Kauppakeskus Mylly jälleen voittoon – brändiuudistus valittiin Vuoden kauppakeskusteoksi

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry järjestää vuosittain kilpailun, jossa valitaan Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailussa on neljä kategoriaa, ja Kauppakeskus Mylly voitti markkinointi ja viestintä -kategorian.
Markkinointi ja viestintä -kategorian kriteereissä tuomaristo painotti ajankohtaisuutta, innovatiivisuutta, julkisuusarvoa, datan hyödyntämistä ja teon merkittävyyttä kauppakeskusliiketoiminnan kehittymiselle.
Tuomariston perusteluissa arvostettiin erityisesti sitä, että Kauppakeskus Mylly käynnisti muutoksen tilanteessa, jossa siihen ei olisi ollut pakottavaa tarvetta. Uudistus oli tuomariston mielestä erittäin kokonaisvaltainen, ja sen pohjana olivat kattava strategiatyö, tutkimukset ja datan hyödyntäminen. Uusi imago matkailukohteena on kunnianhimoinen, ja tavoitteen saavuttamiseksi luotiin viiden vuoden suunnitelma. Brändiuudistus oli mittava ja se toteutettiin vahvalla ammattitaidolla, ja tulokset näkyvät myös asiakasmäärissä ja myynnissä uusina ennätyksinä. Lisäksi tuomaristoa ilahdutti uuden sloganin varsinaissuomalainen itseironia.
– Olemme tyytyväisiä siitä, että brändiuudistuksemme on niittänyt menestystä kilpailuissa. Onnistuimme haastavassa markkinatilanteessa toteuttamaan laajan brändiuudistuksen ja lanseerauskampanjan. Korona rajoitti vielä viime vuoden lokakuussa fyysisiä tapahtumia, mutta päätimme juhlistaa kauppakeskuksen 20-vuotissyntymäpäivää kertomalla uudesta brändistämme ikimuistettavalla tavalla, kertoo Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Lanseerauskampanjaan kuului muun muassa kuluttajilta pyydettyjä #myllynoranssi kuvia sosiaalisessa mediassa, uuteen logoon liittyvä teaser-kampanja sekä Myllyn henkilökunnalle jaettu mysteeriboksi, jonka avulla kutsuttiin Myllyn henkilökuntaa osaksi uudistunutta brändiä.
Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun tuomaristossa olivat Terhi-Anna Wilska Jyväskylän yliopistosta, Ari Hokkanen Suomalaisesta kirjakaupasta, Mari Kiviniemi Kaupan liitosta, Jari Koistinen Mercadasta, Otto Oksanen NCC:ltä ja Kaisa Vuorio Propdeasta.
Mitattua tehoa
Erityisen positiivista on, että brändiuudistus ja siihen liittyvä markkinointikampanja ovat saavuttaneet myös asiakkaat todella tehokkaasti. Kampanjasta tehdyn mittauksen mukaan peräti 81 prosenttia vastaajista oli huomannut kampanjamainonnan. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin Myllylle.
– Halusimme syntymäpäiväkampanjan edustavan parasta mahdollista markkinointia, jotta Myllyn brändin arvostus säilyy ja nousee uudelle tasolle. Myllyn tavoite on olla tulevaisuudessa entistä isompi ja ihmeellisempi, arjen ihmeitä tarjoava matkailukohde ja elämyskeskus. Brändiuudistuksen avulla pystyimme merkittävästi edistämään tätä suunnitelmaa, kertoo konseptipäällikkö Meri Hakulinen Myllystä.
Myllyn onnistunut brändiuudistus on kerännyt kiitosta aiemminkin tänä vuonna. Syntymäpäiväkampanja voitti Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC:n Suomen paras markkinointikampanja -palkinnon maaliskuussa. Lisäksi Mylly syntymäpäiväkampanja oli lokakuussa finalistina Tukholmassa järjestetyssä NCSC Nordic Awards -tilaisuudessa, jossa kilpailtiin parhaasta mainoskampanjasta.
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry järjestää Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun, jossa valitaan vuosittain Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailu järjestettiin nyt 13. kerran, ja siinä oli neljä kategoriaa: markkinointi ja viestintä, uudet palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen, vastuullisuus sekä digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen. Kilpailun avulla halutaan nostaa esiin positiivisia kauppa- ja palvelukeskuksiin liittyviä tekoja. Samalla halutaan jakaa hyviä käytäntöjä ja kehittää toimialaa ja sen palvelukykyä. www.kauppakeskusyhdistys.fi
Vuoden 2022 kilpailun teot ja kilpailusarjat https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/vuoden-kauppakeskusteko.html
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat


Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Kutsu median edustajille: Kauppakeskus Myllyn uusi kerrosten välinen liukumäki otetaan käyttöön – vauhdilla alakertaan 6 metrin korkeudesta7.2.2025 12:36:01 EET | Kutsu
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki Myllyntorin toisesta kerroksesta ensimmäiseen kerrokseen. Kauppakeskusmaailmassa tämän kokoluokan kaikille avoin ja maksuton liukumäki on ainutlaatuinen. Myllynputkeksi nimetty liukumäki jää pysyvästi asiakkaiden iloksi. Kutsumme median edustajat lapsineen tutustumaan uuteen liukumäkeen sekä Myllyntoriin, jonka mittava uudistus on nyt valmis. Liukumäen koeajotilaisuus pidetään sunnuntaina 16.2.2025 sulkemisajan jälkeen klo 19.30–20.30. Tilaisuus on avoin myös Myllyn henkilökunnalle perheineen. Myllynputken virallisia avajaisia vietetään talvilomaviikon maanantaina 17.2.2025. Avajaisista ja talvilomaviikon tapahtumista kerrotaan myöhemmin. Pyydämme osallistujia ilmoittautumaan koeajotilaisuuteen 13.2.2025 mennessä sähköpostitse anna.koivisto@ideagroup.fi tai numeroon 041 433 6165 / Anna Koivisto, Idea Group. Kerro ilmoittautuessasi tilaisuuteen tulevien aikuisten ja lasten määrä. Ilmoittautuneille annetaan ohjeet, kuinka pääsee pa
Köpcentrum Mylly har bäst rykte i Finland femte året i rad – en ovanlig bedrift i den finländska företagsvärlden10.1.2025 09:01:13 EET | Pressmeddelande
Förtroendet för stora finländska köpcentrum och deras rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly i Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen. T-Media, som genomför undersökningen, analyserar också finländska företag mer allmänt, och Myllys bedrift är mycket ovanlig: i ingen annan Luottamus&Maine-undersökning av en enskild bransch har ett företag lyckats knipa förstaplatsen fem år i rad.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme