Gutsy Animations

Suomalainen Muumilaakso tv-sarja palkitaan New Yorkin lastenelokuvafestivaalilla

HELSINKI, 13. huhtikuu 2022. Suomalaisen Gutsy Animationsin lippulaivatuotanto, Emmy® Award -ehdokas Muumilaakso, on voittanut New Yorkin lastenelokuvafestivaalin (New York International Children’s Film Festival, NYICFF) yleisöpalkinnon 3. kauden jaksoillaan.

Palkinto on merkittävä suosionosoitus suomalais-brittiläiselle tuotannolle. Sarja perustuu Tove Janssonin alkuperäisteoksiin, ja se on saanut lukuisia palkintoja edellisistä kausista. Muumilaakso on Suomen tähän asti kallein tv-sarja.

NYICFF Ohjelmistojohtaja Maria-Christina Villaseñor: “Festivaalimme yleisö ihastui kaikkien Muumilaakson jaksojen nokkeluuteen ja visuaaliseen taidokkuuteen.”

Palkittu tuottaja ja sarjan luova johtaja, Marika Makaroff: “Olemme valtavan innoissamme uuden kauden saamasta kansainvälisestä suosiosta! Muumilaakson arvot kuten empatia, tasa-arvo, luonnon kunnioitus, ystävyys ja rakkaus ovat juuri nyt sitä mitä maailma tarvitsee. Sarjan sanoma ja tuotannon laatu ovat ykkösprioriteettejä, ja on upeaa saada näin hieno vastaanotto.”

Muumilaakson kolmas kausi lanseerattiin brittiläisellä Sky Kids -kanavalla 1.4. Suomessa se nähdään Ylellä syksyllä 2022.

Muumilaaksoa on myyty yli 60 maahan mukaan lukien Suomeen (Yle), Iso-Britanniaan (Sky), Japaniin (NHK) ja Saksaan (ZDF). Sen ääninäyttelijäkaartiin kuuluvat muun muassa Rosamund Pike (Gone Girl), Matt Berry (The IT Crowd, Toast of London), Jennifer Saunders (Absolutely Fabulous) ja Jack Rowan (Peaky Blinders).

Sarjan ohjaajat ovat animaatioalan veteraaneja: Jay Grace (Chicken Run, Wallace and Gromit: Curse of the Were-Rabbit), Darren Robbie (Doc McStuffins, Chicken Run), Nigel Davies (Shaun the Sheep) ja Sara Barbas (Shaun the Sheep).

Muumilaakso voitti Parhaan Lastensarjan palkinnon kuuluisassa British Animation Awards -tapahtumassa. Lisäksi sarja voitti TBI Content Innovation Awards 2019 -palkinnon ja Kultaisen Venlan 2019. Sarja on Emmy® Kids Award -ehdokas, ja valittu ehdolle sekä Broadcast Digital Awards 2020 että Rockie Award By Banff World Media Festival -tapahtumissa.

LINKKI KUVIAMATERIAALIIN: https://bit.ly/3EbMSQV

(Image credit must be used alongside image: © Moomin Characters ™ / © Gutsy Animations 2022)

Alisha Hasan
Markkinointipäällikkö
alisha.hasan@gutsy.fi

Hämeentie 155C

Gutsy Animations

Suomalainen tuotantoyhtiö, Gutsy Animations, uskoo että maailma tarvitsee lempeää, viisasta, merkityksellistä ja gutsya sisältöä kansainväliseen levitykseen. Tuotantoyhtiön lippulaivatuotanto, Emmy® Award -ehdokas Muumilaakso, on kerännyt ennätykselliset 18 miljoona avausta Yle Areenassa. Muumilaakso on voittanut Kultainen Venla -palkinnon jo kahtena vuotena peräkkäin parhaasta lasten- ja nuortenohjelmasta (2019 ja 2020). Marika Makaroffin vuonna 2016 perustama Gutsy Animations tekee yhteistyötä maailman parhaiden luovan alan tekijöiden kanssa.

Gusty Animations sijoittui viidenneksi 2021 Deloitte Technology Fast 50 Finland -listalla, johon kerätään Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset.

Moominvalley has benefitted from Business Finland Audiovisual Production Incentive.

www.gutsy.fi

New York International Children’s Film Festival

Established in 1997, NYICFF’s mission is rooted in the belief of film as a path for young people to understand themselves and others. All programs are designed to celebrate the beauty and power of film, spark the inherent capacity of children to connect with complex, nuanced art, and encourage the creation of intelligent films that represent and celebrate unique, diverse, and historically excluded voices. NYICFF serves children, students, families, educators, filmmakers, and media arts professionals through its three core activities: the annual, Oscar®-qualifying NYC film festival and national touring program; Film-Ed, a media arts and literacy program; and Toward an Inclusive Future, an annual industry forum.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Gutsy Animations