S-Pankki Oyj

Tutkimus: S-Pankilla jälleen Suomen uskollisimmat asiakkaat

Jaa
S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa: S-Pankilla on tutkitusti Suomen uskollisimmat asiakkaat. S-Pankilla oli myös paras asiakaskokemus pankeista.
S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa.
S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa.

Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa on selvitetty yritysten asiakasuskollisuutta ja asiakaskokemusta vuodesta 2009 lähtien.

Vuonna 2021 korkein asiakasuskollisuus oli S-Pankilla. Toiselle sijalle sijoittui Verkkokauppa.com ja kolmannelle sijalle Ikea. Kärkikymmeniköstä löytyivät myös S-ryhmän ruokakaupat, jotka sijoittuivat sijalle kahdeksan – ruokakaupoista parhaiten.

Paras asiakaskokemus oli Alkolla, jota seurasivat sijoilla kaksi ja kolme Yliopiston Apteekki sekä Musti & Mirri. S-Pankin asiakaskokemus oli pankkien paras ja sijoitus kahdeksas. S-Pankin asiakaskokemus parani lähes kaksinkertaisesti verrattuna koko pankki- ja vakuutustoimialan kehitykseen.

”Tämä on iso luottamuksenosoitus asiakkailtamme. Kiitos! Olemme tietenkin ylpeitä saavutuksesta ja pyrimme vastaamaan odotuksiin myös jatkossa”, kertoo S-Pankin asiakkaista, markkinoinnista, viestinnästä ja digitaalisesta myynnistä vastaava johtaja Saija Lindfors.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Asiakasuskollisuus mittaa suositteluhalukkuutta, ostoaikeita ja kiinnostusta vaihtaa kilpailevan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin.

Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta. Tänä vuonna yrityksiä oli mukana 55 ja vastaajina yli 3 500 asiakasta. Vastaukset on kerätty syykuussa 2021.

Asiakasuskollisuus 2021 (kaikki toimialat)

  1. S-Pankki 74,8
  2. Verkkokauppa.com 72,0
  3. IKEA 71,8
  4. If 71,6
  5. Motonet 70,8
  6. Yliopiston Apteekki 70,5
  7. Musti & Mirri 70,2
  8. S-ruokakaupat 70,0
  9. Zalando 70,0
  10. Lidl 69,8

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

S-Pankin viestintä, p. 050 573 5855, viestinta@s-pankki.fi

Kuvat

S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa.
S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

S-Pankki Oyj
S-Pankki Oyj
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande

Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.

Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande

Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.

Tutkimus: Suomalaiset käyttävät kotimaassa lomailuun enemmän rahaa kuin ulkomaanmatkoilla – kotimaankohteissa viihdytään nyt aiempaa pidempään26.6.2025 10:46:42 EEST | Tiedote

Tuoreen tutkimuksen mukaan kotimaahan suuntautuvilla lomamatkoilla rahaa käytetään enemmän kuin ulkomaanmatkoilla. Ulkomailla majoitus vie suuremman osan budjetista, kun taas liikkumisen kuluja syntyy kotimaanmatkoilla enemmän. Erilaiset tapahtumat vauhdittavat kotimaanmatkailua ja matkoilla halutaan tällä hetkellä yhä enemmän yksilöllisiä elämyksiä ja helppokäyttöisiä palveluja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye