M niin kuin Mylly – 20 vuotta täyttävä Kauppakeskus Mylly uudistuu
– Pandemian aikana on ollut hyvä hetki tehdä kehitystyötä ja pohtia, minkälainen kauppakeskus haluamme olla nyt ja tulevaisuudessa. Syntymäpäivä antoi erinomaisen tilaisuuden lanseerata uusi brändi-identiteetti tuleville vuosille, kertoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Varsinais-Suomen suurin Kauppakeskus Mylly on 20 vuodessa lunastanut paikkansa alueensa ykköskauppakeskuksena ja houkutellut ympärilleen mittavan ja monipuolisen liiketoimintakeskittymän. Nyt konseptia ja kiinteistöä uudistetaan vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tulevaisuuden odotuksia ja tarpeita.
– Tavoitteenamme on tuottaa asiakkaille kokemuksia, joiden vuoksi Myllyyn halutaan tulla ympäri Suomen. Uusi brändimme herää eloon loistavassa asiakaspalvelussa, yllätyksellisissä kohtaamisissa, liikkeiden, ravintoloiden ja keväällä 2022 avattavan Finnkinon tarjonnassa sekä koko kauppakeskuskonseptin jatkuvassa kehitystyössä, Hantula jatkaa.
Kauppakeskuksiin tullaan jatkossakin ensisijaisesti ostoksille, mutta yhä enemmän myös viihtymään ja viipymään.
– Uusi sloganimme on “Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus”, joka viestii paikallisuutta, hauskuutta sekä Myllyn korkealle asetettuja tavoitteita edelläkävijyydestä, kertoo Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen.
Hantulan ja Hakulisen mukaan kauppakeskuksilta vaaditaankin nyt kykyä ja halua vastata muuttuviin kulutustottumuksiin.
– Kauppakeskusten tulee elää ajassa ja uudistua ketterästi. Siksi kehitämme Myllyn brändiä ja palvelutarjontaa jatkossakin.
Myllyntorni mukana arjessa ja juhlassa
Uudistuvan Myllyn ensimmäiset ja näkyvimmät muutokset ovat uusi visuaalinen ilme ja logo, tunnusmusiikki sekä julkisivuremontti, jonka yhteydessä ikoninen Myllyntorni saa väriä vaihtavan valaistuksen.
– Harva brändi näyttää samalta kuin aloittaessaan. Uusi logo ja ilme kuvastaa paremmin sitä tulevaisuuden elämyksellistä Myllyä, johon lähdemme nyt määrätietoisesti tähtäämään, Hakulinen kertoo.
Uuden logon voi bongata M-kirjaimena Myllyntornista jo nyt. Kehätien ikoninen maamerkki näkyy asukkaiden ja asiakkaiden arjessa jatkossa entistäkin vahvemmin. 50-metriseen torniin asennetaan väriä vaihtava valaistus ja torniin nousee myöhemmin myös uusi led-valonäyttö.
– Vaihtuva valaistus on hauska uutuus. Torni voi jatkossa loistaa punaisena joulun aikaan ja sinivalkoisena itsenäisyyspäivänä. Lisäksi voimme toteuttaa erilaisia markkinointitempauksia esimerkiksi Pride-viikolla tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolesta tai tsempata suomalaisia urheilijoita arvokisojen aikana, Hakulinen sanoo.
Tiesitkö tämän Kauppakeskus Myllystä?
- Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus, jossa on yli 150 liikettä.
- Myllyssä vierailee yli kuusi miljoonaa kävijää vuosittain.
- Kokonaismyynti oli 210 miljoonaa euroa vuonna 2020.
- Pinta-ala 86 000 neliömetriä. Lisäksi kauppakeskuksen alueella ja kolmikerroksisessa pysäköintilaitoksessa on yhteensä noin 3000 parkkipaikkaa.
- Suomen hyvämaineisin kauppakeskus 2021 (T-Median Luottamus&Maine -tutkimus).
- Myllyn tunnettuus alueella on tutkimusten mukaan 100 prosenttia.
- Myllyssä työskentelee yhteensä 1500 henkilöä.
- Maamerkkinä Myllyntorni, jolla korkeutta 50 metriä. Tornin huipulla olevien tuuliturbiinien korkeus on kuusi metriä.
- Myllyntornin LED-valonäyttöön saadaan esille vaihtuvaa informaatiota ja aina ajantasaiset aukioloajat.
Brändiuudistus pähkinänkuoressa:
- Brändiuudistus aloitettiin elokuussa 2020 yhdessä turkulaislähtöisen mainostoimisto Grundlagen kanssa.
- Uudistus kattaa muun muassa logon ja sloganin, väri- ja äänimaailman sekä uudet elämyksellisyyttä korostavat brändiviestit.
- Myös M-logon on suunnitellut mainostoimisto Grundlage. Myllyntornin uusi logo on kooltaan 5,5 x 6,5 m.
- Kauppakeskus Myllyn uusi slogan on ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus”, joka viestii paikallisuutta, hauskuutta sekä Myllyn tavoitetta nousta maailman mittakaavassa tunnetuksi ja arvostetuksi kauppapaikaksi.
- Uuden tunnusmusiikin on säveltänyt elokuvamusiikistaan tunnettu Juri Seppä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenMarkkinointipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiTietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki kuutta miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
Kauppakeskus Myllyn kesä kiinnostaa matkailijoita15.5.2025 08:50:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllyssä aina vilkasta aikaa, ja lähialueille ja tapahtumiin tulevat matkailijat näkyvät myös Myllyn kävijöissä. Tänäkin kesänä joka toinen sunnuntai on parkkialueella kaikille avoin ulkokirppis.
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme