Alko avaa uuden myymälän Oulun Ruskoon

”Alkon myymälälle haetaan liikepaikka, joka on asiakkaiden näkökulmasta hyvällä paikalla, jossa on riittävät pysäköintipaikat ja sijainti asiointireitin varrella. Tähän tarpeeseen Oulun Ruskon K-Citymarketin yhteydessä olevat tilat vastaavat mainiosti. Ruskon myymälä on kooltaan 180 neliötä,” kertoo aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä.
Myymälässä 850 tuotetta, koko 11 000 valikoima verkkokaupan päässä
Ruskon myymälän valikoima koostuu noin 850 tuotteesta, joista viinejä on 545, panimotuotteita 69, väkeviä 213 ja alkoholittomia juomia 23.
”Meillä myymälät päättävät noin kolmanneksen valikoimastaan itse vastaten paikalliseen kysyntään. Loput tuotteista valikoituvat valtakunnallisen asiakaskysynnän perusteella. Seuraamme aktiivisesti trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa, joka meillä Ruskossa painottuu erityisesti viineihin,” kertoo palvelupäällikkö Tuija Heikkinen.
Alkon noin 11 000 tuotteen koko valikoima on saatavilla Alkon verkkokaupasta ja tilattavissa mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen.
”Myös meillä Pohjois-Pohjanmaalla asiakkaat ovat löytäneet Alkon verkkokaupan ja tilausmäärät lähes kaksinkertaistuivat. Asiakkaat arvostavat vaivattomuutta ja sitä, että asiointi ei ole riippuvainen ajasta tai paikasta. He haluavat osin myös minimoida asiointiajan sekä lähikontaktit myymälässä,” Heikkinen jatkaa.
Huoli ilmastosta näkyy viinihyllyllä
Kuluttajat kiinnittävät juomavalinnoissaan Heikkisen mukaan yhä enemmän huomiota myös ympäristöystävällisyyteen ja vastuullisuuteen. Alkon Vihreä valinta -merkinnät kertovat asiakkaalle tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen.
Suosituimpia Vihreitä valintoja ovat luomuviinit, mutta kiinnostus kasvaa myös esimerkiksi alkuviineihin ja vegaanisiin viineihin.
”Asiakkaat myös kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristöystävällisiin pakkauksiin, eikä muovipulloon pakattua viiniä pidetä enää kummajaisena,” on Heikkinen huomannut.
Lisätiedot:
Aluepäällikkö Kaija-Leena Kerkelä, p. 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 10 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 364 myymälää, yli 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Kirkkonummen Alko muuttaa syyskuussa28.8.2025 07:25:00 EEST | Tiedote
Kirkkonummen Munkinmäen Alko muuttaa uuteen väliaikaiseen liiketilaan nykyisessä liikekeskuksessa. Myymälä on suljettuna 15.–18. syyskuuta ja avautuu uudessa sijainnissa 19. syyskuuta. Oktoberfest-oluet saapuvat myymälän valikoimaan elokuun viimeisellä viikolla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme