Alkon lippulaivamyymälä Helsingin Arkadia kiinni pintaremontin vuoksi 14.2.

Alkon lippulaivamyymälä Arkadia on kiinni pintaremontin vuoksi 14. helmikuuta. Ystävänpäivänä asiakkaita palvelevat Helsingin keskustan muut Alkot kuten Kampin, Sokoksen ja Citycenterin myymälät. Myymälä on avoinna jälleen normaalisti tiistaina 15.2.
”Arkadian myymälässä tehdään pieniä parannuksia muun muassa tuotteiden esillepanoon. Olutvalikoima saa kokonaisuutena enemmän tilaa ja erityisesti pienpanimotuotteiden näkyvyyttä myymälässä parannetaan. Myös kassa-aluetta muokataan entistä sujuvamman asioinnin varmistamiseksi. Parannamme myös asiakasviestintää muuttamalla asiakasnäyttöjen sijoittelua”, palvelujohtaja Tatu Vanninen sanoo.
Edellisen kerran myymälä uusittiin kesällä 2016. Tuolloin myymälä koki täydellisen muodonmuutoksen ja oli remontin vuoksi kiinni kuukauden. Erinomaisella paikalla Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva myymälä on yksi Alkon alkuperäisistä liikepaikoista. Samaan osoitteeseen avattiin myymälä huhtikuussa 1932, kun Alko aloitti toimintansa.
”Tänä vuonna juhlistamme niin Arkadian myymälän kuin koko Alkon 90-vuotista taivalta. Olemme tulleet pitkälle niistä ajoista, kun myymälöistä tehtiin tarkoituksella kolkkoja ja luotaantyöntäviä, eikä myyjä saanut esitellä, saati suositella juomia,” hymyilee Vanninen.
Juomatrendien aallonharjalla
Asiakastilaa myymälässä on uudistuksen jälkeen 828,5 neliöitä ja valikoimassa yli 3300 tuotetta. Arkadiassa on Alkon myymäläverkoston laajin tuotekattaus.
”Perusvalikoiman ja erikoiserien lisäksi meille tulee kuukausittain huolella valittuja tuotteita, jotka olemme erikseen valinneet myymäläämme. Näillä tuotteilla on yleensä hyvin rajallinen saatavuus. Tällaisia tuotteita meillä on tällä hetkellä noin 400”, kuvailee valikoimaa palvelupäällikkö Päivi Aarnio.
”Valikoimamme tarjoaa ainutlaatuisen kurkistuksen maailman jatkuvasti kehittyviin juomatrendeihin, joihin asiakasta johdattelee myös upea asiantunteva henkilöstömme. Jos valikoima ja palvelu yllättää asiakkaan positiivisesti, on se meille hieno onnistuminen.”
Mitä asiakkaat sitten tällä hetkellä erityisesti arvostavat? ”Kyllä ne vastuullisemmat valinnat kiinnostavat - oli kyse sitten luomusta, alkoholittomasta tai vaikka ympäristöystävällisemmästä pakkauksesta. Myös vaaleanpunaiset kupilivat ovat nyt kysyttyjä, samoin kuin klassiset juomasekoitukset ja kiinnostus drinkkeihin.”
Myymälämusiikki ollut Arkadian ominaispiirre, tänä vuonna malli laajenee
Arkadian myymälässä on testattu myymälämusiikin käyttöä viime vuoden elokuusta alkaen.
”Kivat sävelet saavat hymynkareen huulille ja luovat mukavaa tunnelmaa niin asiakkaille kuin henkilöstölle. Otamme käyttöön myymälämusiikin tänä vuonna kaikissa huippumyymälöissämme, joita meillä on 13. Soittolistat on erikseen suunniteltu Alkolle”, kertoo Vanninen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Palvelujohtaja Tatu Vanninen, p. 040 838 9694, tatu.vanninen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon kysely: glögi, punaviini, kinkku ja yhdessäolo – suomalaisen joulupöydän sydän sykkii perinteille26.11.2025 07:34:00 EET | Tiedote
Alkon tuore kysely paljastaa, että suomalainen joulu rakentuu vahvoista perinteistä. Tutut makumuistot tekevät joulusta joulun – punaviini, glögi, kinkku ja laatikot pitävät pintansa. Rinnalle nousevat kuitenkin myös kasvisvaihtoehdot, kansainväliset vivahteet ja perinteisistä poikkeavat juomat. Lähes neljä viidestä vastaajasta kertoo käyttävänsä joulun juomiin saman verran rahaa kuin aiemmin. Lahjapullo saa maksaa 15–30 euroa.
Uuden sadon juhla on täällä – Beaujolais Nouveau myyntiin Alkossa 20.11.18.11.2025 07:35:00 EET | Tiedote
Uuden sadon Beaujolais Nouveau -punaviinit vapautuvat myyntiin ympäri maailmaa torstaina 20.11. Alkon valikoimaan saapuu kaksi raikasta ja hedelmäistä Beujolais Nouveau -punaviiniä, jotka tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden maistaa kuluvan satokauden tuoreita makuja. Tuotteet ovat vähittäismyynnissä vain Alkoissa.
Alko antaa nuorille äänen: Etiketistä Zetiketin erikoisnumero17.11.2025 07:25:34 EET | Tiedote
Marraskuussa Alkon myymälöissä ei jaossa olekaan Etiketti-lehti, vaan Zetiketti. Lehden tekijäjoukossa oli Etiketin 60-vuotisen taipaleen kunniaksi mukana joukko Z-sukupolven edustajia. Elämisen tahdin hidastaminen, yksinäisyys ja ruoan hinta nousivat nuorten puheissa esiin.
Varkauden Alko muuttaa uusiin tiloihin6.11.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Varkauden Alko muuttaa Prisman yhteyteen. Myymälä on suljettuna 24.–25. marraskuuta ja avautuu uudessa sijainnissa 26. marraskuuta.
Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimus: Alkon asiakaskokemus sijoittui toiselle sijalle30.10.2025 14:10:52 EET | Tiedote
Alkon asiakaskokemus sijoittui toiselle sijalle 30.10. julkistetussa Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
