SOL Palvelut Oy

Suomen tasavallan presidentti myönsi hengenpelastusmitalin SOL Palveluiden Srisuda Kiviselle

Srisuda työskentelee SOL Palveluilla metroasemien siivouksessa ja oli tavalliseen tapaansa siivoamassa Helsingin Yliopiston metroasemalla, kun hän havaitsi henkilön metron raiteilla.
Srisuda Kivinen

–  Riensin laiturin reunalle, päässäni vain ajatus, että hänet täytyy pelastaa. Samalla kun soitin valvomoon, hyppäsin raiteille ja tartuin henkilöä kainaloista. Sain apua muutamalta metroa odottavalta matkustajalta ja saimme viime tingassa henkilön nostettua pois raiteilta, kertaa Srisuda vuoden takaisia tapahtumia.

–  Kyllä minua pelotti, sillä en tiennyt milloin seuraava metro on tulossa. Onneksi sain apua, ja metron kuljettaja ehti vetää hätäjarrusta ennen saapumista asemalle.

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö myönsi Srisudalle hengenpelastusmitalin rohkeasta toiminnasta, joka pelasti ihmishengen. Suomen aluehallintoviraston ylijohtaja Tommi Laurinen luovutti Srisudalle mitalin 9.6.2022 kahvitustilaisuudessa.

–  Olen kiitollinen tunnustuksesta ja tyytyväinen, että tilanne ratkesi hyvin ja pystyin auttamaan.

SOL Palvelut Oy kiittää Srisuda Kivistä ansiokkaasta ja urheasta toiminnasta ihmishengen pelastamiseksi. Myös HKL kiittää Srisudaa rohkeasta toiminnasta.

Tasavallan presidentti voi myöntää hengenpelastusmitalin tunnustukseksi erittäin rohkeasta tai erittäin neuvokkaasta taikka oman hengenvaaran uhalla suoritetusta teosta, jolla toisen ihmisen henki on pelastettu uhkaavasta vaarasta. Hengenpelastusmitalin antamista koskevat ehdotukset käsittelee hengenpelastusmitalilautakunta.

Nina Laurila
Palveluesimies
puh. 040 502 2857, nina.laurila@sol.fi

Srisuda Kivinen

SOL Palvelut Oy

SOL Palvelut Oy on osa SOL-konsernia, joka työllistää 14 000 aurinkoista SOLilaista. Siivouspalveluissa muovaamme oikean ratkaisun juuri sinua koskettavaan tarpeeseen, oli kyse sitten ostoskeskuksesta tai erityisiä vaatimuksia asettavasta tilasta kuten sairaala tai elintarvikekohde. Mikään toimiala, mittakaava tai vuodenaika ei ole meille vieras ja välineet löytyvät joka tarpeeseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta SOL Palvelut Oy

SOL ja Viking Line valmistautuvat laivojen matkustajaliikenteen käynnistymiseen tuottamalla uudenlaisen korona exit -palvelumallin13.5.2020 13:00:00 EEST | Tiedote

SOL Palveluiden toimitusjohtaja Juhapekka Joronen kertoo yhtiöiden aloittaneen valmistautumisen matkustajaliikenteen turvalliseen paluuseen hyvissä ajoin. – Vaikka matkustajaliikenne on ollut pysähdyksissä, SOLin ja Viking Linen yhteinen koulutus- ja kehitystiimi on tehnyt työtä taustalla koko ajan, jotta koronatilanteesta päästään taas kohti uutta arkea. Korona exit -palvelumallissa takaamme henkilöstölle ja matkustajille turvallisen, puhtaan ja ehjän ympäristön, kertoo Joronen.