Myllyn 20-vuotissyntymäpäiväkampanja valittiin Suomen parhaaksi kauppakeskusmarkkinointikampanjaksi
Syntymäpäiväkampanja toteutettiin viime vuoden lokakuussa ja sen kärkenä oli Myllyn uudistetun brändin lanseeraus. Tuomaristo vaikuttui kampanjan kekseliäisyydestä, se sopi hyvin ajan henkeen, oli rohkea, suunnitelmallinen ja omaleimainen. Myllyn vuokralaiset oli huomioitu hyvin ja saavutetut tulokset puhuvat puolestaan. Kampanjan aikana Myllyn liikkeiden kassaan kilisi 20 miljoonaa euroa ja kävijämäärät kasvoivat 14 %.
- Brändityötä tehtiin pandemian keskellä, joka myös osaltaan mahdollisti keskittymisen näin suureen hankkeeseen. Lanseerauspäiväksi otettiin 18.10.2021, jolloin Mylly täytti 20-vuotta. Koronan vuoksi suurien syntymäpäiväjuhlallisuuksien toteuttaminen ei ollut mahdollista, mutta halusimme kuitenkin, että Myllyn syntymäpäivät eivät jää huomaamatta. Ajoitimme kaikki uuden brändin ensimmäiset lanseeraustoimenpiteet tuohon hetkeen, kertoo Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Myllyn brändiuudistuksen yhteydessä saneerattiin myös ikoninen 50-metrinen Myllyntorni, johon nostettiin uusi logo. Myös visuaalinen ilme, slogan ja äänimaailma uudistettiin. Äänibrändäyksen arvostus on yleisesti isossa nousussa, Myllyn kappaleen on säveltänyt Juri Seppä, joka on tehnyt elokuvamusiikkia muun muassa Big Gameen, Rare Exportsiin ja Karppiin.
- Myllyn tunnettuus mahdollisti rohkean muutoksen toteuttamisen. Halusimme nostaa Myllyn brändin sen arvoiselle tasolle ja tehdä, ei vaan parasta kauppakeskusmarkkinointia, vaan parasta markkinointia, haastaa Hakulinen.
Kampanjasta tehtiin myös kampanjamittaus, jonka tavoitteena oli selvittää sen huomaaminen eri medioissa, viestin läpimeno, mainonnan herättämät ajatukset, mainonnan toimivuus, vaikutus asiointimieluisuuteen ja mielikuviin sekä uuden logon ja sloganin sopiminen Myllylle. Vastaajia oli Turun talousalueella 518. 68 % vastaajista asioi mielellään Myllyssä ja Mylly on selvästi alueen mieluisin kauppakeskus. Myllyn mainonta muistettiin erittäin hyvin spontaanisti ja huomioarvo oli huomattavan suuri, peräti 81 % vastaajista oli huomannut mainontaa. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin Myllylle. Neutraaleja oli vielä 20 % vastaajista.
Tulevaisuuden Mylly haluaa mennä kohti jotain isompaa ja ihmeellisempää, olla enemmän kuin kauppakeskus – arjen ihmeitä tarjoava matkailukohde ja elämyskeskus. Brändiuudistus vastasi tähän. Uudistuksella varmistettiin, että Mylly kuuluu jatkossakin edelläkävijöihin kauppakeskusmarkkinassa. Loppuvuodesta Mylly edustaa Suomea pohjoismaiden awardseissa Tukholmassa. Mylly jatkaa menestymistä kauppakeskusmarkkinassa, alkuvuodesta Mylly ylsi jo toista kertaa peräkkäin Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi T-Median valtakunnallisessa tutkimuksessa.
Yhteyshenkilöt
Meri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
Kauppakeskus Myllyn kesä kiinnostaa matkailijoita15.5.2025 08:50:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllyssä aina vilkasta aikaa, ja lähialueille ja tapahtumiin tulevat matkailijat näkyvät myös Myllyn kävijöissä. Tänäkin kesänä joka toinen sunnuntai on parkkialueella kaikille avoin ulkokirppis.
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme