Bright Group

Pohjoismaiden johtava tapahtumatekniikkayritys Bright Group osaksi kansainvälistä NEP Groupia

Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivasta, tapahtumatekniikkapalveluita tarjoavasta Bright Groupista tulee tuoreen yrityskauppasopimuksen myötä osa kansainvälistä NEP Groupia ja sen pohjoismaista Creative Technology Northern Europe AB:ta.
Kuva: Sofia Drevemo

NEP Group ja sen pohjoismainen livetapahtumayhtiö Creative Technology Northern Europe AB ovat solmineet kauppasopimuksen 360-tapahtumatekniikkapalveluita tarjoavan Bright Groupin kanssa. Bright Group on Pohjoismaiden johtava audio-, video- ja valotekniikkaratkaisuja, esiintymislavoja, visuaalista suunnittelua ja -sisällöntuotantoa sekä kameratuotantoja tarjoava yritys. Sopimus allekirjoitettiin 11.10. ja sille odotetaan vielä Norjan kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kaupan odotetaan tulevan voimaan lokakuun tai marraskuun aikana. Sopimuksen voimaantuloon saakka Creative Technology Northern Europe ja Bright Group jatkavat erillisinä, itsenäisinä yhtiöinä.

Vantaan Ärrävaarassa pääkonttoriaan pitävä Bright Group perustettiin vuonna 2011 AVAB-CAC:n ja Eastwayn yhdistäessä voimansa palvellakseen pohjoismaista tapahtuma- ja viihdealaa entistä paremmin. Sittemmin yli 20 pohjoismaista tapahtuma-alan yritystä on tullut osaksi Bright Groupia – monilla näistä yrityksistä on yli 30 vuoden kokemus alalta. Tällä hetkellä Bright Group toimii Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa.

Tuore kauppasopimus NEP Groupin kanssa tarjoaa molempien yhtiöiden asiakkaille vielä aikaisempaakin laadukkaamman valikoiman palveluratkaisuja sekä alansa huippuammattilaisten verkoston.

“Kauppa tulee palvelemaan asiakkaitamme sekä Pohjois-Euroopassa että kansainvälisesti”, kertoo Graham Andrews, Global President, NEP Live Events. “Bright Groupin resurssien lisääminen NEPiin ja meidän Creative Technology -osastoomme mahdollistaa asiakkaillemme alan innovatiivisimmat palveluratkaisut ja osaavimmat ammattilaiset. Sovimme myös kulttuurisesti hyvin yhteen. Arvostamme suuresti Bright Groupin työtä ja ihmisiä.”

“Suomalainen ja pohjoismainen tapahtuma-alan osaaminen on maailmalla huippuarvostettua ja alan edelläkävijänä Bright Groupilla on paljon annettavaa kansainvälisille kentille. Intohimoisesti alaan suhtautuvalla henkilökunnallamme on vuosien kokemus kansainvälisesti merkittävien tapahtumien toteuttamisesta ja tämä on upea tunnustus osaamisestamme. Jatkossa pääsemme luomaan ainutlaatuisia elämyksiä entistä laajemmille yleisöille ja tämä kehittää alaa myös koko Suomessa”, iloitsee Bright Finlandin CEO Jarno Uusitalo.

Sopimuksen voimaantulon jälkeisen lyhyen siirtymäjakson yhteydessä Brightin nimi vaihtuu Creative Technologyksi.

“Kahden yhtiön yhdistymisessä on paljon synergiaetuja. Norjan ja Ruotsin tapahtuma-alalle se tuo täydellisen yhdistelmän kapasiteetin ja vahvuuksien puolesta. Suomessa meillä ei ole ollut jalansijaa tapahtuma-alalla aikaisemmin, joten menestyvä Suomen liiketoiminta tuo meille mahtavan lisäyksen. Brightille ja sen ammattitaitoiselle tiimille tarjoutuu puolestaan mahdollisuus palvella asiakkaitaan maailmanlaajuisesti CT- ja NEP-yhtiöiden laajan kansainvälisen verkoston avulla. Olemme todella innoissamme”, kertoo Patrik Dejve, Managing Director, Creative Technology Northern Europe.

Bright Group on ollut vuodesta 2011 asti osa CapMan Buyout -pääomasijoituskonsernia.
“Pienestä paikallisesta ja yrittäjävetoisesta yrityksestä on omistusaikanamme kasvanut pohjoismainen organisaatio orgaanisesti sekä yritysostojen kautta. Bright Group on usean yrityksen, toimialan ja tapahtumatalon luottokumppani, sillä monet haluavat ulkoistaa tapahtumien teknisen osaamisen markkinajohtajalle. Lämmin kiitos kuuluu Bright Groupin johdolle sekä osaavalle henkilökunnalle hyvästä yhteistyöstä näiden vuosien aikana. Olemme iloisia yhtiön saamasta uudesta kodista. Tarina jatkuu nyt laajemmalla ja entistä kansainvälisemmällä mittakaavalla – Brightin tulevaisuus näyttää nimen mukaisesti kirkkaalta”, kertoo CapMan Buyoutin partneri Anders Björkell.

Yrityskaupan ehtoja ei ole julkistettu.

Bright Finland
Jarno Uusitalo
jarno.uusitalo@brightgroup.com

Kuva: Sofia Drevemo

Tietoja julkaisijasta

Bright on Pohjoismaiden johtava tapahtuma- ja esitystekniikan asiantuntija. Operoimme vuosikymmenten kokemuksella erilaisissa tapahtumissa aina pienistä yritysjuhlista suuriin gaaloihin ja areenakonsertteihin. Ydinosaamistamme ovat tapahtumatekniikan suunnittelu ja toteuttaminen, kiinteät asennukset sekä parhaiden laitteiden maahantuonti ja myynti. Toimimme kolmessa Pohjoismaassa: Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

NEP Group

NEP Group on johtava teknologiakumppani sisällöntuottajille ympäri maailman. Yli 35 vuoden ajan olemme tarjonneet innovatiivisia tuotteita ja palveluita, jotka mahdollistavat asiakkaidemme sisältöjen esittämisen - missä ja milloin vain. Maailman isoimpien tuotantojen luotettavana kumppanina NEP tarjoaa kokonaisvaltaisia ratkaisuja sisällöntuotannosta jakeluun - muun muassa kasvavan valikoiman pilvipohjaisiin järjestelmäratkaisuihin perustuvia virtuaaliteknologioita.

Yhdysvalloissa pääkonttoriaan pitävällä NEPillä on liiketoimintaa 25 maassa ja se työllistää yli 4 000 ihmistä. Olemme olleet mukana tekemässä tuotantoja yli sadassa maassa kaikilla seitsemällä mantereella ja kasvu jatkuu. Asiakkaisiimme lukeutuu alansa huippuja urheilun, musiikin, elokuvan ja TV:n maailmasta sekä isoja yritysbrändejä, agentuureja, sisällönomistajia ja -tuottajia ympäri maailmaa.

Creative Technology Northern Europe

Creative Technology (CT) lukeutuu maailman johtaviin esitysteknologiayhtiöihin, joka toimittaa innovatiivisia avaimet käteen -esitystekniikkaratkaisuja yritysmaailmaan, viihde- ja urheilualalle sekä kiinteisiin asennuksiin. Huolellisesti suunnitellut palvelumme yhdistelevät laadukasta designia, konsultointia ja teknologioita tarjotaksemme asiakkaillemme kaikkea jättinäytöistä, audiojärjestelmistä ja valosuunnitteluista interaktiivisiin järjestelmiin, broadcast-lähetyksiin ja jakelualustoihin saakka. Creative Technology Northern Europe toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Bright Group