Carrefour-tuotteita S-ryhmän ruokakauppoihin: Terre d’Italia -tuotesarja vie makumatkalle Italiaan

Suomessa vain valikoiduista S-ryhmän ruokakaupoista löytyvään Terre d’italia -tuotesarjaan kuuluu perinteisiä italialaisia herkkuja, kuten juustoja, öljyjä, marmeladeja, makeisia, suolaisia ja makeita keksejä, kastikkeita ja pastoja. Mukana on sekä teollisia että tuoretuotteita, joita on yhteensä noin 50.
– Nyt ei tarvitse lähteä Italiaan asti nauttiakseen aidoista saapasmaan mauista. Terre d’Italian avulla jokainen pääsee pienelle makumatkalle omassa kotikeittiössään. Uutuudet tuovat virkistävää vaihtelua alkusyksyn arkeen paluuseen. Italia-teema näkyy myymälöissämme muutenkin syyskauden alkaessa, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kuvailee.
Tuotesarjan hiteiksi ennakoidaan esimerkiksi Sardinian ja Puglian alueen extra virgin oliiviöljyjä, yli 90 % tomaattia sisältäviä pastakastikkeita (Oliivi, Arrabbiata sekä Basilika), pastoja sekä pestoja.
– Tuotteita on tarjolla rajoitettu erä ja niitä saa suuresta osasta ruokakauppojamme nyt syyskaudella. Tavoitteena on, että asiakkaiden suosikeiksi nousevia makupaloja saataisiin pysyviin valikoimiimme.
Carrefour-yhteistyö näkyy jo myymälöissä
Terre d’italian lanseeraus on osa S-ryhmän ja ranskalaisen Carrefour-vähittäiskauppaketjun laajaa hankintayhteistyösopimusta.
– Kartoitamme Carrefourin kanssa, mitkä heidän eri tuotesarjoistaan sopisivat parhaiten täydentämään valikoimaamme. Mielestämme Terre d’Italia on juuri sellainen: Vuonna 1999 perustetun tuotesarjan ytimessä ovat maakunnallisuus, korkealaatuiset raaka-aineet sekä italialainen ruokaperinne. Valmistajina on italialaisia pieniä ja keskisuuria tuottajia, Sampo Päällysaho taustoittaa.
Terre d’Italian lisäksi S-ryhmän hyllyissä on pian 80 Carrefourin brändeillä merkattua tuotetta, kuten teetä, ihonhoitotuotteita ja säilykkeitä.Kesällä valikoimiin saatiin jo ranskalaisia omenasiidereitä. Lisäksi osa tutuista Xtra- ja Rainbow-tuotteista on hankittu Carrefourin ja pohjoismaisten osuuskauppojen muodostaman Coop Tradingin kautta.
– Asiakkaiden suosima Kotimaista-sarja on yhä tärkeimpiä omia merkkejämme. Kotimaista-sarjan tuotteet valmistetaan Suomessa, raaka-aineet ovat kotimaisia ja tuotteet myydään suomalaisten omistamassa kaupassa. Tuotteet täyttävät Hyvää Suomesta tai Sirkkalehti-merkin kriteerit. Ylipäätään yli 80 prosenttia myymästämme ruoasta on kotimaista ja tämä on tavoitteemme jatkossakin. Carrefour-yhteistyötuotteet täydentävät valikoimaamme ja tuovat ripauksen kansainvälistä vaihtelua asiakkaidemme ruokaostoksiin, Päällysaho sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
S-ryhmän kova investointitahti kotimaahan jatkui26.8.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän tammi–kesäkuun liiketulos (FAS) säilyi vakaana haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Edellisvuoden tasosta jäätiin S-Pankin liikevoiton laskun vuoksi. Erityisen vahvasti kehittyivät verkkokaupat. Päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi alkuvuonna edelleen muuta markkinaa paremmin, ja bonuksia maksettiin asiakasomistajille ennätysmäärä.
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme