Kouvot Basket Oy

Yhteistyökumppani lahjoittaa Kouvolan Kouvojen kotihallin nimen Mannerheimin Lastensuojeluliitolle

Kouvolan Kouvojen pitkäaikainen kotihalli on jatkossa ”MLL Areena”. Uusi nimi on käytössä su 20.11.2022 alkaen, jolloin vietetään myös kansainvälistä lapsen oikeuksien päivää. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kaakkois-Suomen piiri ry saa hallin nimen käyttöönsä lahjoituksena.

Korisliigassa ja Suomessa nähdään tällä viikolla uraauurtava sponsorointiteko. Kouvolan Kouvojen pitkäaikainen kotihalli tunnetaan jatkossa nimellä ”MLL Areena”. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kaakkois-Suomen piiri ry saa hallin nimen käyttöönsä lahjoituksena. Poikkeuksellisen yhteistyön taustalla on paikallinen perheyritys Suomen Ässä-Asunnot Oy, joka on ostanut hallin nimen käyttöönsä, mutta luovuttaa sen nyt MLL:n Kaakkois-Suomen piiri ry:n käyttöön.

”Olemme luonnollisesti aivan innoissamme tästä näkyvyydestä ja yhteistyöstä. MLL:n Kaakkois-Suomen piiri edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia laajasti Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueella, ja Kouvoilla ja koripalloilulla on iso rooli tässä työssä. Lisäksi tämä on huikea syntymäpäivälahja, koska piirimme täyttää tänä vuonna 70 vuotta”, iloitsee MLL:n Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtaja Christa Carpelan.

”Yhteistyö pitää sisällään kotihallin nimen lisäksi myös erilaista yhteistyötä sekä näkyvyyttä pelitapahtumissa mm. nimikko-otteluiden muodossa, joissa voimme esitellä toimintaamme ja tavoittaa perheitä ja tulevia vapaaehtoisia. Lisäksi voimme tietenkin tarjota pelilippuja perheille”, Carpelan jatkaa.

Kouvojen yhteistyökumppani Ässä-Asunnot Oy ja Kouvot ovat ylpeitä yhteistyöstä.

”Sekä MLL että koripallo edistävät hienolla tavalla Kouvolan seudun lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia. Lahjoitamme hallin nimen erittäin mielellämme ja ylpeänä MLL:lle”, toteaa Ässä-Asunnot Oy:n Sami Pousi.

”Yhteistyö Suomen Ässä-Asunnot Oy:n, Kouvolan Kouvojen ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kaakkois-Suomen piiri ry:n välillä on voimassa 2023-24 koripallokauden loppuun saakka”, jatkaa Pousi.

”MLL ja muut hyväntekeväisyysjärjestöt tekevät hurjan arvokasta työtä, mutta kaipaavat juuri siksi kaiken mahdollisen tuen ja näkyvyyden näinä haastavina aikoina. Kun idea Kouvojen kotihallin nimen lahjoittamisesti heräsi yhteistyökumppanimme kanssa, olimme yhteydessä MLL:ään ja tässä sitä nyt ollaan. Onhan tämä ihan poikkeuksellista yhteiskuntavastuuta! Olemme todella ylpeitä kotihallin uudesta nimestä”, iloitsee Kouvojen hallituksen jäsen Tomi Wirtanen.

”Toivotamme vierasjoukkueet pelaamaan, ja ennen kaikkea kaikki urheilun ystävät katsomaan huippukoripalloa MLL Areenalle Kouvolaan!”, lähettävät Carpelan, Pousi ja Wirtanen yhteisterveiset.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kaakkois-Suomen piiri ry
Christa Carpelan

Tomi Wirtanen

Torikatu 6
45100 Kouvola

Kouvot Basket Oy on miesten kilpa- ja huippukoripalloilun erikoisseura Kouvolasta. Kouvot pelaa Suomen korkeimmalla tasolla eli Korisliigassa, jonne se nousi 90-luvun alussa. Kouvot on voittanut mm. 4 SM-kultaa, Suomen Cup-mestaruuden, 4 SM-hopeaa ja yhden SM-pronssin. Kouvot panostaa voimakkaasti nuorten pelaajien kehittämiseen ja pyrkii edesauttamaan omien junioreiden kehittymisen aina Suomen ja Euroopan huipputasolle asti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi