Oy Lunden Ab Jalostaja

Oy Lunden Ab Jalostaja maksaa viljelijöille lisäkorvauksen kotimaisesta vihreästä ruokaherneestä

Oy Lunden Ab Jalostaja kannustaa kotimaisia viljelijöitä viljelemään vihreää ruokahernettä ja myymään sadon yhtiölle. Perheyhtiö maksaa sadosta lisäkorvauksen, jonka avulla se haluaa varmistaa suomalaisen korkealaatuisen vihreän ruokaherneen saatavuuden.

Tulevana kesänä Oy Lunden Ab Jalostaja maksaa jokaisesta sille toimitetusta hernetonnista vihreää ruokahernettä 60 euron lisäkorvauksen suoraan viljelijälle. Korvauksella Jalostaja haluaa tarjota viljelijöille lisäkannustimen vihreän ruokaherneen viljelemiseksi ja näin taata herneen saatavuuden Jalostajan tarpeisiin.

– Suomalainen vihreä herne on maailman paras sekä laadultaan että maultaan, ja siksi haluamme varmistaa, että saamme riittävästi kotimaista hernettä tänäkin vuonna. Olemme sopineet lisäkorvauksen maksamisesta hankintayhteistyökumppaneidemme kanssa, sanoo ostopäällikkö Marika Mäntylä.

Jalostajalla on ollut haasteita suomalaisen herneen hankinnassa: hernesato on ollut heikko kahtena vuonna peräkkäin ja samalla hernekeittovolyymi on kasvanut. Yksi perheyhtiön myydyimmistä tuotteista on 70 vuotta sitten lanseerattu klassikko Jalostajan hernekeitto.

– Suomalaisen maatalouden elinvoimaisuus on myös meidän etumme. Siksi haluamme olla mukana tukemassa suomalaisia viljelijöitä tämän poikkeuksellisen kustannuskriisin keskellä. Samalla haluamme varmistaa, että jatkossakin Jalostajan hernekeitto voidaan valmistaa kotimaisesta vihreästä herneestä, sanoo talousjohtaja Tuomas Lundén.

Tuomas Lundén
talousjohtaja
p. 040 901 1901

Oy Lunden Ab Jalostaja
Pansiontie 45
20210 TURKU

Oy Lunden Ab on vuonna 1959 perustettu perheyritys, jonka tytäryhtiöitä ovat Oy Lunden Ab Jalostaja sekä Oy L Supply Ab. Liitettyään vuonna 2002 Jalostaja-tuotteet valikoimiinsa Oy Lunden Ab on edelleen vahvistanut asemaansa suomalaisen elintarviketeollisuuden kentässä.