Pyynikin Brewing Company

Pyynikin Distilling Company kultasateessa

Syyskuussa pidetyssä The Spirits Business Vodka Masters 2021 -kilpailussa tamperelaistislaamon Korpiklaani Vodka ja Koivu Vodka palkittiin kultamitaleilla. Kilpailuun osallistui 133 vodkaa yhteensä 63 tislaamosta.
Korpiklaani Vodka (kuva: Markus Lehto/Fotoni)

The Spirits Business Vodka Masters -kilpailun kultamitalit tulivat Flavoured & Infused Vodka -sarjasta. Maaliskuussa Korpiklaani Vodka valittiin Infused and Botanical Vodka -kategoriassa maailman parhaaksi World Vodka Awards -kilpailussa. Ukrainalainen Nemiroff-tislaamo oli sarjan paras kahdella Masters-palkinnolla. Suomalaismenestystä tuli myös Koskenkorvan Sauna Barrel Vodkalle, joka sai myös kultamitalin.

- Korpiklaani ja Koivu Vodka ovat molemmat tislattu meidän keräämistä raaka-aineista ja ovat kunnianosoitus suomalaiselle luonnolle. Korpiklaani Vodka tislataan kuusenhavuista ja Koivu Vodka koivunlehdistä. Upeaa, että suomalaiset maut toimivat kansainvälisestikin, hehkuttaa Pyynikin Distilling Companyn päätislaaja Samuli Peltonummi.

Tamperelaistislaamo on niittänyt mainetta kansainvälisissä kilpailuissa kaikilla tuotteillaan. Tämä on herättänyt kansainvälistä kiinnostusta. Varsinkin tislaamon valmistama maailman ainoa sataprosenttisesti hävikkimausteista valmistettu Recycled Citrus Gin on saanut laajaa huomiota.

- Käsityöläisyys ei rajoitu ainoastaan vodkien mausteiden keräämiseen vaan teemme myös kaikki tuotannon työvaiheet käsin, joten hommaa riittää, mutta kyllähän tästä tekemisestä nauttii, jatkaa Peltonummi.

Korpiklaani Vodka (kuva: Markus Lehto/Fotoni)
Koivu Vodka (kuva: Markus Lehto/Fotoni)
Koivu Vodka (kuva: Markus Lehto/Fotoni)

Pyynikin Brewing Company
Kolismaankatu 1

Pyynikin Distiling Company on osa Pyynikin Brewing Companya, joka aloitti toimintansa Pyynikin käsityöläispanimona Tampereella vuonna 2013.

Panimon valikoimaan kuuluu oluiden ohella siidereitä, lonkeroita, virvoitusjuomia ja tisleitä. Sekä juomien tuotanto että valmistuskapasiteetti ovat voimakkaassa kasvussa.

Panimoyhtiöllä on noin 10000 osakasta ympäri maailman. Taloustutkimus Oy:n Arvostetuimmat brändit  -listan olutkategoriassa tamperelaispanimo listattiin Suomen arvostetuimmaksi 2020 sekä  2021.

Pyynikin Distilling Company on voittanut useita kansainvälisiä palkintoja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pyynikin Brewing Company