Eckes-Granini Finland Oy AbEckes-Granini Finland Oy Ab

Mehukatti juomatiivisteille on myönnetty Avainlippu

Jaa
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt suomalaisten rakastamille Mehukatti juomatiivisteille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Mehukatti juomatiivisteet valmistetaan Turun Artukaisissa tutuilla resepteillä.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

- Mehukatti on suomalaisten tuntema ja rakastama, vahvasti kotimainen brändi. Mehukatti juomatiivisteet ovat ilahduttaneet suomalaisia kuluttajia jo yli neljän vuosikymmenen ajan. Nykyisin laajasta makuvalikoimastamme löytyy myös sokerittomia vaihtoehtoja. Olemme todella iloisia, että Mehukatti juomatiivisteille on myönnetty vastuullinen Avainlippu -merkki, joka auttaa kuluttajaa tekemään valinnan suomalaisen työn puolesta, iloitsee tuote- ja viestintäpäällikkö Nina Lindén. - Monista brändeistämme erityisesti Mehukatilla on vakipaikka henkilökuntamme sydämissä, joten oli mahtavaa ilmoittaa mehutehtaalla, että meille on myönnetty Avainlippu. Meillä huolehditaan henkilöstöstä ja meillä viihdytään, siitä oiva mittari on työsuhteen pituus, joka on meillä keskimäärin 15 vuotta. Pisimmät työurat mehutehtaalla ovat yli 30 vuoden mittaisia. Siinä ajassa on aika moni Mehukatti kanisteri valmistunut tuotantolinjaltamme! Olemme vakaa työnantaja Turussa ja tarjoamme vakiporukan lisäksi kausityötä nuorille kesätyön merkeissä, toteaa toimitusjohtaja Juha Helokoski. -Mehukatti on ollut isossa roolissa tiivistemarkkinan kehittymisessä ja varmasti Avainlippu edesauttaa positiivista kehitystä myös jatkossa, Helokoski kertoo. Kuluvan syksyn aikana Avainlippu lisätään Mehukatin etiketteihin sekä osaksi markkinointi- ja vastuullisuusviestintäämme, innostuu Lindén.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden. Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Nina Lindén, tuote- ja viestintäpäällikkö
Eckes-Granini Finland Oy Ab
0400 484 351
nina.linden@eckes-granini.com


Reetta Mentu, markkinointipäällikkö
Suomalaisen Työn Liitto
050 561 5030
reetta.mentu@suomalainentyo.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Eckes-Granini Finland Oy Ab
Eckes-Granini Finland Oy Ab
Pansiontie 47 b
20210 TURKU

020 720 7300https://www.eckes-granini.fi

Eckes-Granini Finland Oy Ab valmistaa, myy ja markkinoi yhteensä yli 220 erilaista mehutuotetta. Tuotevalikoimaan kuuluu mm. täysmehuja, annosmehuja, vähäkalorisia juomia, funktionaalisia mehuja, janojuomia, perinteisiä mehutiivisteitä ja glögiä. Suosittuja brändejä ovat mm. Marli, Mehukatti, God Morgon, granini, Rynkeby, Brämhults ja Tropic. Tuotantolaitos sijaitsee Turussa ja on osa Euroopan johtavaa mehuliiketoimintakonsernia Eckes-Granini Group GmbH:ta, jonka pääkonttori sijaitsee Saksassa.

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 5000 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Tehtävämme on kannustaa valitsemaan työtä Suomeen. www.suomalainentyo.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Eckes-Granini Finland Oy Ab

Terveysperusteisempi virvoitusjuomavero uudistus muuttuikin kiireessä sokeriveroksi heittäen aitouden ja luonnollisuuden romukoppaan21.11.2022 08:20:46 EET | Tiedote

Uudet, ehdotetut virvoitusjuomaveromäärät: Light energiajuoma (aspartaami ja asesulfaami-K) vero 9 snt/litra Light kolajuoma (aspartaami ja asesulfaami-K) vero 9 snt/litra 100% hedelmä/marjasmoothie (makeuttamaton), Sydänmerkki vero 48 snt/litra Me Eckes-Granini Finland Oy:llä olemme järkyttyneitä 17.11.2022 Eduskunnassa esitellyn virvoitusjuomaveromuutosehdotuksen yksipuolisesta kannasta juomien sisältämään sokeripitoisuuteen. Sokeripitoisuus nähdään muutosehdotuksessa ainoana verotukseen vaikuttavana tekijänä. Perusteluna virvoitusjuomaveron uudistamiselle on ollut sen päivittäminen terveysperusteisemmaksi, jota selkeästi tämä esitetty malli ei kuitenkaan tue. Olemme erityisen pettyneitä siitä, kun alkuperäinen ehdotus sisälsi selkeästi marja- ja hedelmäperäisten juomien osalta huojennuksia, jossa huomioidaan luontainen sokeri ja hedelmä- ja marjamehujen terveyttä edistävä koostumus (vitamiinit, kivennäisaineiden ja muiden ravitsemuksellisesti tärkeiden yhdisteiden (kuten polyfenolit

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye