Vilkas matkailukevät siivittää Tallinnan Viru-hotellin juhlavuotta

5.5. 1972 avattu Viru-hotelli on toiminut vuosikymmeniä maan hotellitoiminnan suunnannäyttäjänä. Se on edelleen yksi Viron hotellialan lippulaivoista.
– Viron ensimmäinen tornitalo on läpi olemassaolonsa pysynyt hotelliyöpyjien suosituimpana valintana Virossa. Sijaintimme Tallinnan ydinkeskustassa on loistava, ja pysymme ajassa kiinni perinteitä ja värikästä historiaamme kunnioittaen, kertoo hotellinjohtaja Sari Sopanen.
Kesäsesonki näyttää lupaavalta
Matkailumarkkina on kevään aikana piristynyt myös Virossa, ja se näkyy selvästi Viru-hotellin käyttöasteissa. Liikevaihto on palautunut lähes normaalille tasolle huhtikuussa.
– Pääsiäisenä hotellimme oli jo muutamaa huonetta vaille täynnä. Patoutunut tarve matkailla purkautuu nyt, joten hotellivarausten kanssa kannattaa olla ajoissa liikenteessä. Tällä hetkellä näyttää siltä, että Virun juhlavuoden kesästä tulee erinomainen verrattuna edellisiin vuosiin, Sopanen iloitsee.
Normaalivuosina Viru-hotellissa majoittuu jopa neljännesmiljoona vierasta. Hotelli on koko historiansa ajan ollut erityisesti suomalaisturistien suosiossa. Suomalaisten osuus hotellivieraista on keskimäärin reilusti yli 60 prosenttia.
Uudistuksia ja juhlavuoden erikoisuuksia
Viru-hotellin aulatila ja aulabaari ovat kokeneet muodonmuutokset pandemian aikana. Juhlavuoden kunniaksi hotellissa on tehty muitakin uudistuksia. Kolmannessa kerroksessa palvelee jälleen Day Spa -kauneussalonki, ja pian hotelli saa myös oman kuntosalin.
Hotellin yhteydessä olevalle Amarillo-ravintolalle avautuu uusittu terassi. Myös ViruKeskus-kauppakeskusta uudistetaan parhaillaan, ja sen uudet lippulaivaliikkeet ja ravintolamaailma tuovat lisäpotkua hotellin vetovoimaisuuteen.
– Koko kaupungissa tapahtuu tällä hetkellä paljon. Tallinnan vetovoima kasvaa vuosi vuodelta ja etenkin sen uudet kaupunginosat ovat todella kiehtovia. Hotellimme henkilökunnalta saa hyviä vinkkejä, kuinka viettää aikaa Tallinnassa, Sopanen kertoo.
Juhlavuoden kunniaksi Viru-hotelliin on suunniteltu myös useita erikoistuotteita, -tarjouksia ja tapahtumia. Juhlaherkkuina tarjoillaan muun muassa paikallisen tuottajan raparperisiideriä ja omenakuohuvaa sekä juhlasuklaata. Majoitustarjouksia on pitkin vuotta.
Syntymäpäivänä 5.5. Virussa järjestetään matkailuseminaari, jossa keskustellaan ja visioidaan Viron matkailun tulevaisuutta yhteisvoimin. Kutsuvierastilaisuuteen osallistuu matkailu- ja kulttuurivaikuttajia sekä Virosta että Suomesta.
Viru-hotellin kestosuosikkeja ovat myös 23. kerroksessa sijaitseva KGB-museo, samassa kerroksessa sijaitseva kattoterassi ja maineikkaat kabareet, jotka jatkavat ohjelmistossa taas lokakuussa.
Lue lisää Viru-hotellin juhlavuoden tuotteista ja tarjouksista: https://www.sokoshotels.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/viru-hotellin-50-syntymapaivan/015837922_392922
Lue lisää Original Sokos Hotel Virusta: https://www.sokoshotels.fi/fi/tallinna/sokos-hotel-viru
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Hotellinjohtaja Sari Sopanen, AS Sokotel, puh. + 372 5105855
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa ja Viron Tallinnassa yhteensä 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä täysin uutta Heymo 1 -hotellia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme