Kaksi alueen kehittäjää löivät hynttyyt yhteen – Pirkanmaan Osuuskauppa valitsi Villivision ”suurten tekojen vuosiin”
POK:n palvelupaletin muodostavat Prismat, S-marketit, Salet, Food Market Herkku ja Sokos Herkku, S-Pankki-pisteet, ABC-liikenneasemat, Kukittamot, Sokos-tavaratalo ja Emotionit, kauneushoitola ja kampaamo Hyvä Olo, Osuuskaupan omat ravintolakonseptit, Prisma parturi-kampaamot, sekä ruoan verkkokauppa – yhteensä siis 115 toimipaikkaa. Kiikarissa olikin kumppani, joka hallitsee laajat kokonaisuudet, uskaltaa haastaa ja jolle Pirkanmaan ja pirkanmaalaisten hyvinvointi ovat sydämenasia.
− Villivisio vakuutti meidät kilpailutustyönsä ohella niin asenteellaan kuin asiantuntijuudellaankin. Pirkanmaan kehittäminen sykkii kaiken toimintamme keskiössä ja Villivision vaikuttava työ esimerkiksi Tampereen Ratikan, Sokos Hotel Tornin ja Ratinan kauppakeskuksen parissa viestivät meille tästä yhteisestä arvomaailmasta ja kyvystä orkestroida isompaakin pumppua. Ennen kaikkea tekemisen tulee kuitenkin olla hauskaa ja mahtavat henkilökemiat hehkuivat heti, kun tiimimme tapasivat toisensa ensikertaa, Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnista vastaava Mari Huida iloitsee.
− POK on näyttäytynyt meille jo ennen yhteistyön starttia vastuullisena, osallistavana ja yhteisöllisenä pelurina. Elämme erikoisia aikoja ja on ollut hienoa seurata sivusta Osuuskaupan toimintaa esimerkiksi koronakriisin keskellä. Villivisio on tamperelainen toimisto, jonka annamme ylpeänä näkyä ja kuulua. Odotamme tuloksellista yhteistyötä, jossa kehitymme ja kehitämme asioita rinta rinnan, Villivision asiakkuusjohtaja ja osakas Henna Kärkkäinen muotoilee.
− Meidän mielestämme tylsä ei toimi, ja tämä asettaa tietysti aina myös kumppaneille kunnianhimoisia vaatimuksia. Olemme viime aikoina systemaattisesti panostaneet inhimillisempään markkinointiviestintään ja uskaltaneet kertoa haasteista ja tulevista suunnitelmista rohkeammin tarinoiden ja tunteiden kautta – mutta vielä voitaisiin lisätä paljon kierroksia! Arvostamme haastoa ajatella sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta, Mari virnistää.
Voittava asiakaskokemus tehdään yrityksen sisältä käsin
Markkinoinnin pääyhteistyökumppanina Villivisio vastaa jatkossa POK-brändin ja HR:n lisäksi paikallisten liiketoimintojen, kuten Sokos Herkun, ravintoloiden, parturi-kampaamoiden ja Kukittamoiden markkinoinnista. Villivision POK-ydintiimi koostuu monipuolisesta joukosta markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoita.
− Meillä on suuret uudistumisen vuodet käynnissä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Kaikki lähtee ihmiset ensin -henkilöstökulttuuristamme, jossa tärkeänä työvälineenä ovat tietysti HR-viestintä ja -markkinointi. Meillä on kova nälkä kehittää asiakkaille laadukkaiden peruspalvelujen ohella arkea helpottavia ja elämyksellisiä palveluita, samalla vastuullisuudessa esimerkkiä näyttäen. En malta odottaa, mitä kaikkea jännittävää ja erottuvaa tulemme villivisiolaisten kanssa näiden valtavien teemojen ympärillä tekemään, Mari suunnittelee.
− Puhumme Villivisiolla VAMista eli voittavan asiakaskokemuksen mallista. Se tarkoittaa, että brändiltä ja asiakaskokemukselta putoaa pohja, jos organisaation sisäpeli ei ole kunnossa. Osuuskaupan tekemä iso työ strategiansa ja henkilöstökulttuurinsa eteen vie meidät varmasti pitkälle, Henna visioi.
− Meillä molemmilla on kova draivi ja hyvä visio. Mitä muuta tästä voisi tulla, kuin järjettömän hienoja tekoja ja markkinointiviestintää asiakkaille, Mari heittää.
SOK Media jatkaa Pirkanmaan Osuuskaupan kumppanina valtakunnallisten brändien, kuten Prisman, S-marketin, Salen ja Sokoksen ketjumarkkinoinnin osalta.
Pirkanmaan Osuuskaupan asiakaskokemus ja viestintä -tiimiin kuuluvat: asiakaskokemuspäällikkö Heidi Jäppinen, asiakkuusanalyytikko Heidi Länsipuro, vt. viestinnän asiantuntija Anna Harju, viestinnän suunnittelija Jenna Hristov, yhteisömanageri Rebecca Lahnalampi sekä sometuottaja Anna Mäkinen.
Villivision POK-tiimin muodostavat: asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen, luova johtaja Karri Gardemeister, Art Director Timo Havu, digimarkkinoinnin suunnittelija Toni Nummela, visuaalinen suunnittelija Laura Granholm, visuaalinen suunnittelija Tatu Grek sekä copywriter, planner Toni Liimatainen.
Lisätietoja:
Pirkanmaan Osuuskauppa, markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida, mari.huida@sok.fi, 010 767 2563
Villivisio, asiakkuusjohtaja ja osakas Henna Kärkkäinen, henna.karkkainen@villivisio.fi, 040 827 7419
Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 204 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla 114 liikepaikassa ja verkossa yli 2700 ihmisen voimin.
Vuonna 1999 perustettu Villivisio on erikoistunut brändilähtöiseen ja strategiseen markkinoinnin ja viestinnän suunnitteluun. Villivisio työllistää 17 markkinointiviestinnän ammattilaista, ja yrityksen myyntikate vuonna 2019 oli 1,45 miljoonaa euroa. Villivision asiakkaita ovat muun muassa Pirkanmaan Osuuskauppa, Aamulehti, Sokotel, Tampereen kaupunki, Tappara, Ice Power, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva, Finnpark ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. www.villivisio.fi
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Pirkanmaan Osuuskauppa
Iloisen palvelun S-market aukeaa tiistaina Lamminpäässä – luvassa monipuolinen valikoima ja ruoan verkkokaupan noutopiste23.4.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Lamminpään S-market viettää avajaisiaan tulevana tiistaina 29. huhtikuuta kello yhdeksästä alkaen. Kasvavassa ja kehittyvässä kaupunginosassa asuu paljon pien- ja lapsitalouksia, joiden arjen helpottaminen on huomioitu uudessa kaupassa edullisten hintojen lisäksi muun muassa monipuolisena take away -valikoimana ja ruoan verkkokaupan noutopisteenä.
”Pikatoimitusten myynti on räjähtänyt” – robojen, Woltin ja Foodoran kuljetusalueet laajenevat jälleen16.4.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Ruoan verkkokaupan pikatoimitusten eli robojen, Woltin ja Foodoran kuljetukset ovat Pirkanmaalla yhä kovassa kasvussa. Kysyntään vastataan kevään aikana, kun robot laajentavat reviiriään Niemenrantaan, Lempäälään ja Ylöjärvelle. Samoin Wolt kuljettaa kesään mennessä ruokaostoksia alle tunnissa Härmälänrannassa, Ylöjärvellä, Nokialla, Niemenrannassa, Tampereen keskustassa, Valkeakoskella, Lempäälässä, Kangasalla, Kaukajärvellä ja Leinolassa – Foodora puolestaan Lahdesjärvellä, Pispalassa, Kalevassa ja Nokialla.
Vappuaattona avautuva Kalevan Hertta on korttelin oma ravintola yhdessäololle – ruokalista nojaa laadukkaaseen pubiruokaan11.4.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Tampereen uusi kortteliravintola Kalevan Hertta juhlii avajaisiaan vappuaattona. Rennon ravintolan kantava teema on naapuruston oma olohuone: iloista yhdessäoloa hyvän ruoan, juoman, seuran ja pelailun merkeissä. Sijaintinsa myötä Hertta toimii myös erinomaisena etko- ja jatkopaikkana Tammelan stadionin tapahtumille. Ruokalista tekee kaupunginosalle kunniaa ja pian herkutellaankin Stadionin klubileivällä, Aaltosen lohikeitolla, Hippos-burgerilla, Litukan punajuuripullilla ja Siirtolapuutarhan omenahyveellä.
”Hyvästi ahtaille käytäville, tervetuloa Sale Hakkari 2.0” – lempääläläiset saavat loppuvuodesta kokonaan uuden lähikaupan19.3.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Lempäälässä osoitteessa Kuokkalantie 1 sijaitsevan Sale Hakkarin tilalle rakennetaan kokonaan uusi kauppa. Nykyinen myymälä palvelee keskiviikkoon 16.4. saakka, jonka jälkeen tila tyhjennetään ja purkutyöt aloitetaan. Upouusi Sale tulee tarkoittamaan asiakkaille raikasta ja tilavaa myymälämiljöötä sekä kolmanneksen isompaa valikoimaa – siis kaikin puolin sujuvampaa asiointia. Tavoitteena on juhlia Sale Hakkarin 2.0 avajaisia vielä tämän vuoden lopulla.
Osuuskaupan isot investoinnit Pirkanmaalla jatkuvat – henkilökunnalle tuhannen euron ylimääräinen tulospalkkio vuodesta 202413.2.2025 09:30:00 EET | Tiedote
Pirkanmaan Osuuskaupan (POK) vuoden 2024 liikevaihto oli 1 170,8 miljoonaa euroa, joka on 0,7 prosenttia enemmän edellisvuoteen verraten. Liiketulos oli 33,1 miljoonaa euroa. Uusien palveluiden ja verkoston kehittämiseen investoitiin 62 miljoonaa euroa. Bonusta maksettiin yhteensä 41,0 miljoonaa euroa. Osuustoiminnan ja asiakasomistajuuden vetovoima jatkui: POK:n asiakasomistajamäärä kasvoi 8 400 uudella jäsenellä. Henkilöstömäärä oli vuoden 2024 lopussa 3 200. Kaikki pokkilaiset palkitaan hyvästä tuloksesta tuhannen euron suuruisella* ylimääräisellä palkkiolla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme