Tutkimus: Nämä viisi ominaisuutta tekevät organisaatiosta resilientin toimintaympäristön muutoksille ja poikkeustilanteille
Selvityksen mukaan muutoksiin ja poikkeustilanteisiin parhaiten sopeutuvia organisaatioita yhdistää viisi tekijää. Nämä organisaatiot;
- tuntevat tarkasti asiakkaidensa ekosysteemin
- panostavat vahvasti henkilöstönsä valmiuksien kehittämiseen
- ovat datakeskeisiä ja näkevät sen kilpailuetunaan
- hyödyntävät teknologiaa organisaation ketteryyden parantamiseen
- ovat yksinkertaistaneet hallintomallia ja -käytäntöjä päätöksenteon nopeuttamiseksi
”Analysoimme tuhansia asiakasprojekteja tunnistaaksemme, millaiset ominaisuudet tekevät yrityksistä erityisen mukautumiskykyisiä toimintaympäristön muutoksiin. Nämä viisi ominaisuutta erottavat menestyjäyritykset toisista”, kertoo BearingPointin Suomen maajohtaja Mika Niemelä. ”On kuitenkin huomattava, että jokaisen viiden ominaisuuden on oltava läsnä ja ikään kuin kudottu yhteen, jotta organisaatio on resilientti.”
Tutkimusraportissa tarkastellaan yksityiskohtaisesti kutakin viidestä ominaisuudesta: esimerkiksi asiakkaan ekosysteemin tunteminen pitää sisällään muun muassa asiakasstrategian ja operatiivisen toteutuksen yhteensovittamisen, sillä resilientin organisaation arvolupauksen ytimessä on 360-näkymä asiakkaisiin. Tutkimus tarjoaa sekä yrityksille että julkisen sektorin organisaatioille mahdollisuuden tunnistaa omassa toiminnassaan kehityskohtia, joiden kautta oman organisaation mukautumiskykyä voi lähteä parantamaan.
”Kyky mukautua nopeasti toimintaympäristön muutoksiin ja muuttaa taktiikkaa sen mukaisesti näyttäytyy keskeisenä tekijänä menestyjäyritysten taustalla”, Niemelä kertoo. ”Tämä tarkoittaa valmiutta tehdä nopeita mutta harkittuja päätöksiä paineen alla sekä hiottuja prosesseja ja järjestelmiä, jotka mahdollistavat ketterän toiminnan. Loppupeleissä ihmiset ovat avain onnistumiseen, minkä takia osaamiseen panostamisen tärkeyttä ei voi myöskään korostaa liikaa.”
Tutkimusraportti on vapaasti ladattavissa osoitteessa https://www.bearingpoint.com/en-fi/our-success/insights/resilience/.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Milka Heilä
Marketing & Communications
milka.heila@bearingpoint.com
puh. 040 779 0595
Linkit
Tietoja julkaisijasta
BearingPoint on itsenäinen liikkeenjohdon konsulttitoimisto, jossa yhdistyvät eurooppalaiset juuret ja maailmanlaajuinen verkosto. Yritys tarjoaa asiakkailleen konsultointipalveluja, liiketoimintaratkaisuja sekä työkaluja onnistuneeseen digitaaliseen transformaatioon, sääntelyn vaatimiin teknologiaratkaisuihin ja analytiikkaan. BearingPointin asiakkaina on monia maailman johtavia organisaatioita sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. BearingPointilla on globaali konsulttiverkosto, johon kuuluu yli 10 000 asiantuntijaa ja joka auttaa asiakkaita yli 75 maassa saavuttamaan mittavaa ja kestävää menestystä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BearingPoint Finland Oy
Kysely maksukäyttäytymisestä: Joka kolmas eurooppalainen käyttäisi digitaalista euroa5.2.2025 09:19:26 EET | Tiedote
Kuluttajien tietoisuus digitaalisesta keskuspankkirahasta (Central Bank Digital Currency, CBDC) on kasvussa. Yksi kolmesta eurooppalaisesta uskoo käyttävänsä digitaalista euroa tulevaisuudessa, jos se on maksuvälineenä käytettävissä. Suomessa epätietoisten kuluttajien osuus on vielä melko suuri. Samaan aikaan Suomi on tutkituista maista ainoa, jossa käteistä käyttävien kuluttajien osuus on kasvanut edelliseen vuoteen verrattuna.
Eurooppalaiset pankit paransivat tehokkuuttaan vuonna 2023 turbulenteista ajoista huolimatta – pohjoismaiset pankit ovat huippusuorittajia19.12.2024 11:02:49 EET | Tiedote
Eurooppalaiset pankit pystyivät BearingPointin tuoreen tutkimuksen mukaan parantamaan kustannustehokkuuttaan myös vuonna 2023. Pankit kohtaavat kuitenkin tulevaisuuden kannalta merkittäviä haasteita ja päätöksiä, ja vuosi 2025 tuo mukanaan muun muassa uusia sääntelyhaasteita, jotka ovat jo nyt nähtävissä. Vaikka pankkitoiminnan ydin pysyy muuttumattomana, tulevat pankkipalveluiden tuottamisen ja käyttämisen tavat muuttumaan digitaalisen teknologian ja tekoälyn yleistyessä.
Tutkimus: Pohjoismaiset yritykset kansainvälisiä verrokkeja varovaisempia tekoälyn käyttöönotossa14.11.2024 08:57:45 EET | Tiedote
Konsulttiyhtiö BearingPointin kansainvälisesti toteuttama tutkimus paljastaa, että pohjoismaiset yritysjohtajat keskittyvät tekoälyratkaisujen käyttöönotossa toteutukseen liittyviin haasteisiin ja eettisiin näkökohtiin kansainvälisiä verrokkeja enemmän. Esimerkiksi muualla Euroopassa tekoälyn käyttöönottostrategioissa painotetaan enemmän muutoksesta saatavia hyötyjä.
Selvitys: Yritykset painivat laajasti kielteisen perintönsä kanssa14.10.2024 08:45:07 EEST | Tiedote
Moni yritys painii legacy-haasteiden eli organisaatioon ajan saatossa kertyneen perinnön ja siitä aiheutuvien ongelmien kanssa, kertoo konsulttiyhtiö BearingPointin tuore selvitys. Haastava taloustilanne sekä viimeaikaiset suuret harppaukset tekoälyn kehityksessä vaativat yrityksiltä kykyä mukautua uudenlaiseen toimintaympäristöön nopeasti. Organisaatioon ajan kuluessa kasautunut perintö koetaan monin paikoin jarruna muutokselle. Yrityksillä on perinnön hallinnassa opittavaa sotilasorganisaatioilta.
Suomen Digimenestyjät 2024 on julkaistu – nämä yritykset pitävät kärkeä digitaalisessa asiakaskokemuksessa27.2.2024 13:05:19 EET | Tiedote
Teleoperaattorit nousivat tänäkin vuonna kärkeen digitaalisen asiakaskokemuksen edelläkävijöinä. Kestävän kehityksen ja tekoälyn vaikutukset ovat yhä laajemmin näkyvissä suomalaisyritysten asiakasrajapinnoissa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme