Oy Tuokko Ltd:n perustaja ja hallituksen puheenjohtaja on kuollut 5.10.2021

Oy Tuokko Ltd:n perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Yrjö Tuokko on kuollut 5.10.2021 pitkäaikaisen sairauden uuvuttamana kotonaan Inkoossa.

Kanslianeuvos, KHT Yrjö Tuokko toimi perustamansa ja tänä vuonna 50 vuotta täyttävän yhtiömme hallituksen puheenjohtajana aina kuolemaansa saakka. Hänet muistetaan tilintarkastusalan suurena vaikuttajana, jonka kirjallinen tuotanto ja aktiivinen rooli elinkeinoelämässä on ollut vailla vertaansa. Yrjö omisti elämänsä tilintarkastukselle ja suomalaiselle yrittäjyydelle. Yrjö on palkittu mm.  Suomen Yrittäjien Timanttisella ansioristillä, ja Suomen Tilintarkastajat ry myönsi Yrjölle elämäntyöpalkinnon vuonna 2019.

Yrjö tunnettiin intohimoisena urheilumiehenä ja erityisesti painiurheilu oli lähellä hänen sydäntään. Monien yhteiskunnallisten luottamustoimien lisäksi hän toimi myös Suomen Painiliiton puheenjohtajana vuosina 2000 – 2008. Hänet valittiin myös Suomen Painiliiton kunniapuheenjohtajaksi.

Yrjö oli poikkeuksellinen monilahjakkuus ja tilintarkastaja, joka uskalsi ottaa rohkeasti kantaa moniin yritysmaailmaan vaikuttaviin merkittäviin asioihin. Yrjöllä oli aina aikaa auttaa ja muistamme hänet terävänä ajattelijana ja kirjoittajana.

Mahdolliset Yrjö Tuokon muistamiset toivomme osoitettavan Suomen Painiliitto ry:lle lasten ja nuorten painin hyväksi.

Suomen Painiliitto ry, Nordea

FI54 1400 3000 1080 41 (NDEAFIHH)

Maksun viestikenttään: Yrjö Tuokon painirahasto

Tilintarkastusyhteisö