Printix Oy

Hyvää kaupunkilaisille & Hommia tapahtumatyöntekijöille & Huutia koronalle

Yritykset huolestuivat tapahtuma-alan kurjasta tilanteesta. Yhteisöllinen kampanja palkkaa tapahtuma-alan ammattilaiset kaduille jakamaan maskeja ja kiitosta. Kansalaiset osallistuvat ehdottamalla paikkoja missä haluavat nähdä iloisen maskipartion.

Tapahtumatyöntekijät jalkautuvat kaduille jakamaan maskittomille kestäviä ja pestäviä, uudelleen käytettäviä F*CK CORONA -kangasmaskeja. Jaossa myös karkkeja ja kiitosta maskeja käyttäville.

”Haluamme kannustaa maskien käyttöön, jotta koronasta päästäisiin nopeammin eroon. Kampanjalla työllistämme tapahtuma-alan ammattilaisia, jotka ovat koronan takia jääneet ilman töitä. Kampanja on tekoja ruohonjuuritasolla, josta hyötyvät kaikki muut paitsi korona”, kertoo kampanjan ideoinut Sampo Silvennoinen Printix Oy:stä.

Maskipartio -Facebook-sivulla kaupunkilaiset pääsevät mukaan kampanjaan ehdottamalla paikkoja, joihin maskipartion toivotaan jalkautuvan. Maskeja jakaville tapahtumatyöntekijöille maksetaan työstä täysimääräinen korvaus. Maskipartion toiminnan rahoittavat kampanjassa mukana olevat eri alojen yritykset kuten. ”On ollut mukava nähdä, että yritykset ovat lähteneet hyvin kampanjaan mukaan”, Sampo Silvennoinen kehuu.

”Oli mahtavaa päästä taas pitkästä aikaa tapahtuma-alan töihin. Tätä on ollut ikävä. Kannustan kaikkia kutsumaan meidän maskipartion paikalle – se tietää hommia meille ja huutia koronalle”, kannustaa Stockmannin edessä partioinut Sara Jokinen / Sarastus Events Oy.

Kampanjatunnisteet:

#Huutiakoronalle#Hyvääkaupunkilaisille #Hommiatapahtumatyöntekijöille

Sampo Silvennoinen, Printix Oy
sampo.silvennoinen@printix.fi

Printix Oy
Tulppatie 16-18 b

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Printix Oy

Koronaviruksen aiheuttama epidemia seisautti maaliskuun toisella viikolla tapahtuma-alan täysin. Selvitäkseen kassavirran tyrehtymisen aiheuttamasta kriisistä, alan yritykset ovat etsineet korvaavaa liiketoimintaa erilaisista palveluista mm. renkaiden vaihdosta, ruokakuljetuksista jne. Helsinkiläinen messu –ja tapahtumapintojen valmistamiseen ja asentamiseen erikoistunut Printix Oy on jo useiden vuosien ajan kerännyt talteen tapahtumiin tuottamansa ja asentamansa kangas –ja levypinnat. Käytetyistä kankaista on valmistettu mm. erilaisia giwe away –tuotteita (kangaskasseja, meikkipussukoita, esiliinoja yms.). Levymateriaalista on valmistettu mm. messupöytiä ja –tuoleja sekä erilaisia kuljetus –ja säilytyslaatikoita. Business Finland Oy:n on myöntänyt yritykselle 100.000 euroa kierrätetystä messu- ja mainosmateriaalista valmistettavan kuluttajatuotesarjan kehittämiseen. Myönnetty rahoitus tullaan käyttämään kuluttajakysynnän selvittämiseen, asiakasymmärryksen syventämiseen, malliston suun