Tunturiviihde Oy

Tunturiviihde Oy teki ennennäkemättömän korotuksen työntekijäpalkkoihin

Karaoke Bar Ihkuista ja British Pub Old Mateseista tunnettu ravintolayritys raivasi tiensä läpi ravintolarajoitusten ja vastasi henkilöstönsä elinkustannusten nousuun korottamalla työntekijäpalkkoja heinäkuun alusta huimat viisi prosenttia.

Yli vuosikymmenen ravintolayritystään pyörittänyt yrittäjä Tomi Keisala luotsasi henkilökuntansa kanssa yhtiönsä läpi ravintolarajoitusten ja kiittää henkilöstöään nyt konkreettisesti.

- Yrityksemme on yhtä kuin henkilökuntamme. Heti pandemia-ajan lomautuskertymän jälkeen koen yrittäjänä vastuukseni pyrkiä vähintään vähentämään yleisen elinkustannusten nousun vaikutusta työntekijöideni arkeen, Keisala kertoo.

"Työvoimaa riittää, kun luottaa henkilökuntaansa."

Ravintola-ala kärsii tällä hetkellä kovasta työvoimapulasta. Tunturiviihteen ravintoloissa henkilöstötilanne on kuitenkin valoisa.

- Työvoimaa riittää, kun luottaa henkilökuntaansa. Olen ollut onnekas saadessani töihin todellisia ravintola-alan ammattilaisia. He puolestaan kouluttavat nyt vasta-alkajistakin lisää ammattilaisia, Keisala iloitsee.

Ravintola-ala kaipaa uudistumista

Ravintola-alan yrittäjillä on takanaan haastavat ajat. Tunturiviihde Oy:llä uskotaan kuitenkin siihen että ravintolakulttuuri elpyy ja alan vetovoima työmarkkinoilla palautuu.

- Kehitteillä on kaikenlaisia innovaatioita, koskien sekä omia konsepteja että koko ravintolakenttää. Yksi mielenkiintoisimmista on tippikulttuurin digitalisointiin liittyvä kehitysyhteistyö erään kotimaisen startup-yrityksen kanssa, Keisala summaa.

Sari-Anna Leppänen
Liiketoimintajohtaja
sari-anna.leppanen@barihku.fi

Tunturiviihde Oy
Torikatu 22
90100 Oulu

Tunturiviihde Oy on yksityisomisteinen ravintolayritys, joka on perustettu vuonna 2010, ja jonka toimialana on Ravintolat. Yhtiön konsepteja ovat Bar Ihku Levillä, Rukalla, Oulussa, Tampereella ja Helsingissä, sekä British Pub Old Matesit Levillä ja Tampereella. Vuonna 2019 yrityksen yhtiöiden liikevaihto oli 10,2 miljoonaa euroa ja sen tulos oli 996 tuhatta euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi