Kauppakeskus Matkus kutsuu kaikki 10-vuotisjuhliinsa 3.–6. marraskuuta

Kauppakeskus Matkus on toiminut kohtaamispaikkana Savon sydämessä jo 10 vuotta. Juhlavuosi huipentuu 3.–6. marraskuuta vietettäviin syntymäpäiviin, jolloin kauppakeskus täyttyy Suomen eturivin artisteista, paikallisista esiintyjistä, tarjouksista ja ainutlaatuisesta tulishowsta Matkuksen katolla. Tapahtumia on kaikenikäisille, päivätansseista taikatemppuihin.
Kauppakeskus Matkus juhlii 10-vuotissynttäreitään

Kauppakeskus Matkuksen kymmeneen vuoteen kuuluu satoja tuhansia kohtaamisia – iloisia, hauskoja ja ikimuistoisia, ehkä haikeitakin.

- Vuosikymmeneen mahtuu kaikenlaista tarinaa ja tapahtumaa. Kaikista näistä hetkistä muodostuu historia, joka on ainutlaatuinen ja mieleenpainuva. Matkus on kohtauspaikka, jossa meillä täällä työskentelevillä on etuoikeus palvella asiakkaita läheltä ja kaukaa. Iloa meile tuottavat tutut kasvot, jotka näemme lähes viikoittain, kertoo kauppakeskusjohtaja Minna Karppinen.

Matkuksen 10-vuotissynttäreillä on luvassa paljon ohjelmaa kaikenikäisille.

• Tapahtumaviikonlopun aloittavat torstaina 3.11. päivätanssit Heidi Pakarisen säestämänä.
  • Perjantaina 4.11. Matkuksen 1. kerrokseen rakentuu puolestaan jättimäinen 10 metriä pitkä täytekakku, jonka leipoo paikallinen leipomo Trube.
  • Viikonlopun aikana kuullaan Suomen eturivin artisteja, kun lavalle nousevat Jukka Poika, Isaac Sene, Olli Halonen ja Hevisaurus. Lisäksi esiintymässä nähdään mentalistit Pete Poskiparta ja Noora Karma.
  • Viikonloppua vauhdittavat myös erilaiset kilpailut ja arvonnat sekä liikkeiden tarjoukset. Lauantai huipentuu ainutlaatuiseen tulishowhun Matkuksen katolla.

- Matkus on tullut vuosien varrella tutuksi isona tapahtumajärjestäjänä ja nyt koronavuosien jälkeen haluamme järjestää ikimuistoiset synttärijuhlat, joihin kaikki on kutsuttu, kertoo markkinointikoordinaattori Vilma Luostarinen

Luostarinen muistuttaa, ettei Matkusta olisi ilman sen uskollisia asiakkaita, jotka palaavat suosikkimyymälöidensä ja -kahviloidensa ääreen yhä uudelleen. Myös Matkuksen työntekijöiden joukossa on paljon niin sanottuja “alkuperäisasukkaita”, jotka yhdessä koko henkilökunnan kanssa muodostavat “Matkus-kylän”.

Matkuksen koko juhlavuoden teemana on ollut mielen hyvinvointi, jota on edistetty konkreettisten tekojen kautta yhdessä asiantuntijoiden ja muiden toimijoiden kanssa. Osana juhlavuotta kauppakeskukseen avattiin Mielitila, jossa yhdistykset ja yhteisöt järjestävät säännöllisesti kaikille avointa maksutonta ohjelmaa. Ohjelmaa järjestävät tällä hetkellä muun muassa Pelastakaa Lapset Ry:n Kuopion Perheentalo, MLL:n Kuopion yhdistys, Kallaveden seurakunta ja Kuopion kaupungin eri yksiköt, kuten Pop-up Nuokkari. Mielitilan toimijat ovat olleet tyytyväisiä mahdollisuuteen toimia kauppakeskuksessa ja toiminta jatkuukin myös juhlavuoden jälkeen.

- Meidän Matkus-kylämme on kasvanut jo pikkukoululaisen mittoihin. Pidämme jatkossakin huolta siitä, että meille on kiva tulla kylään piipahtamaan tai viipyä pidemmänkin aikaa. Haluamme myös lämpimästi kutsua juuri sinut juhlimaan kanssamme Matkuksen 10-vuotista taivalta. Meitä ei olisi ilman sinua, kiteyttää Minna Karppinen.

Kauppakeskus Matkus juhlii 10-vuotissynttäreitään
Hevisaurus esiintyy Matkuksessa viikonloppuna.
Mentalisti Noora Karma

Matkuksentie 60
70800 Kuopio

Kauppakeskus Matkus kannustaa vastuullisiin valintoihin Black Fridayna19.11.2020 14:48:47 EET | Tiedote