Feelia Ruokakauppa

Feelia Ruokakauppa toimittanut jo yli kolme miljoona valmista ateriaa ympäri Suomen

Suomalaisen kotiruoan verkkokauppa Feelia Ruokakauppa jatkaa hurjaa kasvua. Yhtiö on myynyt vuodesta 2020 lähtien jo yli kolme miljoonaa ruoka-annosta. Tämän vuoden tavoitteena on kolminkertaistaa liikevaihto kuuteen miljoonaan euroon.

Feelia Ruokakauppa valmistaa valmiita ja esivalmistettuja aterioita Pyhännällä, Pohjois-Pohjanmaalla. Yritys on Suomen ainoa kotiruuan verkkokauppa, joka toimittaa lämmitystä vaille valmiita aterioita kaikkialle Suomeen. Alun perin Jyväskylän yliopistossa kehitetyn konseptin ajatuksena oli valmistaa edullista, maukasta ja ravitsevaa ruokaa seniori-ikäisille. Juuri ennen koronapandemian puhkeamista avattu uusi verkkokauppa kuitenkin muutti kaiken.

”Työelämä on muuttunut hurjasti, ja haluamme käyttää aikaa myös harrastuksiin ja muihin menoihin eikä ruuanlaittoon. Meidän toimintamme ytimessä ei olekaan myydä ruokaa vaan aikaa”, kiteyttää toimitusjohtaja Sanna Kittelä.

”Ihmiset ovat nyt vastaanottavaisia tällaiselle palvelulle, ja sen käyttäminen on saanut myös uudenlaisen sosiaalisen hyväksynnän, jota ei ehkä aiemmin ollut. Feelia Ruokakauppaa käyttävät erityisesti lapsiperheet ja etätyöläiset, mutta verkkokaupan ovat löytäneet myös opiskelijat ja sitä kautta voi tilata aterioita esimerkiksi omille iäkkäille vanhemmille.”

Suomen suurimmissa kaupungeissa on useita verkon kautta operoivia ruokayrittäjiä, jotka toimittavat kuluttajalle esimerkiksi valikoidut raaka-aineet ja reseptit. Tällä hetkellä Feelia Ruokakauppa on kuitenkin ainoa verkkokaupan toimija, joka toimittaa valmista kotiruokaa Suomen joka kolkkaan.

”Kaikki me kuitenkin olemme uraauurtavia tekijöitä ruuan verkkokaupan alalla. On edelleen hurja määrä ihmisiä, jotka eivät ole ostaneet ruuan verkkokaupasta mitään. Meillä on paljon annettavaa”, pohtii Kittelä.

Yrityksen tavoitteena on ensi vuonna kasvattaa liikevaihto Suomessa 8–12 miljoonaan euroon. Suunnitelmissa on myös laajentua ulkomaille.

”Tarkoituksena on ensi vuonna tutkia markkinaa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Mahdollinen päänavaus tapahtuisi näillä näkymin vuonna 2023”, kertoo Kittelä.

Yhteyshenkilöt

Sanna Kittelä, toimitusjohtaja, FodNet Oy, Feelia Ruokakauppa feeliaruokakauppa.fi sanna.kittela@fodnet.fi, p. 045 12 89 347

Kuvat

Toimitusjohtaja Sanna Kittelä aikoo viedä Feelia Ruokakaupan konseptin myös ulkomaille.

Feelia Ruokakauppa
Pölkkytie 2
92930 Pyhäntä

FodNet Oy on suomalainen kotiruoan verkkokauppa, joka toimittaa ruokahetkiä helpottavia kotiruokia kaikkialle Suomeen. Yhtiö on perustettu 2021. Feelia Ruokakaupan suurin tuoteperhe on sisaryhtiö Feelia Oy:n valmistamat Feelia Kotiruoat. Feelia valmistaa valmiita ja esivalmistettuja aterioita, jotka erityisen valmistusmenetelmänsä ansiosta säilyvät pitkään makua ja rakennetta menettämättä. Ruokien valmistuksessa tuotteisiin ei valmistusvaiheessa lisätä säilöntäaineita ja ne valmistetaan aina laadukkaista raaka-aineista, mikä takaa tuotteiden korkean laadun ja terveellisyyden. Feelia on osa Fodelia-konsernia, joka on listattu Nasdaq Helsinki -pörssiin. www.feeliaruokakauppa.fi