Crasman Oy

Ekologiset valinnat autoilussa helpottuvat, kun hankinta verkosta on yhtä sujuvaa kuin suoratoistopalveluiden tilaus

Jaa
Sähkö- ja hybridiautoilua koskevan tiedon ja palvelun tarjoaminen selkeästi ja helposti verkossa on jo oletusarvo. Toimivat digitaaliset kanavat pitävät asiakkaista huolta ja madaltavat myös kynnystä kokeilla autoissa vaihtoehtoisia käyttövoimia. Kuukausimaksullinen autoilu tarjoaa hyvän mahdollisuuden uusien käyttövoimien kokeiluun.
Suunnittelujohtaja Teemu Korpilahti on digitaalisten palveluiden asiantuntija. Hän on työskennellyt kymmenen vuotta lukuisten kotimaisten autoalan toimijoiden digitaalisten palvelujen suunnittelijana.
Suunnittelujohtaja Teemu Korpilahti on digitaalisten palveluiden asiantuntija. Hän on työskennellyt kymmenen vuotta lukuisten kotimaisten autoalan toimijoiden digitaalisten palvelujen suunnittelijana.

Ensimmäisen ladattavan auton ostoon liittyy monesti paljon epätietoisuutta. Tutkimustemme mukaan asiakkaat tarvitsevat selkeitä vastauksia sähkö- ja hybridiautoiluun liittyviin kysymyksiin. Lisäksi on tärkeää laskea kokeilemisen kynnystä.

Asiakastutkimuksessa auton kulutuksen ja päästöjen merkitys näyttäytyi hyvin tärkeänä valintakriteerinä sekä uusien että käytettyjen autojen kohdalla. Päästökompensaatiosta olivat erityisesti kiinnostuneet tutkimuksessa autottomien, leasingia harkinneiden ryhmä - heistä 49 % olivat kiinnostuneet päästökompensaatiosta. Samaa ryhmää kiinnosti myös uusien käyttövoimien kokeilu - jopa 73 % piti tätä kiinnostavana.

Sähköautojen ja lataushybridien hinta on yksi suurista haasteista, joka hidastaa kestävän autoilun yleistymistä, eikä hankintatuista huolimatta uuden sähköauton osto tai yksityisleasing ole kaikille realistinen vaihtoehto.

- Yhden konkreettisen lääkkeen kustannustason laskemiseen tarjoaa vaihtoautojen leasingpalvelut. Kuukausimaksulliset palvelut tarjoavat turvallisen tavan kokeilla uutta tekniikkaa ja tuoda sitä lähemmäs kuluttajia, sanoo suunnittelujohtaja Teemu Korpilahti Crasmanilta.

Digitaalinen asiakaskokemus yhä tärkeämpää

Asiakkaiden käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin miten yritykset teknologiaa hyödyntävät. Siksi asiakkaan tunteminen on entistä tärkeämpää ja vaatii yrityksiltä jatkuvaa pohdintaa ja kehitystä. Digitaalinen asiakaskokemus alkaa olla autokaupassakin kivijalkakokemuksen veroinen asiakastilanne.

Jos hankintavaihe koetaan monimutkaiseksi, myös asiakkaan pelko mahdollisista riskeistä ja tappioista kasvaa.

- Digitaalisten palveluiden rooli tässä kokonaisuudessa on tehdä kuukausimaksullisen auton ostamisesta yhtä helppoa kuin suoratoistopalvelun tilaaminen omalta kotisohvalta, sanoo Teemu Korpilahti.


Lisätietoa tutkimuksesta: https://www.crasman.fi/insight-autoverkkokauppa

Näin tutkimukset tehtiin:

Suomen johtava autoalan digitaalisten ratkaisujen asiantuntija Crasman teki vuosien 2020 ja 2021 aikana kaksi autoalan tutkimusta, joissa kysyttiin yli 2 000 kuluttajan asenteita kuukausimaksulliseen autoiluun. Ensimmäinen, laadullinen tutkimus tehtiin yhteistyössä Beelyn kanssa. Toinen internet-paneelitutkimus toteutettiin yhteistyössä Autoalan Tiedotuskeskuksen kanssa.

Tutkimuksen mukaan leasing-autoilu koetaan vaihtoehdoksi autoa harkitsevien keskuudessa. Lisäksi asiakkaan tarpeisiin vastaavat toimivat digipalvelut ja ekologisiin arvoihin vastaavat palvelupaketit tekevät leasing-autoilun todelliseksi vaihtoehdoksi.

Tutkimukset kartoittavat vielä pienen, mutta kasvussa olevan yksityisleasingin tulevaisuutta Suomessa ja helpottavat myös autokauppojen strategisia päätöksiä.

Tutkimuksen ensimmäinen osa oli laadullinen haastattelututkimus, joka tehtiin syksyllä 2020.

Haastatteluun valittiin kuukausimaksullisen autoilupalvelun asiakkaita sekä ihmisiä, joilla ei ollut kuukausimaksullisesta autoilusta kokemusta. Crasman teki haastattelututkimuksen yhteistyössä Beelyn kanssa.

Tutkimuksen toinen osa oli syyskuussa 2021 tehty internet-paneelitutkimus. Tutkimuksen perusjoukkona ovat Manner-Suomessa vakituisesti asuvat 18 vuotta täyttäneet. Vastaajat on kiintiöity alueellisesti ja ikä- ja sukupuoliryhmittäin edustavasti siten, että tulokset edustavat luotettavasti koko väestöä. Tutkimuksen vastaajamäärä on 2 093 henkilöä. Nettipaneelin toteutti Kantar TNS Oy. Tutkimuksen tilasivat yhteistyössä Autoalan Tiedotuskeskus ja Crasman.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja haastattelut:


Suunnittelujohtaja Teemu Korpilahti, Crasman oy
Puh: 050 320 9280
Sähköposti: teemu.korpilahti@crasman.fi

Kuvat

Suunnittelujohtaja Teemu Korpilahti on digitaalisten palveluiden asiantuntija. Hän on työskennellyt kymmenen vuotta lukuisten kotimaisten autoalan toimijoiden digitaalisten palvelujen suunnittelijana.
Suunnittelujohtaja Teemu Korpilahti on digitaalisten palveluiden asiantuntija. Hän on työskennellyt kymmenen vuotta lukuisten kotimaisten autoalan toimijoiden digitaalisten palvelujen suunnittelijana.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Crasman Oy
Crasman Oy
Merimiehenkatu 36 D
00150 HELSINKI

https://www.crasman.fi

Crasman on verkkokaupan asiantuntija, joka on myös Suomen johtava autoalan digitaalisten ratkaisujen toteuttaja ja tuntija.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Crasman Oy

Ainutlaatuinen näyttely Tyrvään Pappilassa – Before and After kuvaa Osmo Rauhalan taiteellista matkaa ennen ja jälkeen Pyhän Olavin kirkon maalaustyötä19.4.2018 15:28:52 EEST | Tiedote

Täydelliseltä rapistumiselta pelastettu, lähes satavuotias Tyrvään Pappila katsoo kohti ensimmäistä kesäänsä tapahtumatalona. Ohjelmistossa on tapahtumia, joita ei voi kokea missään muualla maailmassa – niistä merkittävimpänä nykytaiteilija Osmo Rauhalan ainutlaatuinen näyttely Pappilan vanhassa kivinavetassa.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye