Mediakutsu: Kadonneen maun metsästyksen ensi-ilta Tuulensuun Palatsissa ke 28.9. klo 19

Tampereen Tuulensuun Palatsin uusi ravintolateatteriesitys Kadonneen maun metsästys saa kantaesityksensä keskiviikkona 28. syyskuuta. Toivotamme juttua tekevät median edustajat tervetulleiksi ensi-iltaan. Teoksen pääosissa loistavat Satu Silvo, Anna Hanski ja Veeti Kallio. Esityksen lomassa nautitaan kolmen ruokalajin menu.
Tuulensuun Palatsin uuden Kadonneen maun metsästys -ravintolateatteriesityksen pääosissa ovat Anna Hanski (vas.), Veeti Kallio ja Satu Silvo.

Tuulensuun Palatsissa Tampereen Hämeenkadulla nähdään uusi Kadonneen maun metsästys -ravintolateatteriesitys 28.9.–5.11.2022. Kymmenen näytöstä kattavan show & dinner -musiikkikomedian pääosissa makumuistojaan etsivät Satu Silvo, Anna Hanski ja Veeti Kallio. Teoksen käsikirjoituksesta ja laulujen säveltämisestä vastaa Janne Viitaniemi ja musiikin säestyksestä Janne Viitaniemen orkesteri.

Kutsumme juttua tekevät median edustajat katsomaan ensi-iltaa keskiviikkona 28. syyskuuta klo 19. Jos ensi-ilta ei sovi aikatauluihisi, voit valita tutustumisellesi toisen esitysajankohdan. Lista esityspäivistä löytyy kutsun lopusta. Esitys kestää noin kaksi ja puoli tuntia.

Iltaan kuuluu oleellisena osana esitystä varten suunniteltu kolmen ruokalajin menu, joten kulttuurielämyksen äärelle kannattaa saapua sopivasti nälkäisenä. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, haluatko nauttia menun liha-, kala- vai kasvisversion. Kurkista maukas menu.

Median ilmoittautumiset

Ilmoittaudu mukaan perjantaihin 23. syyskuuta klo 15 mennessä Tampere-talon viestintäasiantuntija Elsa Vähäselle. Ilmoita viestissä seuraavat asiat: mihin esitykseen olet tulossa, mille medialle työskentelet ja mahdolliset erikoisruokavaliot. Kerrothan myös, jos olet kiinnostunut esiintyjien ennakkohaastatteluista.

Elsa Vähänen
Viestintäasiantuntija
elsa.vahanen@tampere-talo.fi

Kadonneen maun metsästys

Ravintolateatteriesitys makumuistoista

Kantaesitys Tuulensuun Palatsissa 28.9.2022

Esiintyjät

Satu Silvo
Anna Hanski
Veeti Kallio
Janne Viitaniemen orkesteri

Kolmikollamme on pulma: Yksi on menettänyt aistinsa, toiselle maistuisi uusi ura ja kolmannella mennyt muuten vaan maku kaikesta. Esitys tulvii tuttuja makumuistoja. Kaivataan lapsuuden kesiin, käperrytään lohturuoan pariin, matkaillaan uusien makujen maisemiin ja ampaistaan uuden sadon ihanuuksiin.

Moni sanoo pitävänsä hyvästä ruoasta, mutta mitä se on? Sushiövereitä, burgundinpataa vai lohturuokaa ihan muuten vaan. Tuulensuun Palatsissa ei ahdistuta tai syyllistetä. Ollaan hyvien makumuistojen jäljillä.

Ilta koostuu musiikkiteatteriesityksen ja aterian tarjoamasta kokonaisuudesta. Laulut saavat tuttuja makumuistoja mieleen mutta myös pöytään tarjottuna kokonaisuutena.

Esitykset

Ke 28.9. klo 19
To 29.9. klo 19
Pe 30.9. klo 19
La 1.10. klo 16 ja 20
Ke 2.11. klo 19
To 3.11. klo 19
Pe 4.11. klo 19
La 5.11. klo 15 ja 20

Tampere-talo on ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus ja tapahtumayhtiö. Toimimme myös promoottorina tuottamalla tapahtumia ja konsertteja talon ulkopuolella, ja Events Tampere -tapahtumatoimistomme tuottaa yritystapahtumia ja kongressi- ja kokouspalveluita.

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Fantasy artist John Howe meets fans and media in Tampere – An art-themed discussion panel for Tolkien enthusiasts also available19.6.2024 08:51:05 EEST | Tiedote

Canadian fantasy artist John Howe arrives at Tampere Hall to open his first solo art exhibition in Finland. Known for illustrating Tolkien's classic works and serving as a concept artist for the films based on these books, Howe will meet his fans during the exhibition's opening weekend on July 6th and 7th. Additionally, Howe will participate in a discussion panel about art inspired by Tolkien on Tuesday, July 9th. Media will have the opportunity to interview Howe on Friday, July 5th at Tampere Hall.

Fantasiataiteilija John Howe tapaa faneja ja mediaa Tampereella – Tolkienin ystäville tarjolla myös taideteemainen keskustelutilaisuus19.6.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Kanadalainen fantasiataiteilija John Howe saapuu Tampere-taloon avaamaan ensimmäisen taidenäyttelynsä Suomessa. Tolkienin klassikkoteosten kuvittajana ja kirjoihin perustuvien elokuvien konseptitaiteilijana tunnettu Howe tapaa fanejaan ensimmäisenä näyttelyviikonloppuna 6.–7. heinäkuuta. Lisäksi Howe osallistuu Tolkienin inspiroimaa taidetta käsittelevään keskustelutilaisuuteen tiistaina 9. heinäkuuta. Median edustajien on mahdollista haastatella Howea perjantaina 5. heinäkuuta Tampere-talossa.

Silja Aalto ja Laura Malmivaara herännäisjohtajan vaimoina Viimeiset kiusaukset -juhlaoopperassa17.6.2024 10:15:00 EEST | Tiedote

Tampereen Oopperan ja Savonlinnan Oopperajuhlien historiallinen yhteistuotanto Viimeiset kiusaukset esitetään Tampere-talossa ja Olavinlinnassa teoksen 50-vuotisjuhlavuonna 2025. Joonas Kokkosen klassikko-oopperaa tähdittävät Mika Kares, Silja Aalto, Laura Malmivaara, Johan Krogius, Petri Lindroos, Tuomas Miettola ja Elli Vallinoja. Teoksen ohjaa Mikko Kouki, ja musiikinjohdosta vastaa Ville Matvejeff.

Tampere-talo-konserniin kuuluvalle Talo Events Oy:lle Ekokompassi-merkki14.6.2024 14:21:51 EEST | Tiedote

Tampere-talo-konserniin kuuluvalle Talo Events Oy:lle on myönnetty 14.6.2024 Suomen luonnonsuojeluliiton Ekokompassi-sertifikaatti. Kyseessä on yhtiön ensimmäinen, kokonaan oma, ympäristömerkki. Tunnustus myönnetään, kun yritys noudattaa ympäristölainsäädäntöä, nimeää ympäristövastaavan, kartoittaa ympäristövaikutuksensa, sitoutuu ympäristölupaukseen, ohjeistaa henkilöstöä, laatii ja päivittää ympäristöohjelman, huolehtii jätehuollosta ja kemikaalien turvallisesta käsittelystä sekä raportoi vuosittain ympäristötoimenpiteidensä edistymisestä, ja nämä toimenpiteet on auditoitu virallisen Ekokompassi-auditoijan toimesta. Ekokompassi-ympäristösertifikaatti vahvistaa Talo Events Oy:n asemaa vastuullisena toimijana tapahtuma-alalla ja osoittaa yrityksen sitoutumisen kestävän kehityksen periaatteisiin.

Tampereen Kirjafestareita juhlitaan jälleen marras-joulukuun taitteessa, mukana muun muassa Satu Rämö, Pajtim Statovci, Pirkka-Pekka Petelius ja Pauli Hanhiniemi14.6.2024 12:31:46 EEST | Tiedote

Pirkanmaan suurin kulttuuritapahtuma Tampereen Kirjafestarit järjestetään jälleen Tampere-talossa 30.11.–1.12.2024. Luvassa on viikonlopun täydeltä, yli 200 ohjelmanumeron voimin kirjallisuutta ja kulttuuria, ajankohtaisia teemoja ja paneeleja, kirjailija- ja artistihaastatteluja, lasten oma toiminnallinen kirjafestarialue sekä tietenkin Tulenkantaja-palkinnon jakotilaisuus. Mukaan on kirjallisen ohjelman lisäksi jälleen tulossa noin 100 näytteilleasettajaa kustantamoista erilaisiin järjestöihin ja muihin toimijoihin. Tampere-talon kahdeksassa eri salissa järjestettävien Kirjafestareiden liput ovat jo myynnissä tapahtuman verkkosivuilla (https://kirjafestarit.fi).