Turun Tampereentien Alko uudistuu

Turun Tampereentien myymälä menee remonttiin ja myymälässä palvellaan vielä ennen remonttia vappuaattona 30. huhtikuuta klo 18 saakka. Myymälä aukeaa uudistettuna 2.6. klo 9. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat lähimmät Alkot sijaitsevat Länsikeskuksessa (Markulantie 150) sekä Turun keskustassa (Kauppiaskatu 9, Yliopistonkatu 22 ja Eerikinkatu 16 H).
”Uudistus raikastaa myymälän ilmettä, ja myymälässä on jatkossa entistäkin vaivattomampaa ja inspiroivampaa asioida. Kokonaisuuden kruunaa kiinnostava ja monipuolinen valikoima. Toivotamme asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi asioimaan uudistettuun myymälään”, palvelujohtaja Juha Laanti sanoo.
Tuttu henkilökunta palvelee ja auttaa makuparien löytämisessä myymälässä jatkossakin.
”Henkilöstömme on myymälässä asiakkaita varten, ja vinkkaamme mielellämme sopivat juomat erilaisten ruokien pariksi tai autamme vaikkapa lahjavalinnoissa. Myymälässämme panostetaan erityisesti viinivalikoimaan”, kertoo palvelupäällikkö Anne Virtanen.
Alkotoiveella paikallisten valikoimatoiveita
Turun Tampereentien myymälässä halutaan ottaa huomioon paikallisten asiakkaiden valikoimatoiveet mahdollisimman laajasti.
”Myymälämme valikoimassa on noin 1550 tuotetta. Valikoimaa suunnitellessamme kuuntelemme jatkossakin asiakastoiveita varmistaaksemme ajassa elävän valikoiman. Toiveita voi jättää helposti verkko-osoitteessa alkotoive.fi tai kertoa toive myymälässä”, Anne Virtanen sanoo.
Verkkokaupasta on tilattavissa koko Alkon kattava yli 11 000 tuotteen valikoima ja tuotteet voi noutaa omasta lähi-Alkosta.
”Verkkokauppa ja digitaaliset palvelumme, kuten Alko-äppi, täydentävät myymälöidemme tarjoamaa palvelua. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkossa myyjän avustuksella”, Juha Laanti kertoo.
Juoman pakkausmateriaalilla on merkittävä ilmastovaikutus
Ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin huomioiminen on Alkolle tärkeää ja valikoimaa kehitetään eettiselle ja ympäristön kannalta kestävälle pohjalle. Vihreä valinta -merkintä kertoo juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen.
”Haluamme tehdä ympäristövastuullisemman valinnan helpommaksi asiakkaillemme. Tavoitteemme on kasvattaa Vihreä valinta -merkittyjen tuotteiden osuus valikoimastamme 70 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä”, Laanti kertoo Alkon tavoitteista.
”Maapallon hyvinvoinnista ollaan huolestuneita. Meillä on paljon tiedostavia asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita ympäristöasioista ja he haluavat tehdä vihreämpiä valintoja, erityisesti luomutuotteet kiinnostavat.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Palvelujohtaja Juha Laanti 040 730 4908, juha.laanti@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 368 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme