Finnish Flow

Suomi nousi kuumaksi puheenaiheeksi Maailman talousfoorumin viikolla Davosissa: Ensimmäinen Finnish Flow oli menestys

Suomalaisdelegaation ensimmäinen ohjelma Maailman talousfoorumin viikolla Davosissa oli menestys. Finnish Flown tapahtumat, partnerit ja changemakerit saivat Davosissa uutta bisnestä, investointeja, medianäkyvyyttä sekä kasvattivat verkostojaan.

Yli 600 vierasta, 50 puhujaa, 30 suomalaista johtajaa, loppuunmyytyjä tapahtumia, kansainvälisiä vaikuttajia, tuotelanseerauksia ja uusia kumppanuuksia – tätä oli ensimmäinen Finnish Flow pähkinänkuoressa.

“Asetimme riman korkealle heti alusta lähtien. Tapahtumamme olivat loppuunmyytyjä ja Finnish Flowsta puhutiin todella positiivisesti koko viikon ajan”, Janna Salokangas, Finnish Flown co-founder iloitsee.

“Olemme onnekkaita, kun olemme saaneet Finnish Flowhun loistavat partnerit kuten ICEYE, IQM ja miamilaisen Future of Citiesin. Järjestäjinä meillä on nyt positiivinen haaste käsillämme tammikuun 2023 Davosia ja uutta Finnish Flowta ajatellen”, Finnish Flown co-founder Risto Kuulasmaa kommentoi.

Davosin viikko oli tapahtumantäyteinen. Finnish Flown partneri HundrED allekirjoitti yhteistyösopimuksen voittoa tavoittelemattoman Street Child:in kanssa.

“Missiomme ovat hyvin linjassa toinen toistensa kanssa. Me molemmat haluamme mahdollistaa laadukkaan koulutuksen jokaiselle lapselle ja keskittyä konkreettisiin tapoihin, joilla koulutusta voidaan parantaa. Street Child tekee hienoa työtä koulutusmahdollisuuksien luomisessa kriisialueilla ja alueilla, joilla on pienet resurssit”, Lasse Leponiemi, Finnish Flown changemaker ja HundrEDin executive director ja co-founder toteaa.

Toinen Finnish Flown partneri Enfuce lanseerasi First Aid Cardin Davosissa maanantaina 23. toukokuuta. First Aid Card antaa organisaatioille mahdollisuuden toimittaa rahoitusta nopeasti ja turvallisesti ilman yhteensopivuusriskejä EEA:n kanssa. Kortti on hyvä tapa auttaa pakolaisia ja muita apua tarvitsevia.

”Meillä on kykyä, osaamista ja teknologiaa auttaa. Siksi velvollisuutemme on käyttää resurssejamme muiden auttamiseksi nopeasti ja turvallisesti”, Enfucen co-CEO ja co-founder Denise Johansson muistuttaa.

Finnish Flown partneri BeeHealthy loi Davosissa korkean tason mahdollisuuksia puolalaisten ja slovenialaisten päätöstentekijöiden ja organisaatioiden kuten Three Oceans Initiativen kanssa.

“Suomalaisten saavutuksia digitaalisessa terveydenhoidossa arvostetaan korkealle. Loimme hyviä suhteita ja pääsimme näyttämään osaamistamme, jolla autetaan muita maita tekemään digiloikka nopeammin”, Anni Iso-Mustajärvi, Finnish Flown changemaker ja BeeHealthyn director of SaaS platform kommentoi.

Muita saavutuksia Davosissa oli muun muassa ICEYE:n tähänastisen historian suurin satelliittilanseeraus: Viisi SAR-satelliittia lähetettiin onnistuneesti SpaceX:llä avaruuteen 25. toukokuuta.

Korkean tason puhujia, ministereitä ja vieraita Future of Cities -tapahtumissa

Finnish Flown tapahtumissa kutsuttiin johtajat ja yritykset vuoropuheluun ajankohtaisista aiheista kuten kaupunkien, hyvinvoinnin ja teknologian tulevaisuudesta.

“Suomi on nyt kuuma puheenaihe. Herätämme kiinnostusta maailmalla, kun samalla on paljon huolta liittyen globaaliin turvallisuuteen, energiaan ja ruokaan. Tehdään Suomi, osaamisemme ja ratkaisumme näiden asioiden eteen tunnetuiksi täällä Davosissa”, ulkoministeri Pekka Haavisto kehotti.

Useita korkean tason vieraita osallistui Finnish Flown tapahtumiin viikon aikana. Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka avasi Future of Cities tapahtumat ja ulkoministeri Pekka Haavisto puhui Finnish Flown iltatilaisuudessa Hotel Schatzalpissa täydelle salille.

Muita korkean tason puhujia ja vierailijoita olivat tanskalainen arkkitehti Bjarke Ingels, joka puhui suunnitelmastaan planeettamme auttamiseksi sekä kardinaali Peter K.A. Turkson ja Alexander Stubb

Dr Deepak Chopra ja Sadhguru striimasivat Wisdom-paneelinsa keskustelun Future of Cities -iltatilaisuudessa seuraajilleen ympäri maailman, ja striimit keräsivät yli 70 000 näyttöä. Voit katsoa historiallisen paneelikeskustelun Finnish Flow Youtube-kanavalla

Finnish Flown partnerit Davosissa:

IQM
ICEYE
iLOQ
Helen
St1
Reaktor
Enfuce
Naava
BeeHealthy
Carbo Culture
HundrED
Slush
Supercell
Helsinki Partners
Future of Cities
Full Cycle
Konstsamfundet
Citizen Relations

Finnish Flow koordioi suomalaisen bisnesyhteisön läsnäoloa Davosin Maailman talousfoorumin viikolla. Finnish Flown osallistujina on kahdeksan seuraavan sukupolven johtajaa eli changemakeria sekä partnereina johtavia suomalaisia yrityksiä, organisaatioita, vaikuttajia sekä päätöksentekijöitä.

Lisätiedot, kuvat ja haastattelupyynnöt:

Marjo Hellman, Head of Communications, marjo@finnishflow.com, +358 44 9764456

Lisätiedot, kuvat ja haastattelupyynnöt:

Marjo Hellman, Head of Communications, Finnish Flow
+358 44 9764456, marjo@finnishflow.com