Kouvolan Lakritsia saa nyt kerrostalossa

Kouvola Lakritsi on perinteikäs suomalainen yritys, jonka tuotteet laittavat suut makeaksi. Yritys luottaa tinkimättömiin periaatteisiin, oikeisiin ihmisiin ja hiottuihin toimitusketjuihin, joiden mukaan he valmistavat rakkaudella höystettynä tuoreita lakupaloja suomalaisiin suihin.
Yritys on rohkea ja innokas etsimään uusia mahdollisuuksia markkinoilta, mistä syntyi idea, jossa Kouvolan Lakritsia olisi saatavilla laadukkaana ja houkuttelevana joulukalenterina lakritsin ystävien iloksi.
Haasteena yrityksellä oli löytää sopiva konsepti idean toteuttamiseksi, jotta voidaan luoda kuluttajia puhutteleva ja houkutteleva tuote, joka paitsi edistää myyntiä myymälässä, on nopea laittaa esille, toimii logistiikassa ja joka rikkoisi joulukalenterin perinteisenä pidettyä mallia.
Yhteistyö DS Smithin kanssa käynnistyi jo varhaisessa vaiheessa, jolloin kokonaisuuden huomioivat pakkaus- ja myynninedistämistuotteiden suunnittelun ammattilaiset pääsivät luomaan ratkaisuehdotuksen, joka täyttää tarpeet: visuaalisesti hauska, helppo esille laitto myymälässä, logistiikassa toimiva, lakupaloille tilaa tarjoava ja kokonaisuutena toisista edukseen erilaisuudellaan erottuva joulukalenteri.
Ratkaisua työstettiin syvässä yhteistyössä idean alkumetreiltä saakka, minkä tuloksena markkinoilla saadaan nauttia tänä vuonna ensimmäistä kertaa kolmiulotteisesta joulunpunaisesta tiilipintaisesta kerrostalopakkauksesta, joka on täynnä veikeitä yksityiskohtia – ja mikä parasta, ihanaa Kouvolan Lakritsia. Jopa Kouvolan Lakritsin oma laku-ukko on saanut päähänsä jouluun sopivan tonttulakin!
Lopputuloksena syntyneen pakkauksen ilmeen ja sen rakenteen suunnittelussa on huomioitu paitsi houkuttelevuus ja helppo esille laitto myyntiä varten, tehokas toiminta logistiikassa ja lakritsin tilantarve. Pakkauksen lisäksi DS Smithin asiantuntijat ovat suunnitelleet sen myyntiä edistämään samaa leikkisää ilmettä jatkavan myyntitelineen, joka ollessaan puolilavalla, voidaan toimittaa suoraan myymälöihin kuluttajien kulkureittien ääreen ja samalla vähentää merkittävästi kaupan henkilökunnan työmäärää vaarantamatta uuden tuotteen menestystä joulukalenterimarkkinalla.
"On ollut mukava huomata, miten sujuvasti yhteistyö on edennyt uuden joulukalenterihankkeen tiimoilta. Ideasta valmiiksi tuotteeksi edettiin ennätysvauhtia. Yhteistyö DS Smithin edustajien kanssa on sujunut innostuneessa hengessä heti alusta alkaen. Odotamme innolla, miten kuluttajat ottavat tämän uuden innovatiivisen tuotteen vastaan," sanoo Petri Salonen, tuotantopäällikkö, Kouvolan Lakritsi Oy
"Jokainen pakkaussuunnittelu on aina upea mahdollisuus katsoa asioita uudella tavalla. Vaikka uuden luominen on työssämme varmasti yksi parhaista asioista, joka inspiroi päivästä toiseen ja saa innostumaan, emme koskaan tee sitä tarkastelematta ensin asiakkaan tuotteen mahdollisuuksia markkinoilla ja sitä kokonaisuutta, johon oikein suunniteltu tuote vaikuttaa – oli se sitten myynnin edistämistä, kustannusten alentamista tai riskien minimoimista," kertovat pakkauksen suunnittelijat Heidi Tikkala ja Riitta Kauppila DS Smithin suunnitteluyksiköstä
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
DS Smith on maailmanlaajuisesti toimiva, johtava kiertotalouden mukaisten aaltopahvista valmistettavien pakkausten suunnittelija ja valmistaja, tukenaan kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot. Yrityksen pääkonttori on Lontoossa, se on FTSE 100 -listattu ja toimii 34 maassa työllistäen noin 30 000 ammattilaista. Yritys on merkittävä tekijä verkkokaupan, kuluttajatuotteiden, vähittäiskaupan ja teollisuuden toimitusketjuissa. Sen olemassaolon tarkoitus kiteytyy lauseeseen ‘Redefining Packaging for a Changing World’ ja Now and Next -nimisellä kestävän kehityksen strategiallaan se on sitoutunut johtamaan muutosta kohti kiertotalouden mukaista toimintaa tuottaen ratkaisuja, joiden avulla voidaan vähentää kertakäyttöistä muovia, pienentää toimitusketjujen hiilidioksidipäästöjä ja parantaa kierrätystä. DS Smith on Ellen MacArthur -säätiön strateginen kumppani. DS Smithin juuret ovat vuodessa 1940, jolloin Smithin perhe perusti yrityksen. Suomessa juuret ulottuvat jo vuoteen 1911 Tampereella perustettuun Suomen ensimmäiseen aaltopahvia valmistavaan yritykseen. Toimimme lähellä asiakkaitamme usealla paikkakunnalla Suomessa (Tampere, Nummela, Turku, Akaa ja Ii).
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DS Smith
Humanitaarinen apu tarvitsee pakkauksia11.3.2025 07:42:00 EET | Tiedote
Humanitaarisen avun toimittaminen Ukrainaan vaatii pakkauksia. Isojen järjestöjen avun toimittaminen on koordinoitua ja ammattimaista, mutta pienet toimijat tekevät tärkeää työtä pienin resurssein ja pitkälti vapaaehtoisvoimin. Työtä tukevat useat yritykset, jotka tahtovat kantaa yhteiskuntavastuutaan. Pakkausvalmistaja DS Smith lahjoitti pahvilaatikoita Tampereen ukrainalaiset ry:n tarpeisiin. Pakkaukset on valmistettu Tampereen ja Pirkkalan tehtailla pirkanmaalaisin voimin.
DS Smithille palkinto Carlsbergin pakkauksesta22.10.2024 07:55:00 EEST | Tiedote
Aaltopahvipakkausten valmistaja DS Smithin Tampereen tehtaan flexopaino-osaaminen on huomioitu kansainvälisessä FlexoTech -kilpailussa Lontoossa.
Aaltopahvipakkaus on myös tulevaisuuden ratkaisu15.8.2024 15:05:36 EEST | Tiedote
DS Smith, johtava maailmanlaajuinen palveluntarjoaja ympäristöystävällisten pakkausten, paperipohjaisten tuotteiden sekä kierrätyspalvelujen alalla, esittelee kattavan valikoiman puutarha-alalle soveltuvia pakkauksia Lepaan näyttelyssä Hattulassa 15.-17.8.2024.
DS Smith on korvannut yli miljardi kertakäyttöistä muovipakkausta pahvipakkauksilla30.5.2024 07:22:00 EEST | Tiedote
Pakkausvalmistaja DS Smith on ylittänyt Now & Next -kestävän kehityksen tavoitteensa kertakäyttöisten muovipakkausten korvaamisen osalta tekemällä työtä yhdessä asiakkaidensa kanssa. Yrityksen asiakkaisiin kuuluu monia ikonisia vähittäiskaupan ja kuluttajatuotteiden brändejä
Vahingoittuneiden verkkokauppaostosten arvo Euroopassa jopa 22 miljardia euroa vuodessa5.3.2024 07:43:00 EET | Tiedote
Aaltopahvisia pakkauksia suunnitteleva ja valmistava DS Smith on laskenut verkkokaupassa myytävien, matkalla vaurioituneiden tuotteiden laajuutta ja kustannuksia, ja laskelmien perusteella Euroopassa vahingoittuu tuotteita jopa 22 miljardin euron arvosta vuodessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme