Kauppakeskus Mylly Oy

Kauppakeskus Myllyssä ennätyskesä: kävijämäärät kasvoivat, kesän myynnit historian suurimmat

Jaa
Kauppakeskus Myllyn kävijämäärät ja myynti kasvoivat kesä-heinäkuussa historiallisen korkealle. Myös keskiostos nousi kesäajan ennätykseen.

Kauppakeskus Myllyn kesäkuun myynti kasvoi lähes 10 prosenttia 21,8 miljoonaan euroon. Tämä on ensimmäinen kerta Myllyn historiassa, kun kesäkuun myynti ylittää 20 miljoonan euron rajan. Myös kävijämäärä kasvoi kesäkuussa noin 8 prosenttia 0,4 miljoonaan kävijään.

Heinäkuun myynti kasvoi 6 prosenttia yli 22 miljoonaan euroon ja kävijämäärä 7 prosenttia noin 0,5 miljoonaan kävijään.

– Kesä on ollut kaiken kaikkiaan aivan uskomattoman onnistunut. Hyvien kävijä- ja myyntilukujen lisäksi keskiostoksemme oli kesäkuussa 50,23 euroa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun keskiostos kipuaa yli 50 euron muulloin kuin joulukuussa, kertoo toimitusjohtaja Mari Hantula.

– Finnkino Luxe Myllyn ensimmäinen kesä on ollut menestys. Elokuvateatterimme Myllyssä on löytänyt asiakkaansa, ja ensimmäiset kolme kuukautta ovat ylittäneet kaikki odotuksemme. Elokuvateatteria on Myllyyn odotettu pitkään, ja olemmekin saaneet hienon vastaanoton niin asiakkailta kuin Myllyn muilta toimijoilta, kertoo teatteripäällikkö Kari Korhonen.

Finnkinon avautuminen ei kuitenkaan yksin selitä loistavia lukuja. Hyvä kehitys on jatkunut koko kevään, ja Myllyn myynti ja kävijämäärät ovat nousemassa takaisin koronaa edeltävälle tasolle.

– Näyttää siltä, että asiakkaat ovat palanneet kauppakeskukseen. Vuoden 2019 kesä-heinäkuun kävijämääräluvuista jäimme enää kolme prosenttia, eli suunta on hyvä, kertoo Mari Hantula.

Uusia liikkeitä ja palveluja, tapahtumat käynnistyvät

Kauppakeskus Myllyyn on kesän aikana avautunut muun muassa Hao Tea, joka tarjoaa uudenlaisia tee-elämyksiä. Makia-vaatebrändi avaa syksyn aikana myymälän Myllyyn, ja kiinalainen ravintola China City on remontoinut tilansa ja uudistanut tarjontansa. Myös jouluvalmistelut ovat Myllyssä jo käynnissä.

– Haku Myllyn suosittuihin joulun ajan myyjäispaikkoihin ja pop up -liiketiloihin on jo avattu, ja se löytyy nettisivuiltamme. Viime vuonna tulijoita olisi ollut enemmän kuin paikkoja oli tarjolla, kertoo Hantula.

Myös tapahtumat ovat käynnistyneet korona-ajan jälkeen.

– Lapsiperheille on tarjolla maksuton muskari ja lapsiparkki, jotka ovat saaneet uuden Muksari-nimen ja ilmeen. Muksari löytyy Myllyn 2. kerroksen leikkipaikasta joka keskiviikko.

Muskarissa on tarjolla ryhmiä eri-ikäisille lapsille klo 9.30 alkaen, ja 3–8-vuotiaille tarkoitettu lapsiparkki on avoinna klo 16–19.

Lisäksi Tivoli Seiterä on Myllyn parkkialueella 6.–20. elokuuta. Mylly Motor Show saapuu kauppakeskukseen 20.–21. elokuuta. Jo vuodesta 2005 järjestetyssä maksuttomassa tapahtumassa esitellään mielenkiintoista nähtävää kaikille moottoreista kiinnostuneille, ja se sopii hyvin myös perheille.

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja 91 000 m2 takaavat alueen kattavimman liike- ja palveluvalikoiman. www.kauppakeskusmylly.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly Oy
Kauppakeskus Mylly Oy
Myllynkatu 1
21280 Raisio

02 332 3000http://www.kauppakeskusmylly.fi

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan

I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye