Alkon lippulaivamyymälä Helsingin Arkadia kiinni pintaremontin vuoksi 14.2.

Alkon lippulaivamyymälä Arkadia on kiinni pintaremontin vuoksi 14. helmikuuta. Ystävänpäivänä asiakkaita palvelevat Helsingin keskustan muut Alkot kuten Kampin, Sokoksen ja Citycenterin myymälät. Myymälä on avoinna jälleen normaalisti tiistaina 15.2.
”Arkadian myymälässä tehdään pieniä parannuksia muun muassa tuotteiden esillepanoon. Olutvalikoima saa kokonaisuutena enemmän tilaa ja erityisesti pienpanimotuotteiden näkyvyyttä myymälässä parannetaan. Myös kassa-aluetta muokataan entistä sujuvamman asioinnin varmistamiseksi. Parannamme myös asiakasviestintää muuttamalla asiakasnäyttöjen sijoittelua”, palvelujohtaja Tatu Vanninen sanoo.
Edellisen kerran myymälä uusittiin kesällä 2016. Tuolloin myymälä koki täydellisen muodonmuutoksen ja oli remontin vuoksi kiinni kuukauden. Erinomaisella paikalla Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva myymälä on yksi Alkon alkuperäisistä liikepaikoista. Samaan osoitteeseen avattiin myymälä huhtikuussa 1932, kun Alko aloitti toimintansa.
”Tänä vuonna juhlistamme niin Arkadian myymälän kuin koko Alkon 90-vuotista taivalta. Olemme tulleet pitkälle niistä ajoista, kun myymälöistä tehtiin tarkoituksella kolkkoja ja luotaantyöntäviä, eikä myyjä saanut esitellä, saati suositella juomia,” hymyilee Vanninen.
Juomatrendien aallonharjalla
Asiakastilaa myymälässä on uudistuksen jälkeen 828,5 neliöitä ja valikoimassa yli 3300 tuotetta. Arkadiassa on Alkon myymäläverkoston laajin tuotekattaus.
”Perusvalikoiman ja erikoiserien lisäksi meille tulee kuukausittain huolella valittuja tuotteita, jotka olemme erikseen valinneet myymäläämme. Näillä tuotteilla on yleensä hyvin rajallinen saatavuus. Tällaisia tuotteita meillä on tällä hetkellä noin 400”, kuvailee valikoimaa palvelupäällikkö Päivi Aarnio.
”Valikoimamme tarjoaa ainutlaatuisen kurkistuksen maailman jatkuvasti kehittyviin juomatrendeihin, joihin asiakasta johdattelee myös upea asiantunteva henkilöstömme. Jos valikoima ja palvelu yllättää asiakkaan positiivisesti, on se meille hieno onnistuminen.”
Mitä asiakkaat sitten tällä hetkellä erityisesti arvostavat? ”Kyllä ne vastuullisemmat valinnat kiinnostavat - oli kyse sitten luomusta, alkoholittomasta tai vaikka ympäristöystävällisemmästä pakkauksesta. Myös vaaleanpunaiset kupilivat ovat nyt kysyttyjä, samoin kuin klassiset juomasekoitukset ja kiinnostus drinkkeihin.”
Myymälämusiikki ollut Arkadian ominaispiirre, tänä vuonna malli laajenee
Arkadian myymälässä on testattu myymälämusiikin käyttöä viime vuoden elokuusta alkaen.
”Kivat sävelet saavat hymynkareen huulille ja luovat mukavaa tunnelmaa niin asiakkaille kuin henkilöstölle. Otamme käyttöön myymälämusiikin tänä vuonna kaikissa huippumyymälöissämme, joita meillä on 13. Soittolistat on erikseen suunniteltu Alkolle”, kertoo Vanninen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Palvelujohtaja Tatu Vanninen, p. 040 838 9694, tatu.vanninen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Kirkkonummen Alko muuttaa syyskuussa28.8.2025 07:25:00 EEST | Tiedote
Kirkkonummen Munkinmäen Alko muuttaa uuteen väliaikaiseen liiketilaan nykyisessä liikekeskuksessa. Myymälä on suljettuna 15.–18. syyskuuta ja avautuu uudessa sijainnissa 19. syyskuuta. Oktoberfest-oluet saapuvat myymälän valikoimaan elokuun viimeisellä viikolla.
Hämeenkylän Alkolle uusi ilme28.8.2025 07:25:00 EEST | Tiedote
Vantaan Hämeenkylän Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan.
”Mutku kaikki muutkin…” – sanothan ei, kun nuori pyytää alkoholia18.8.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Alkoholin hankkiminen on nuorille helppoa ja moni nuori saa ensimmäiset alkoholiannoksensa nimenomaan aikuisilta. Alkoholin ostaminen alaikäiselle antaa viestin siitä, että alkoholi kuuluisi nuoren elämään. Alko kampanjoi alkoholin välittämisen riskeistä ja kannustaa aikuisia kieltäytymään alkoholin ostamisesta alaikäisille. Paperit kysytään Alkon myymälöissä joka kolmas sekunti.
Alkon heinäkuun myyntitiedote – alkoholittomien trendi ei näytä laantumisen merkkejä13.8.2025 07:37:00 EEST | Tiedote
Heinäkuun litramyynti laski 2,5 prosenttia verrattuna viime vuoden heinäkuuhun. Alkoholittomien litramyynti nousi 65,1 prosenttia. Valikoimassa siirrytään sadonkorjuun aikaan ja muun muassa Oktoberfest-oluet tulevat valikoimaan elokuun lopussa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme