TietoAkseli Group kasvaa merkittävällä yritysjärjestelyllä taloushallintoalalla

Talous- ja henkilöstöhallinnon asiantuntijayritys TietoAkseli Group yhdistää voimansa lähes sata henkilöä työllistävän Turun Tilikeskuksen kanssa 11.2.2022 allekirjoitetulla sopimuksella. Varsinais-Suomi on tärkeä kasvualue TietoAkselin vahvistaessa asemiaan toimialalla valtakunnallisesti.
Turun Tilikeskuksen partner Vesa Halme (vas), toimitusjohtaja Mikaela Dahlström ja TietoAkseli Groupin toimitusjohtaja Samuel Akselin ovat yhdistäneet voimansa yritysjärjestelyllä, jolla TietoAkseli vahvistaa asemiaan taloushallinnon toimialalla valtakunnallisesti. Kuva: Aki Aro, Photoworks

– Konsolidaatio taloushallintoalalla jatkuu vahvana, ja me aiomme olla siinä rehdisti ja rohkeasti mukana aktiivisena toimijana. Haluamme kasvaa ja kehittyä yhdessä Turun Tilikeskuksen kanssa aidosti asiantuntevana, henkilöstön hyvinvointiin panostavana ja asiakaslähtöisenä organisaationa, TietoAkselin toimitusjohtaja Samuel Akselin sanoo.

TietoAkselin yhteenlaskettu liikevaihto nousee kaupan jälkeen yli 17 miljoonaan euroon, millä yhtiö yltää Suomen kymmenen suurimman yksityiselle sektorille palveluita tuottavan taloushallinnon palveluntarjoajan joukkoon. Järjestelyn tullessa voimaan TietoAkseli työllistää yhteensä noin 250 taloushallintoalan asiantuntijaa kahdeksalla paikkakunnalla.

Järjestelyllä ei ole vaikutuksia henkilöstöön, päinvastoin. Ammatissa kehittymisen ja uralla etenemisen mahdollisuudet paranevat, kun organisaation koko kasvaa ja uusia palveluja kehitetään.

Kauppa tulee voimaan helmikuun 2022 aikana. Kauppahinta ei ole julkinen.

Uusia palveluja asiakkaille ja urapolkuja asiantuntijoille

Vuodesta 1965 toiminut Turun Tilikeskus on saavuttanut vankan jalansijan Turun seudulla. Sitä viime vuosina luotsanneet yrittäjät Vesa Halme ja Mikaela Dahlström jatkavat TietoAkselin osakkaina. He varmistavat työpanoksellaan asiantuntijapalveluiden jatkuvuutta seutukunnalla jatkossakin.

– Vahvemmilla hartioilla pystymme kehittämään uusia palveluja asiakkaille ja mielenkiintoisia urapolkuja ammattilaisille. Yhdessä voimme kasvaa merkittäväksi toimijaksi alalla, Turun Tilikeskuksen partner Vesa Halme sanoo.

Mikaela Dahlström jatkaa Turun Tilikeskus-Yhtiöiden toimitusjohtajana, kunnes siirtyy vuoden vaihteessa uusiin tehtäviin TietoAkseli-konsernissa. Vesa Halme jatkaa nykyisissä tehtävissään Turun toimipisteessä ja toimii jatkossakin asiantuntijaroolissa. TietoAkseliin he tuovat yhdessä asiantuntijoidensa kanssa etenkin kiinteistöalan erityisosaamista.

– Meillä on TietoAkselin kanssa samankaltaiset arvot ja yrityskulttuuri. Pidämme hyvää huolta henkilöstön osaamisesta ja hyvinvoinnista. Viime vuoden lopulla saimme Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen ja tämänkaltaisia toimenpiteitä tulemme jatkamaan yhdessä TietoAkselin kanssa, Turun Tilikeskuksen toimitusjohtaja Mikaela Dahlström kertoo.

TietoAkseli on Jyväskylässä Mikko ja Sari Akselinin vuonna 1991 perustama talous- ja henkilöstöhallinnon, tilintarkastuksen ja yritysjärjestelyiden asiantuntijayritys, joka tarjoaa palveluja pk-yrityksille ja organisaatioille.

Sen pääomistajaksi tuli viime vuonna kotimainen, keskisuuriin kasvuyrityksiin Suomessa sijoittava pääomasijoitusyhtiö MB Rahastot. MB hallinnoi yhteensä noin 500 miljoonan euron pääomasijoitusrahastoja, joissa sijoittajina ovat johtavat suomalaiset institutionaaliset sijoittajat. Yrityksen merkittävä omistaja on edelleen myös TietoAkselin perustajien Mikko ja Sari Akselinin perhe. Myös yrityksen avainhenkilöillä on omistusta yhtiössä.

Mikaela Dahlström
Turun Tilikeskus
mikaela.dahlstrom@tutke.fi

Samuel Akselin
TietoAkseli Group
samuel.akselin@tietoakseli.fi

Kuvat

TietoAkseli Group

TietoAkseli on vuonna 1991 perustettu suomalainen perheyritystaustainen asiantuntijayritys, joka tarjoaa talous- ja henkilöstöhallinnon, tilintarkastuksen ja yritysjärjestelyiden ratkaisuja pk-yrityksille ja organisaatioille. Yrityskaupan myötä TietoAkseli Groupin liikevaihto on yli 17 miljoonaa euroa ja sen yhteensä yli 250 asiantuntijaa palvelevat asiakkaita kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.

www.tietoakseli.fi

Turun Tilikeskus

Turun Tilikeskus tarjoaa yrityksille ja yhteisöille kaikki taloushallinnon palvelut Turun seudulla yli 50 vuoden kokemuksella. Yrityksen liikevaihto on yli 6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on lähes 100 taloushallinnon asiantuntijaa.

www.tutke.fi

TietoAkseli Yhtiöt kasvaa yrityskaupalla Etelä-Savossa11.12.2017 12:05:00 EET | Tiedote

Taloushallinnon asiantuntijayritys TietoAkseli laajentaa toimintansa Pieksämäelle. Tähän asti seitsemällä paikkakunnalla toiminut TietoAkseli Yhtiöt Oy on ostanut Pieksämäellä sijaitsevan tilitoimisto Laskentasolmu Oy:n koko osakekannan. Yrityksen nimi on jatkossa TietoAkseli Oy Etelä-Savo. Sen toimitusjohtajaksi on nimetty konsernin toimitusjohtaja Mikko Akselin ja yhtiön hallituksen muodostaa TietoAkseli Yhtiöiden hallitus.