Elina Ahlbäck Literary Agency Oy Ltd.

Maailman johtava taidekirjojen kustantaja PHAIDON julkaisee englannin kielellä Heikki Aalto-Alasen teoksen ’Rakastan sinussa ihmistä – Aino ja Alvar Aallon tarina’

Maailman johtava taidekirjojen kustantaja PHAIDON julkaisee englannin kielellä Heikki Aalto-Alasen kirjoittaman isovanhempiensa tarinan ’Rakastan sinussa ihmistä – Aino ja Alvar Aallon tarina’ (Otava) lokakuussa 2022. Teoksen kääntää englannin kielelle palkittu kääntäjä David Hackston.
Kirjan kansi - Heikki Aalto-Alanen: Rakastan sinussa ihmistä.

Kirjailija Heikki Aalto-Alasta edustaa Suomessa ja maailmalla kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agency, joka on neuvotellut Phaidon-kustantamon sopimuksen maailmanlaajuisista englanninkielisistä julkaisuoikeuksista. ’Rakastan sinussa ihmistä’ on ilmestynyt elokuussa 2021 Kustannusosakeyhtiö Otavan julkaisemana. Heikki Aalto-Alanen kertoo isovanhempiensa Aino ja Alvar Aallon tarinan, jossa rakkaus, luovuus ja intohimo työhön kietoutuvat ainutlaatuisella tavalla yhteen. Olennainen osa kertomusta ovat Ainon ja Alvarin eloisa kirjeenvaihto ja kokonaisuutta täydentää runsas, monipuolinen valokuva- ja piirroskuvitus. ’Rakastan sinussa ihmistä - Aino ja Alvar Aallon tarina’ julkaistaan ensi vuonna 2022 myös Japanissa maineikkaan Soshisha kustantajan listoilla ja alkuvuodesta 2022 Virossa Postimees-kustantamon toimesta. Uusista sopimuksista monilla markkinoilla neuvotellaan parhaillaan.

Kirjallisuusagentti Elina Ahlbäck on vaikuttunut Phaidon-kustantamon innostuksesta ja päämäärästä tuottaa kaunis visuaalinen taideteos englanninkielisten lukijoiden saataville kautta maailman: ”Alkuteos, Otavan julkaisema upea ’Rakastan sinussa ihmistä’ ansaitsee tulla käännetyksi monille, monille kielille.”

Phaidonin kustantaja Emilia Terragni kommentoi julkaisupäätöstä:
”Olemme erittäin ylpeitä saadessamme englanninkieliset oikeudet Heikki Aalto-Alasen kirjaan ’Rakastan sinussa ihmistä’ (englanniksi ’Aino and Alvar Aalto’). On kunnia saada julkaista näiden ikuisiksi ajoiksi modernin arkkitehtuurin ja muotoilun suunnan muuttaneen, kahden lahjakkaan ihmisen huikea tarina.” -- Emilia Terragni, Associated Publisher, Phaidon Press London.

Kirjailija Heikki Aalto-Alanen iloitsee: ”Aino ja Alvar Aallon tarina koskettaa ihmisiä kaikkialla. Heidän yhteinen elämäntyönsä tuntuu vielä nykyäänkin ajattomalta ja yhtä tärkeältä. Olen todella iloinen, että ’Rakastan sinussa ihmistä’ saa lukijoita Suomen lisäksi jo ensi vuonna ainakin englanniksi, japaniksi ja viroksi, myöhemmin ehkä muillakin kielillä.”

Suomalainen kustantaja Otava riemuitsee Aino ja Alvar Aallon tarinan maailmanvalloituksesta: Kirjallinen johtaja Minna Castrén: ”Onnittelemme Heikki Aalto-Alasta tämän ainutlaatuisen teoksen menestyksestä Suomessa ja maailmalla. Aalto-Alanen on onnistunut työssään yli kaikkien odotusten: ’Rakastan sinussa ihmistä’-kirja on yksinkertaisesti aarre. Tämä on ensimmäinen kerta, kun lukijat saavat autenttisen sisäpiirinäkemyksen Aino ja Alvar Aallon kumppanuuteen elämässä, rakkaudessa ja työssä. Heidän tarinansa tulee koskettamaan lukijoita kaikkialla maailmassa ja avaamaan tutkijoille ja asiantuntijoille uusia ulottuvuuksia Aaltojen elävään perintöön.”

Aino Marsio-Aalto oli arkkitehti, muotoilija ja Artekin toimitusjohtaja. Hän oli myös Alvar Aallon puoliso, rakastettu ja tärkein työtoveri yli 20 vuoden ajan kuolemaansa saakka. Heidän yhteiset saavutuksensa tunnetaan ympäri maailmaa.

Teos: Heikki Aalto-Alanen: Rakastan sinussa ihmistä - Aino ja Alvar Aallon tarina. Otava.

Elina Ahlbäck
elina@ahlbackagency.com

Minna Castrén
minna.castren@otava.fi

Kirjan kansi - Heikki Aalto-Alanen: Rakastan sinussa ihmistä.
Kirjailijan kuva Heikki Aalto-Alanen. Kuva Otava, Niclas Mäkelä.

Elina Ahlbäck Literary Agency Oy Ltd.
Rikhardinkatu 4 B 21

+358400548402https://www.ahlbackagency.com

Elina Ahlback Literary Agency is Finland’s leading international literary agency representing award-winning and bestselling Finnish authors. Established in June 2009 by Elina Ahlback, who has enjoyed a successful career in publishing and bookselling since 1982. The Agency sells publishing, film and TV rights in fiction, children’s books and non-fiction to publishers and producers all around the world. The Agency is run by Elina Ahlback, and the teams of literary agents operate in Helsinki, New York, Los Angeles, and London. Agents are regular participants at the international book fairs and have representation at international film & TV festivals. The authors represented include names such as internationally best-selling young adult authors Maria Turtschaninoff and Salla Simukka, world-conquering children’s author Tuutikki Tolonen, award-winning speculative fiction novelists Johanna Sinisalo and Emmi Itäranta, and Finlandia winners Laura Lindstedt and Jussi Valtonen as well as Nordic Noir author Max Seeck.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Elina Ahlbäck Literary Agency Oy Ltd.

Maailmanlaajuinen englanninkielinen sopimus Maria Turtschaninoffille:Palkittu romaani "Arvejord" ("Suomaa") julkaistaan 15 kielellä.14.11.2022 15:21:19 EET | Tiedote

Maailmanlaajuinen englanninkielinen julkaisusopimus on tänään solmittu Maria Turtschaninoffin palkitusta romaanista "Arvejord" (Förlaget, 2022) lontoolaisen arvostetun Pushkin Press -kustantamon kanssa. Sopimuksen neuvotteli kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agency ja teos julkaistaan englanniksi vuonna 2024 sekä yhteensä 15 maassa. Uusista sopimuksista neuvotellaan.

Suomalaisen kirjailijan Max Seeckin kansainvälinen läpimurto Yhdysvalloissa ja 23 maassa1.11.2019 09:00:00 EET | Tiedote

Kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agencyn kirjailija Max Seeck tekee historiaa suomalaisessa kirjallisuusviennissä. Unelmasopimuksen Yhdysvaltoihin on solminut Elina Ahlbäck maailman suurimpaan Penguin Random House -kustantamoryhmään kuuluvan kustantaja Berkleyn kanssa. Max Seeckin elokuussa ilmestynyt trilleri Uskollinen lukija (Tammi) julkaistaan Berkleyn kärkikirjana Yhdysvalloissa ja Kanadassa syksyllä 2020 nimellä The Witch Hunter. Teoksen itsenäinen jatko-osa julkaistaan Yhdysvalloissa syksyllä 2021. Kirjallisuusagentti Elina Ahlbäck neuvottelee lisäksi Hollywoodissa Uskollisen lukijan kansainvälisen tv-sarjan oikeuksista. Agentuurilla on Los Angelesissa ja New Yorkissa toimistot sekä yhteistyökumppanit jo vuodesta 2014 lähtien.

Finlandia-voittaja Laura Lindstedtin Ystäväni Natalia julkaistaan Yhdysvalloissa ja kahdeksassa Euroopan maassa22.8.2019 11:00:00 EEST | Tiedote

/Korjattu yhteyshenkilön puhelinnumero/ 10-vuotta suomalaisuutta kirjallisuutta maailmalle vienyt Kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agency Oy Ltd. on kesän aikana neuvotellut Finlandia-voittajan, kirjailija Laura Lindstedtin keväällä ilmestyneen romaanin `Ystäväni Natalian' (Teos, 2019) julkaisusopimukset Yhdysvaltoihin ja kahdeksaan Euroopan maahan. Tuorein sopimus on syntynyt amerikkalaisen arvostetun W.W. Norton/Liveright -kustantamon kanssa, ja Ystäväni Natalia julkaistaan englannin kielellä kustantajan maineikkaassa kaunokirjallisuuden julkaisuohjelmassa vuoden 2020/2021 aikana.