisen tuotekehityksen, Lola&Lykken tavoitteena on auttaa äitejä voimaan kokonaisvaltaisesti hyvin.