Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas

Suomalainen menestysresepti -kilpailuun haetaan taas kotimaisia ruokainnovaatioita. Haku on auki 10.1.-10.2.2022 osoitteessa mtv.fi/haemukaan. Kilpailua tullaan seuraamaan MTV-kanavalla ensi talvena.
- Suomalainen menestysresepti on vakiinnuttanut paikkansa kotimaisten ruoka-alan pienten ja keskisuurten yritysten kiihdytyskaistana ruokakauppojen hyllyilleympäri Suomen. Voittaja saa merkittävää lanseeraustukea meiltä S-ryhmästä ja ilolla joka vuosi seuraamme sitä, miten kisaan osallistuneet yritykset kasvavat ja pystyvät rekrytoimaan lisätyövoimaa hittituotteiden suosion myötä. Suomessa riittää innovaatioita ja huikeita raaka-aineita, iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Kilpailun tarkoitus on auttaa yrityksiä viimeistelemään ideansa kuluttajille houkuttelevaksi, kauppaan myyntivalmiiksi tuotteeksi. Tässä onnistuivat kuluneena vuonna voittaja Falleron lisäksi erinomaisesti ChiaGood-välipalan sekä Komeron Ateriakipon kehittäjät. Kaikki kolme olivat myynneiltään poikkeuksellisia uutuustuotteita S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku). Myös muut finalistit kaurapasta Kaurakas, lahnaleikkele Leikkala jaBeanbetter -härkäpapupalat pääsivät S-ryhmän valikoimiin. Kisasta voivat siis hyötyä muutkin kuin voittaja. Kaikki finalistit saivat myös merkittävää tuotekehitysapua kilpailun aikana S-ryhmän ja Foodwestin asiantuntijoilta sekä tuomaristolta.
- Haluamme tänä vuonna antaa kilpailijoille hieman enemmän aikaa viimeistellä tuotteitaan erityisesti varmistaaksemme, että uusien tuotteiden tuotanto saadaan riittämään menestysreseptituotteiden suureen kysyntään. Siksi Suomalaista menestysreseptiä ei nähdä televisiossa vielä kesällä vaan ensi talvena. Haemmekin siis jo vuoden 2023 menestysreseptiä, paljastaa Päällysaho.
Kilpailuun voivat osallistua liikevaihdoltaan alle 50 miljoonan euron kotimaiset riippumattomat yritykset. Tuomaristossa nähdään viime vuoden tapaan kokki ja ruoka-alan yrittäjä Jyrki Sukula, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Lisätietoja kilpailusta ja aiemmista kausista on koottu sivulle yhteishyva.fi/menestysresepti
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
S-ryhmän kova investointitahti kotimaahan jatkui26.8.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän tammi–kesäkuun liiketulos (FAS) säilyi vakaana haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Edellisvuoden tasosta jäätiin S-Pankin liikevoiton laskun vuoksi. Erityisen vahvasti kehittyivät verkkokaupat. Päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi alkuvuonna edelleen muuta markkinaa paremmin, ja bonuksia maksettiin asiakasomistajille ennätysmäärä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme