Huuva

Uusi virtuaalinen ruokakortteli avaa Tapiolaan – mukana kotimaisia suosikkiravintoloita

Tapiola Food Court by Huuva avautuu keskiviikkona 29.9.2021 Tapiolan keskustassa, mahdollistaen espoolaisille uuden ja uniikin tarjonnan kotiinkuljetetulle ruualle. Korttelikeittiössä ovat mukana huippuravintolat Story hapanjuuripizzallaan, hampurilaisistaan tunnettu Bites Burgers ja salaattibaari Pupu.

Huuvan ensimmäisessä korttelikeittiössä ovat mukana kotimaiset suosikkiravintolat Pupu, Story ja Bites Burgers. Jokainen ravintola tuo oman uniikin tarjontansa mukaan Huuvaan, jolloin asiakkaiden ei tarvitse valita ravintoloiden väliltä, vaan voivat yhdellä tilauksella tilata jokaisen ravintolan listalta annoksia.

Huuvan korttelikeittiö on rakennettu ruuan kotiinkuljetusta varten, eikä siellä voi syödä paikan päällä. Asiakkaat voivat tilata ruokansa tällä hetkellä Woltin kautta kotiinkuljetettuna tai paikan päältä noudettavaksi. Tapiola Food Court by Huuva toimittaa annoksia Tapiolan naapurialueille, aina Munkkiniemeen, Lauttasaareen ja Leppävaaraan saakka.

“Olemme todella innoissamme mukana Huuvan virtuaalisessa korttelikeittiössä. Huuvan uusi konsepti kotiinkuljetetulle ruualle auttaa meitä laajentamaan helposti toimintaamme Espoon puolelle ja samalla tavoittamaan lisää ruokaa rakastavia asiakkaita”, kertoo Storyn yrittäjä, Markus Hurskainen. “Tapiolan korttelikeittiöön tuomme Storyn uudet hapanjuuripizzat. Hapanjuuripizzoillamme on juuret syvällä suomalaisessa pellossa ja metsissä. Olemme kehittäneet kuukausien aikana juuritaikinasta maukkaimman mahdollisen version. Emme unohda täytteidenkään kohdalla suomalaisia pientuottajia ja osaajia, vaan raaka-aineet ovat lähes kaikki kotimaisia.”

Tapiola Food Court by Huuvaa pyörittää suomalainen startup Huuva, joka rakentaa fyysisiä kotiinkuljetuskeittiöitä ympäri kaupunkeja. Huuva mahdollistaa jo olemassa oleville ravintoloille kustannustehokkaan tavan valmistaa ruokaa kotiinkuljetettavaksi. Samalla Huuvan korttelikeittiöt tuovat eri alueiden asukkaille lisää vaihtoehtoja kotiinkuljetetulle ruualle. Tulevan syksyn aikana Huuva suunnittelee avaavansa kolme uutta keittiöitä pääkaupunkiseudulle, sekä laajentavansa myös Keski-Eurooppaan.

“Huuvan virtuaalinen korttelikeittiö tuo Tapiolan lähialueen asukkaille entistä paremman valikoiman kotiinkuljetusruokaan. Korttelimallimme mahdollistaa sen, että asiakkaiden on helppo tilata yhdellä kerralla monen eri suosikkiravintolan annoksia koko porukalle tai perheelle”, kertoo Ville Leppälä, Huuvan toimitusjohtaja ja toinen perustajista. “Avaamme syksyllä useampia Huuvan keittiöitä uusien suosikkiravintoloiden kanssa ympäri pääkaupunkiseutua. Pyrimme ensisijaisesti sijoittamaan keittiöitämme alueille, joissa vielä puuttuu monipuolinen ravintolatarjonta.”

Huuvan tulevat kumppaniravintolat julkaistaan myöhemmin syksyllä.

Nyt mukana olevat ravintolat:

Story

Story tarjoilee huomisen husmanskostia eli modernin kaupunkilaisen lempiruokaa. Valikoima laajeni keväällä 2021 hapanjuuripizzaan, josta ravintola teki oman kotimaisiin raaka-aineisiin pohjautuvan versionsa. Story -ravintoloita löytyy Vanhasta Kauppahallista, Kampin kauppakeskuksesta ja Mall of Triplasta, joiden lisäksi Storyn hapanjuuripizzakeittiöitä löytyy nyt avautuvan Huuva Tapiolan lisäksi CoolHeadin taproomilta Viikistä.

Pupu

Pupu valmistaa käsintehtyjä salaatteja ja wrappeja laadukkaista raaka-aineista tukien samalla elämäntapaa, joka edistää sekä ympäristön että yksilön hyvinvointia. Herkuttele maailmasta parempi paikka - annos kerrallaan.

Bites Burgers

Bites Burgers uskoo käsintehtyihin, korkealaatuisista raaka-aineista valmistettuihin yksinkertaisiin hampurilaisiin. Bites Burgersin sämpylät leivotaan omassa leipomossa, hampurilaispihvimme jauhetaan omalla reseptillä kotimaisesta naudanlihasta ja paistetaan tuoreena aina tilauksesta. Kasvispihvit sekä kastikkeet valmistetaan itse alusta alkaen. Bites Burgers valittiin vuonna 2020 Suomen parhaaksi valittu hampurilaisravintolaksi (Burger Lovers Finland).

Korttelikeittiön aukioloajat

Ke-To 11-19

Pe 11-21

La: 12-21

Su: 14-20

Ma-Ti Suljettu

Ville Leppälä
Toimitusjohtaja, Huuva
lepvi@huuva.io

Huuvan perustajat, Ville Lehto (vas) ja Ville Leppälä (oik)
Huuvan ja Storyn perustajatiimit
Tapiola Food Court by Huuva ja Huuvan perustajat

Huuva

Lyhyesti Huuvasta

Uusi suomalainen ravintola-alan startup Huuva rakentaa virtuaalisia korttelikeittiöitä. Virtuaaliset korttelikeittiöt on suunniteltu tekemään ravintoloiden kotiinkuljetetun ruuan tekemisestä helppoa, tehokasta ja kannattavaa. Huuvan keittiöt ovat sijoitettu fiksusti ympäri kaupunkeja, mahdollistaen sekä ravintoloille uusia asiakkaita, että alueiden asukkaille monipuolisen ravintolatarjonnan.

Huuvan korttelikeittiössä ruuat tekevät kunkin ravintolan omat kokit. Huuvan oma tilauksiin kehitetty teknologia varmistaa myös sen, että annokset valmistuvat samaan aikaan. Näin annokset saapuvat aina lämpiminä asiakkaille.

Huuva on kerännyt taakseen jo nyt miljoonarahoituksen. Sijoittajina toimivat Lifeline Ventures sekä useat enkelisijoittajat, kuten Ilkka Paananen, Laurel Bowden ja Julian Lange.

huuva.io

Mediakuvia