FB Ketju ottaa seuraavan askeleen - Uudeksi toimitusjohtajaksi Mika Suomi

Euroopan johtava kuljetinketjujen valmistaja raumalainen FB Ketju tähtää kasvuun. Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi nimitettiin lokakuun alusta Mika Suomi. Hän toimi aiemmin yrityksen myyntijohtajana.

Mika Suomi kuvailee yhtiön tilannetta tasaisen hyväksi. – FB Ketju on valmis ottamaan seuraavan ison askeleen. ONE Ketju-strategiamme mukaisesti olemme keskittäneet kaikki toimintomme Rauman Lapin toimipisteeseen. Olemme tehneet myös toiminnan tehokkuutta lisääviä investointeja, Suomi ja hallituksen puheenjohtaja Mikael Keränen kertovat.

Viime aikoina yhtiö on ostanut lisää tonttitilaa Rauman kaupungilta ja investoinut uuteen CNC-sorviin. Lisää investointeja on tulossa.  – Uusi tontti parantaa varastointia sekä mahdollistaa myös laajenemisen Rauman Lapissa. Uusi CNC-sorvi muuttaa tuotantoa entistä tehokkaampaan suuntaan, minkä myötä monipuolistamme tuotantoa ja lisäämme edelleen oman työn osuutta.

FB Ketju valmistaa kuljetinketjuja, niihin liittyviä kolarakenteita sekä ketjupyöriä laajalle asiakaskunnalle eri teollisuuden aloille. Yli 75-vuotias yritys panostaa tuotteiden laatuun ja kestävyyteen ja on pystynyt siten haastamaan mm. Aasian markkinoilta tulevan ketjujen ja materiaalien halpatuonnin.

– Tarkoituksena ei ole juosta lujempaa, vaan palvella asiakkaitamme entistä fiksummin ja tehokkaammin, Mika Suomi toteaa.

FB Ketjun vuotuinen liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa ja tuotannosta noin 80 prosenttia menee vientiin. Yritys työllistää noin 70 henkilöä.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Mika Suomi, p. 040 747 6159,  mika.suomi@fbketju.com

Kuvat

Lataa
– Tarkoituksena ei ole juosta lujempaa, vaan palvella asiakkaitamme entistä fiksummin ja tehokkaammin, uusi toimitusjohtaja Mika Suomi toteaa.
Lataa

FB Ketju

FB Ketju valmistaa kuljetinketjuja, ketjupyöriä ja ketjun kolia monelle eri teollisuudenalalle. FB Ketju on osa ruotsalaista Addtech-konsernia, joka on erikoistunut teollisuusyritysten ja palveluelinkeinoalan yritysten komponenttien ja järjestelmien valmistukseen. Yhtymässä on noin 100 liikeyritystä ja sen palveluksessa on noin 2 000 työntekijää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi