Alko Oy

Alkon lippulaivamyymälä Helsingin Arkadia kiinni pintaremontin vuoksi 14.2.

Jaa
Helsingin Arkadian Alkossa tehdään pientä pintaremonttia ja järjestellään esillepanoja. Myymälä on kiinni 14.2. ja avautuu jälleen 15.2. Nykyosoitteeseen avattiin Arkadian myymälä huhtikuussa 1932, kun Alko aloitti toimintansa. Tänä vuonna juhlistetaan niin Alkon kuin Arkadian myymälän 90-vuotista taivalta.

Alkon lippulaivamyymälä Arkadia on kiinni pintaremontin vuoksi 14. helmikuuta. Ystävänpäivänä asiakkaita palvelevat Helsingin keskustan muut Alkot kuten Kampin, Sokoksen ja Citycenterin myymälät. Myymälä on avoinna jälleen normaalisti tiistaina 15.2.

”Arkadian myymälässä tehdään pieniä parannuksia muun muassa tuotteiden esillepanoon. Olutvalikoima saa kokonaisuutena enemmän tilaa ja erityisesti pienpanimotuotteiden näkyvyyttä myymälässä parannetaan. Myös kassa-aluetta muokataan entistä sujuvamman asioinnin varmistamiseksi. Parannamme myös asiakasviestintää muuttamalla asiakasnäyttöjen sijoittelua”, palvelujohtaja Tatu Vanninen sanoo.

Edellisen kerran myymälä uusittiin kesällä 2016. Tuolloin myymälä koki täydellisen muodonmuutoksen ja oli remontin vuoksi kiinni kuukauden. Erinomaisella paikalla Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva myymälä on yksi Alkon alkuperäisistä liikepaikoista. Samaan osoitteeseen avattiin myymälä huhtikuussa 1932, kun Alko aloitti toimintansa.

”Tänä vuonna juhlistamme niin Arkadian myymälän kuin koko Alkon 90-vuotista taivalta. Olemme tulleet pitkälle niistä ajoista, kun myymälöistä tehtiin tarkoituksella kolkkoja ja luotaantyöntäviä, eikä myyjä saanut esitellä, saati suositella juomia,” hymyilee Vanninen.

Juomatrendien aallonharjalla

Asiakastilaa myymälässä on uudistuksen jälkeen 828,5 neliöitä ja valikoimassa yli 3300 tuotetta. Arkadiassa on Alkon myymäläverkoston laajin tuotekattaus.

”Perusvalikoiman ja erikoiserien lisäksi meille tulee kuukausittain huolella valittuja tuotteita, jotka olemme erikseen valinneet myymäläämme. Näillä tuotteilla on yleensä hyvin rajallinen saatavuus. Tällaisia tuotteita meillä on tällä hetkellä noin 400”, kuvailee valikoimaa palvelupäällikkö Päivi Aarnio.

”Valikoimamme tarjoaa ainutlaatuisen kurkistuksen maailman jatkuvasti kehittyviin juomatrendeihin, joihin asiakasta johdattelee myös upea asiantunteva henkilöstömme. Jos valikoima ja palvelu yllättää asiakkaan positiivisesti, on se meille hieno onnistuminen.”

Mitä asiakkaat sitten tällä hetkellä erityisesti arvostavat? ”Kyllä ne vastuullisemmat valinnat kiinnostavat - oli kyse sitten luomusta, alkoholittomasta tai vaikka ympäristöystävällisemmästä pakkauksesta. Myös vaaleanpunaiset kupilivat ovat nyt kysyttyjä, samoin kuin klassiset juomasekoitukset ja kiinnostus drinkkeihin.”

Myymälämusiikki ollut Arkadian ominaispiirre, tänä vuonna malli laajenee

Arkadian myymälässä on testattu myymälämusiikin käyttöä viime vuoden elokuusta alkaen.

”Kivat sävelet saavat hymynkareen huulille ja luovat mukavaa tunnelmaa niin asiakkaille kuin henkilöstölle. Otamme käyttöön myymälämusiikin tänä vuonna kaikissa huippumyymälöissämme, joita meillä on 13. Soittolistat on erikseen suunniteltu Alkolle”, kertoo Vanninen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Palvelujohtaja Tatu Vanninen, p. 040 838 9694, tatu.vanninen@alko.fi   
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Alkon kysely: glögi, punaviini, kinkku ja yhdessäolo – suomalaisen joulupöydän sydän sykkii perinteille26.11.2025 07:34:00 EET | Tiedote

Alkon tuore kysely paljastaa, että suomalainen joulu rakentuu vahvoista perinteistä. Tutut makumuistot tekevät joulusta joulun – punaviini, glögi, kinkku ja laatikot pitävät pintansa. Rinnalle nousevat kuitenkin myös kasvisvaihtoehdot, kansainväliset vivahteet ja perinteisistä poikkeavat juomat. Lähes neljä viidestä vastaajasta kertoo käyttävänsä joulun juomiin saman verran rahaa kuin aiemmin. Lahjapullo saa maksaa 15–30 euroa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye